Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Kamiondžija Stallone

24.04.2012. 22:00


FILM KOJI JE SVAČIJI SAMO NE I HRVATSKI
Prošlog su nam tjedna HRT-ovci emitirali Oscarom nagrađeni film Danisa Tanovića “Ničija zemlja” i meni je pritom nešto upalo u oči. Znate li vi čiji je to film, tj. koja ga je zemlja proizvela? Ne znate? U filmu glumi jako puno ekstrakvalitetnih hrvatskih glumaca poput Bitorajca, Šovagovića, Nadarevića… Svi oni govore jezikom koji savršeno razumijete, jako bliskim našem, ali i o stvarima koje smo prošli za vrijeme rata i sve to navodi da film ima veze s Hrvatskom… Ali nema. Film “Ničija zemlja” ne samo da nije hrvatski, nego nije ni dio zajedničke koprodukcije. Ovaj film je svačiji, samo ne hrvatski. Zajedničkim su ga snagama i sredstvima 2001. napravile sljedeće zemlje: Bosna i Hercegovina, Francuska, Slovenija, Italija, Velika Britanija i Belgija. Čak se šest zemalja udružilo da bi ovaj film vidio svjetlo dana (ustvari – mrak kino-dvorane). Pa nije ni malo.
TKO JE SVE SVJEDOČIO MOTORISTIČKOJ NESREĆI?
“RTL danas” je informativna emisija u kojoj novinari kao prioritetan zadatak moraju od svega praviti senzaciju pa i onda kada je to poprilično neukusno. Kraj Mošćeničke drage su se sudarile dvije skupine motorista, ima mrtvih i ranjenih i svega nelijepog. Na mjesto nesreće dolaze TV-ekipe koje moraju izvijestiti što se dogodilo, a to se nekada radilo tako da novinarka stane uz cestu, iza nje bi se vidjelo rotirajuće svjetlo, reklo bi se što je bilo i to je to. Danas od toga treba napraviti puno više, tj. prvo se snimi sve što je dostupno, ugljenizirani ostaci, dijelovi vozila, po mogućnosti neki odjevni predmet, ispala cipela i sl., a onda se hvata svakog tko se našao u blizini, stavlja ga se pred kameru da kaže svoje dojmove. S obzirom da se ovakve nesreće dogode noću na mračnoj cesti, a ne pred prepunom tribinom očevidaca, teško je naći nekoga tko je vidio što je bilo. Ovi s RTL-a su izvukli jednu ženu koja je stanovala u blizini i koja je pozvala policiju kada je vidjela što se dogodilo, a što se dogodilo, to će se precizno znati tek nakon očevida. Od nje smo saznali kako je ona odmah nakon nesreće, uzela mobitel i zvala pomoć.
Ipak, vrhunac gluposti je razgovor sa ženom koja živi u Lovranu i koja nam je rekla kako je vidjela da u tom pravcu vozi hitna pomoć. Neš’ ti svjedoka događaja. To bi bilo isto kao kada bi se neka nesreća dogodila kraj Pakoštana, a novinari pred kamere dovode svjedoka koji je u Filipjakovu vidio kako magistralom prolazi policijski auto. Neka sljedeći put razgovaraju s bakom Katom koja je na drugom kraju Rijeke od susjede Mare čula kako se pedesetak kilometara niz cestu dogodila nesreća. Moš’ mislit’ svjedoka za pred kamere Dnevnika.
“PACIFIK” – NAJSKUPLJA SERIJA U POVIJESTI, SAMO ŠTO SE TO NE VIDI
Eto nam je prošli tjedan konačno krenula serija “Pacifik”, dugo i glasno najavljivana. O njoj smo čitali još dok je snimana, a ovih dana smo imali priliku i vidjeti je. Ono što se stalno spominjalo u najavama bio je podatak da se radi o “najskupljoj seriji ikada snimljenoj”. Najskuplja ne znači nužno i najbolja, ali je nekako za očekivati da bi ono u što je uloženo puno novaca trebalo biti i kvalitetno napravljeno. I što sam nakon gledanja zaključio? Ništa. Okrenuo sam na HRT i gledao dvadesetak minuta, a zatim i odustao od gledanja. Stvar ide ovako. Negdje na Pacifiku (logično), američki se vojnici bore s japanskim (opet logično), ali po mrkloj noći bez mjeseca. Ne vidi se doslovno ništa. Samo neko bljeskanje, sjene i povremeno svjetlo od eksplozija. Buka je jeziva, neprestalno pucanje, detonacije i to je sve. Ne može se uopće pratiti radnja niti shvatiti tko je tko. Da su u tom mraku umjesto američkih vojnika snimali odred mladih izviđača koji podižu šator i pokušavaju upaliti vatru ne bi primijetili razliku. Važno je da mi znamo kako je ova serija najskuplja u povijesti.
NAJZANIMLJIVIJI FILMOVI PROŠLOG TJEDNA
Nisam neki filmski kritičar, ali tri su filma prošlog tjedna uistinu bila zanimljiva. Prvi je svakako rock opera “Tommy” koji gledamo po deseti put, ali to je toliko dobar film da nije ni važno. Antologijska glazba grupe “Who”, odlične uloge Olivera Reeda i Ann-Margaret, a pogotovo izvrsna režija Kena Russella koji je snimao spotove prije nego što su spotovi i postojali, čine ovaj film glavnim zgoditkom tjedna. Gledajući pak prvi put ozbiljno “Groznicu subotnje večeri” shvatio sam da to uopće nije teen komedija nego sumorna socijalna drama koju smo u ono vrijeme prezirali jer su je gledali samo “šminkeri” koji su voljeli plesati na one disco pjesme pjevane falsetnim glasićima braće Gibb, dok smo mi ozbiljni gledali mjuzikl “Kosa” i smatrali se jako naprednima. Film “Na vrhu” sa Stalloneom u glavnoj ulozi spada već u ono što se slobodno može nazvati “američko smeće” i potpuno je nejasno što ovakav šund traži u HRT-ovom programu. On je kamiondžija koji iznenada sazna da ima sina koji je istovremeno unuk nekog superbogatog djeda pa ga mali zavoli i obožava i hoće živjeti s njim, a ne s bogatim djedom (moš’ mislit’). Stallone postane prvak svijeta u obaranju ruke, dobije novi kamion, puno novaca… Film za izrazito naivne i one koji još žive u nekom svom svijetu.
[email protected]