17 °C
Online izdanje
Nedjelja, 23.travnja 2017.
Vi ste ovdje:  Home » Prilozi » Eko 023
RSS feed
Današnji broj
Eko 023
Povratak
Kongresi kao odgovor na hrvatske turističke boljke
Piše: Damir Maričić
Niz hrvatskih tvrtki i institucija na najvećem okupljanju ljudi iz poslovnog turizma probijaju put prepoznavanja Hrvatske za ove vidove turizma. Značenje je što se ovaj turizma mahom događa van sezone, dok se Zadar u ovoj prilici u Barceloni predstavio prostorom Arsenala u srcu grada

U Barcelonu je prošli tjedan hodočastilo na desetke tisuća ljudi iz segmenta znanog kao poslovni ili MICE turizam, a zbog najvećeg okupljanja profesionalaca ovog vida turizma u Europi - Sajma IBTM World Barcelona. Riječ je o karici koja nam često nedostaje u turističkom lancu, a koja doprinosi približavanju cjelogodišnjem turizmu. Udjel Zadarske županije sveo se i ove godine na Iliriju, dok je Hrvatska turistička zajednica nastup na sajmu osnažila predstavljajući i 14 suizlagača, a prezentirana je hrvatska kongresna i "incentive" (pobuđujuća) ponuda. U najvećoj mjeri hrvatski profesionalci, mahom snažniji hotelski lanci, istaknute agencije sa partnerstvom u svijetu, kao i neke jedinice lokalne samouprave koje imaju kongresni odjel, imale su ovdje dogovorene desetke susreta sa zainteresiranim kupcima. Ponuđači su najčešće na štandovima, nacionalnim ili udruženja, grupacija, regija i sl., dok su agencije one koje obilaze i dolaze na unaprijed dogovorene ili na licu mjesta aranžirane susrete.

Dvadesetak hrvatskih sudionika

I na štandu HTZ-a organizirani su brojni individualni sastanci te održane posebne prezentacije destinacija za grupe kupaca. Među specijalizirane medije za ovaj vid turizma iz cijelog svijeta, uvukli smo ovom prigodom i Zadarski list.

Organizatori sajma osiguravaju izlagačima sastanke s visoko kvalitetnim kupcima kroz poseban "hosted buyers" program gdje o svom trošku dovode na burze najznačajnije kupce, predstavnike medija, korporacija i asocijacija sa svih pet kontinenata.

Suizlagači na štandu HTZ-a bili su i Ban Tours, Elite Travel, Esplanade Zagreb, HUP Zagreb, Intours, Jadranka hoteli, Maistra, Penta, Radisson Blu - Dubrovački vrtovi sunca, Radisson Blu Split, Spektar putovanja, TZGZ Kongresni ured, TZG Dubrovnik - Kongresni ured te Valamar. Pojedine agencije već su umrežene u značajne asocijacije i nastupaju s njima, kao DT na Body&Soul štandu, Opatijski kongresni centar sa Hotelima Liburnia na Meet in Meed itd.

A moto sajma je bio "Connections means everything", ili prevedeno "Povezivanje znači sve".

Kongresi su ono što nam nedostaje. To je onaj segment koji se rijetko događa u špici sezone, kada smo ionako puni, a mahom je u pred i postsezoni, a koji dovodi nerijetko najbolje goste uz vrhunsku organizaciju, gdje se osim smještaja i kongresnih i miting prostora nude i izleti, zabave, gala večere, razgledi i sl.

Iz ZD županije - Ilirija

 Tomislav Karamatić voditelj je Arsenala biogradske Ilirije, ali i nositelj laskave titule ambasadora hrvatskog kongresnog turizma, a Arsenal je neponovljivo mjesto upravo za mnoštvo sadržaja namijenjenih ovom vidu turizma u kojem su već uživale istaknute svjetske tvrtke i asocijacije.

