Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Strukovna matura (ne) diskriminira

24.01.2012. 23:00
Strukovna matura (ne) diskriminira


Dok mnogi smatraju da dosadašnji način polaganja državne mature po gimnazijskom programu diskriminira učenike strukovnih škola, drugi misle da će ih tek uvođenje strukovne mature diskriminirati na temelju izbora škole


Kukuriku koalicija još u predizbornoj kampanji u “Planu 21” najavila je uvođenje strukovne državne mature, završnog ispita za četverogodišnje strukovno obrazovanje. Polaznici trogodišnjih strukovnih škola trebali bi položiti diferencijalne ispite da bi mogli pristupiti maturalnom ispitu.
Ovih dana se pitanje strukovnih matura ponovno aktualiziralo, a navodno će početi 2013. godine. Dok mnogi smatraju da dosadašnji način polaganja državne mature po gimnazijskom programu diskriminira učenike strukovnih škola, drugi misle da će ih tek uvođenje strukovne mature diskriminirati na temelju izbora škole.
Zadarski ravnatelji strukovnih škola podijeljenih su mišljenja. Tihomir Tomčić, ravnatelj Strukovne škole Vice Vlatkovića, u pravilu pozdravlja ovu inicijativu.
– Svakako treba izjednačiti uvjete polaganja mature za učenike strukovnih škola i za učenike gimnazija, ali još se ne zna što to točno nosi i kako će na strukovnu maturu reagirati sveučilišta. Kad budemo imali prve nacrte strukovne mature, dat ćemo konkretnije mišljenje, govori Tomčić.
Kako napominje, ustavno pravo svih je da budu jednaki, a strukovnjaci i gimnazijalci nisu.
– Koliko god im nastojimo omogućiti dodatnu nastavu i pripreme, odaziv je slab. Tako je uvijek kad nešto nije obavezno. A imaju dodatnu nastavu iz hrvatskog jezika, matematike, stranog jezika i fizike, s obzirom na to da se najčešće odlučuju za tehničke fakultete za koje im treba fizika, kaže Tomčić.
U svakom slučaju, dodaje Tomčić, uvjeti se moraju izjednačiti, bilo promjenom programa strukovnih škola, bilo uvođenjem strukovne mature.
Davor Vidaković, ravnatelj Medicinske škole Ante Kuzmanića, kratko kaže da su strukovnjaci u dosadašnjem sustavu bili diskriminirani te da je uvođenje strukovne mature nova kvaliteta u obrazovnom sustavu.
Da uvođenje strukovne mature nije potrebno, misli Svetko Perković, ravnatelj Pomorske škole.
– Prvo, volio bih da se napravi stručna evaluacija što nam je uopće državna matura donijela do sad, koji su objektivni efekti ili benefiti. Na primjer, u gimnazijama učenici više ne uče druge predmete, samo one koji će im biti na maturi. Zatim, zašto je potrebna viša i niža razina za strani jezik i matematiku? Stavi se jedinstveni ispit i pitanja raznih intenziteta po kojima se radi neka vrsta selekcije boljih i lošijih. Još i sveučilišta podižu razine i to samo komplicira stvari, govori Perković.
Kako dodaje, učenici strukovnih škola imaju završni ispit s kojim stječu zvanje i spremni su za tržište rada, a oni koji žele mogu dopuniti gradivo i izaći na državnu maturu.
– Imamo osiguranu dodatnu nastavu za svoje učenike i mislim da je većina škola to osigurala. No slab je odaziv učenika na dodatnu nastavu. Ipak, oni koji žele, mogu naučiti i proći i naši učenici u pravilu i prolaze. Mislim da ne treba uvoditi posebnu maturu za strukovne škole, već usavršiti državnu maturu, zaključuje Perković.