Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Značaj zaposlenika za poduzeće

Autor: Katina Vrsaljko

23.03.2010. 23:00
Značaj zaposlenika za poduzeće


Upravljanje ljudskim resursom se ne vrši ad hoc, ne radi se stihijski. Ono se planira, razmišlja se “na duže”, analizira se tržište. Ovo veliko otpuštanje ljudi je sad samo gašenje vatre. U ovom trenutku nije lako savjetovati nekome da zadrži sve ljude, ali važno je da zadrži kvalitetne ljude jer kriza neće trajati vječno, kazao je Kreber


U organizaciji HGK – Županijske komore Zadar jučer je Jan Kreber, magistar ekonomije iz područja poslovnog marketinga, održao seminar na temu “Značaj zaposlenika za poduzeće”. Svrha seminara, kako je istaknuo Kreber, bila je pokazati da su zaposlenici najvažniji, a ujedno i najneiskorišteniji u poslovanju poduzeća.
– Strojeve uvijek možeš kupiti, staviti u funkciju i koristiti, ali među ljudima treba stvarati kulturu, njegovati vrijednosti kao što su suradnja, motivacija. Nažalost, previše resursa se ulaže u materijalno, u strojeve, umjesto da se ulaže u edukaciju i motiviranje ljudi. Sad je došla kriza i nijedan poduzetnik nije izbacio stroj na ulicu, dok ljudi u velikoj mjeri ostaju bez posla, rekao je Kreber te dodao da su zbog krize samo izašle na vidjelo pogreške koje su se prije radile u upravljanju ljudskim resursima.
– Upravljanje ljudskim resursom se ne vrši ad hoc, ne radi se stihijski. Ono se planira, razmišlja se “na duže”, analizira se tržište. Ovo veliko otpuštanje ljudi je sad samo gašenje vatre. U ovom trenutku nije lako savjetovati nekome da zadrži sve ljude, ali važno je da zadrži kvalitetne ljude jer kriza neće trajati vječno, kazao je Kreber koji je i prošle godine predavao u Zadru i to o ciljevima poduzeća.
Komora ga je i ovaj put najavila kao ekonomista s bogatim i raznovrsnim znanjem i dugogodišnjim iskustvom koji je tijekom poslovne karijere surađivao s brojnim hrvatskim i svjetskim kompanijama te malim i srednjim poduzećima kao ekspert-specijalist, konzultant, član ili predsjednik Uprave što mu je omogućilo da proaktivno sudjeluje u razvoju ljudskih resursa, upravlja njima te vodi zaposlenike radi ostvarivanja postavljenih poslovnih ciljeva poduzeća.
Seminar je bio prožet radionicama i vježbama, a govorilo se o tome kako odabrati prave zaposlenike, o podjeli uloga u poduzeću, komunikaciji sa zaposlenicima, značenju motivacije i najvažnijim “motivatorima”.
– Krivo je opće mišljenje da je novac najjača motivacija. Zapravo, puno je važnija nematerijalna motivacija koja ne košta puno, najčešće je potrebna samo volja. Nematerijalna motivacija je pohvala, pristupačnost, normalni međuljudski odnosi i ugodna radna atmosfera, istaknuo je Kreber.
Seminar je bio namijenjen sadašnjim i budućim samostalnim poduzetnicima, vlasnicima i direktorima poduzeća, voditeljima svih odjela u poduzeću, no, nažalost, zanimljiv seminar s vrlo važnom i aktualnom temom pratila je samo nekolicina njih.