- Ovo je prilika da vidite svjetsku ponudu na jednom mjestu, za druženje s kolegama iz cijeloga svijeta, inspiraciju novim idejama, sklapanje novih poznanstava, prisustvovanje vrhunskim predavanjima i praćenje globalnih trendova. Važnost IBTM, ali i MICE segmenta za turizam vidi se i po tome da je sajmu nazočilo nekoliko ministara turizma svojih država. MICE segment još raste, a trendovi su da se traže posebnosti i različitosti, kao i da je sve manje velikih skupova (sa nekoliko tisuća sudionika), a sve više manjih (300-500) koji traže nova iskustva i emociju. Tu su upravo i naše prilike, ističe nam Karamatić dodajući:

- Većina hrvatskih agencija nudi Zadarsku županiju, a predstavili smo i svoje event brošure. Interesa ima, a i iz kontakata s istaknutim osobama ovog vida turizma u svijetu, vidljivo je naglašeno isticanje Hrvatske kao ogromnog potencijala. To istovremeno znači čuti nešto dobro, ali i to da kad si 'potencijal' - pravi posao tek treba napraviti. Iz susreta s Robom Davidsonom, istaknutim stručnjakom i 'uvodničarem' ovog okupljanja vidimo da nam dio svjetskih trendova ide na ruku, ali i da imamo još značajnog posla. U svakom slučaju, u tim kontaktima smo oko dogovora o predavanju i edukaciji upravo s gospodinom Davidsonom, ne tek u kontekstu Ilirije, koliko cjelokupnog segmenta poslovnog turizma Hrvatske u našem Arsenalu, a do čega bi, nadamo se, moglo doći već početkom godine.

Što misli Hrvatska?

Ove godine u Barceloni nas nije dočekala Sanja Jelić, direktorica HTZ- ovog ureda za Španjolsku, koji ukidamo, pa su posao odrađivali iz HTZ-a iz Zagreba. I, da, HTZ (više) nema kongresni i "incentive" ured?!

Zamjerili smo "našima" i na štednji, makar u kriznim vremenima, odnosno izostanku barem kratkog jednosatnog »afterwork partija«, odnosno manjeg okupljanja s glazbom i okusima naše zemlje s kojima su nastupili na štandovima većine zemalja. Cijeli je sajam od 17 do 18, kada se službeno zatvara, odjekivao glazbom i mirisao aromama zemalja bez pretjerane potrošnje, najčešće zalogajčićima, malim nagradnim igrama s osiguranim boravcima za odabrane, pivom, vinom ili šampanjcem. Osim našeg štanda. A da ponovimo, IBTM World Barcelona, vodeći svjetski sajam za organizatore sastanaka, konferencija, događanja i poslovne industrije okupio je i ove godine preko 15000 profesionalaca te preko 3000 izlagača iz cijeloga svijeta.

Naravno, prilika je to bila i za vidjeti Barcelonu - grad koji nikad ne spava! Barcelona je inače četvrta turistička meka Europe, četvrti grad po bogatstvu u EU i treći najuspješniji brend u Europi.

 ROB DAVIDSON: HRVATSKA IMA OGROMAN POTENCIJAL

Rob Davidson ima impresivnu karijeru i središnju poziciju u segmentu kongresne industrije, ne tek Europe već i svijeta. Autor je niza knjiga i predavač iz ovog područja na istaknutim sveučilištima, kao i analitičar za mnoge svjetske institucije i organizacije. Poznavatelj je Hrvatske i povremeni gost na istaknutijim okupljanjima ili edukacijama na temu poslovnog, "incentive" i MICE turizma.

Srećemo se u Barceloni na početku sajma IBTM World, nakon što je podnio uvodnu prezentaciju stanja i predviđanja ove industrije u vremenima pred nama, a za što je redovno angažiran.

U svjetlu vaše upravo održane prezentacije, neminovno je upitati vas - gdje vidite mjesto Hrvatske u ovoj industriji?

- Bio sam u vašoj zemlji mnogo puta, još iz vremena Jugoslavije, i uvijek se rado vraćam. Mogu ponoviti ono što i ističem - Hrvatska ima velik potencijal i veliku priliku u ovom segmentu turizma. Vi ste ipak prije svega prepoznati kao ljetna, odmorišna, a ne poslovna destinacija. "Meeting" i "incentive" programi, odnosno poslovni turizam, uvjet su i put ka turizmu kroz 12 mjeseci, jer kao što znate u srpnju i kolovozu na ovim našim prostorima takvi se susreti najčešće ne organiziraju, već van sezone. To znači da je razvoj ovih vidova turizma rješenje za ogroman dio vaših problema, odnosno sinkron traženjima Hrvatske.

Što imamo kao osnovu za ovaj segment?

- Najjednostavnije je poći od onog što imate. Imate hotele, ugostiteljske sadržaje, atrakcije, imate ljude koji u tim poslovima i tim objektima rade. A objekti vam kroz dobar dio godine bivaju - zatvoreni. Osnovne preduvjete za postati destinacija poslovnog turizma - kroz prostor, objekte i ljude već imate. Štoviše, i potrebu da ih koristite i uposlite i van sezone odmorišnog turizma.

Taj segment podrazumijeva i niz sadržaja koje nemamo. Recimo, godinama na nekim istaknutim okupljanjima, poput Dana hrvatskog turizma, kada nas se skupi preko 1.000 ili nešto više, završimo - u šatoru?! Jer nemamo dostatno velike prostore?

- Najprije treba poći od onog što imate. Riječ je dakle o manjim okupljanjima od 200 do 500 ljudi, a dijelom su vam i trendovi naklonjeni jer se okupljanja s više tisuća ljudi prorjeđuju. Imate trend da se takvi skupovi nastoje organizirati na neobičnim mjestima, u specifičnim ambijentima koji imaju svoju priču i pobuđuju interes. Recimo kod vas da takvo okupljanje održite na impresivnim slapovima Krke, na platou s nezaboravnim vizurama. Ili u vašem Arsenalu kojeg sam za sad vidio na slikama. Takav prostor ima svoju priču i povijest te inspirativno djeluje na ljude. Dakle, govorimo o onom što imate, dok tek iz toga treba vidjeti što nedostaje i oko toga, recimo gradnje određenih većih prostora, okupljanja i sl., udružiti više subjekata. Pogrešno bi bilo poći od onog što nemate.

Postavlja se pitanje investicija i investitora?

- Interes Kine i Rusije, koji je sada dijelom usporen, ili investitora iz arapskog svijeta može biti sinkron vašim potrebama. Dakle, dovesti te ljude na poslovne skupove u vašu zemlju i istovremeno im pružiti ugodu i priliku za posao i investiranje. Ukoliko se kod vas pojavi podružnica njihove tvrtke, posao vam je i olakšan.

 Kako osnažiti položaj i prepoznatljivost Hrvatske u tom poslu?

- Znate koja su ključna tržišta, dakle Velika Britanija, Njemačka itd. Imate infrastrukturu zračnog prijevoza, i za bliže destinacije cestovnu. Nužno je izgraditi brend, postati prepoznatljivi u svijetu i po tom vidu turizma, a ne tek kao odmorišna i kupališna destinacija. Nužno je provesti repozicioniranje u širem turističkom okruženju. Više puta sam održavao treninge i edukacije u Zagrebu za ljude iz ovog segmenta turizma. Mislim da imate i dobre ljude za razvoj. U tom brendiranju, mogu vam kao kolegi iz novinarstva kazati, da valja koristiti i dolaske istaknutih autora, odnosno novinara iz segmenta MICE turizma. Shema je jednostavna - identificirati ključna tržišta, fokusirati se na postojeće industrije u Hrvatskoj, educirati sve koji imaju utjecaj na uspješnost destinacije, od političara do medija, te koristiti sve postojeće alate za promociju.

Kada bismo govorili o pojedinim odredištima u Hrvatskoj, tko je u prilici?

- S težnjom manjim skupovima, traženjem posebnih mjesta i događaja mnoge sredine, a ne tek London, Pariz, Barcelona itd., u tome imaju prilike. Naravno da je dobra poslovna infrastruktura za to bitna. Jasno da je Zagreb ima, kao i to da je glavni grad, kao što je i Dubrovnik, makar i dalje prvenstveno prepoznat kao odmorišna, a potom i kruzerska destinacija. Bitno je da je spomen Hrvatske donio jasnu i snažnu percepciju poslovnih gostiju. No, prilika je tu i za mnoge druge sredine jer poslovnih je skupova ogroman broj, vrlo široko segmentiranih i interesima i veličinom. Hotele, zračne luke, ljude, atrakcije, iskustvo s turizmom uopće, poglavito odmorišnim, imate na ogromnom broju lokacija. Ponavljam, Hrvatska je veliki potencijal.

 

 

 

Trenutno nema komentara

Komentiranje više nije dostupno
Copyright © 2008. Zadarski list Uvjeti korištenja | Zaštita privatnosti | Impressum | Marketing
Powered by Sitestudio.hr