Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

“Zašto trajekt Zadar – Ancona ne vozi češće kad se Italija vidi s rive?”

24.04.2017. 22:00
“Zašto trajekt Zadar – Ancona ne vozi češće kad se Italija vidi s rive?”


Početkom ovosezonskih niskobudžetnih letova osjetno se povećao broj turista u našem gradu, a uz ugostitelje i vlasnike smještajnih kapaciteta, to najbolje znaju djelatnici u Turističkom informativnom centru na Narodnom trgu. Mala prostorija u kojoj je centralni dio djelatnika gradske Turističke zajednice koji izravno komuniciraju s turistima uskoro bi, najkasnije u lipnju, trebala biti zamijenjena novim prostorijama u sklopu palače Cedulin na čijoj su obnovi radovi u punom jeku.
Ljeti rade do ponoći
– Nikad ranije od ove godine nismo imali ovoliki broj turista. Sezona službeno počinje za Uskrs. Lijepo je vrijeme i ljudi masovno dolaze, a mi već sad radimo u tri smjene, kaže nam Morana Papić, djelatnica TIC-a. Ured je već produžio i radno vrijeme pa sad radi od 8 do 21 sat, a vikednom od 9 do 21. Ljeti se radno vrijeme produži čak do ponoći.
Porastom broja turista raste i broj posjeta TIC-u, a u špici sezone, kako smo dosadašnjih godina imali prilike vidjeti, kad nahrle grupe, često se dogodi da ih pola ostane vani. TIC je prvo mjesto na koje će doći u potrazi za informacijama. Najčešće su to podaci koje ne mogu naći na internetu, ali i dalje je jako puno upita o primjerice, redovima vožnje trajekata i autobusa, preporukama za dobar restoran, a nađu se tu i backpackeri, mladi ljudi u potrazi za osnovnim informacijama o razgledu grada.
Nas je zanimalo što je najzanimljivije ili najbizarnije što turiste zanima.
– Ima puno svakakvih situacija i stotine ljudi dnevno prođu kroz naš ured, teško je to sve popamtiti, kaže Papić, ali se s kolegicom Teom Katanec ipak prisjetila najupečatljivijih upita.
Iz Rijeke su jednom zaprimili poziv u kojem ih je jedna gospođa pitala mogu li joj garantirati da će u Zadru biti sunce i za nekoliko sati kad ona dođe. Jedan par s dvoje male djece htio je kajacima ići do Splita, a jedan par sasvim je ozbiljno pitao mogu li čelnici turističke zajednice malo pojačati Morske orgulje jer ih dan prije „i nisu baš najbolje čuli”. Na tom tragu bilo je i pitanje onih koji su iznajmili kajake: „Hoćemo li moći okružiti cijeli otok, je li sve oko njega more?”.
Koliko poludnevnih izleta u jednom danu?
– Jedan čovjek pitao je zašto trajekt Zadar – Ancona ne vozi češće kad je Italija tako blizu da se vidi s rive, kaže Papić i dodaje kako je čest slučaj, i zapravo se radi o lapsusu, da turisti zamijene Zagreb i Zadar. Na to su već navikli pa kad ih netko pita kako doći do kolodvora u Zagrebu, pretpostave da ipak pitaju za zadarski kolodvor.
Turisti se vole i našaliti, i to kad im i nije lako. Kad pada kiša dođu u TIC, pitaju što im treba i na kraju uz osmijeh vole napomenuti da mole da se nekog nazove i da kiša prestane.
– Jedni su pitali, nakon što su uplatili izlet na Kornate, da im kažemo s koje strane broda će im biti dupini, tako da ih mogu slikati, priča Papić dok se u uredu izmjenjuju grupe turista. Pitaju za jednodnevne izlete na otok, kako doći do Nina, a to je podsjetilo na još jedno pitanje – „Koliko poludnevnih izleta možemo odraditi u jednom danu?”.
U TIC-u imaju i plan vožnje autobusa na isprintanom letku. Na njemu je, na engleskom, istaknuto kako neke linije prometuju radnim danom (working days) i praznicima (holidays) pa je jedna mlađahna turistkinja zaključila da ona i momak trebaju gledati ovaj drugi stupac jer su na praznicima!
Nacionalni park u perivoju
Mladi Francuzi su, ugledavši kartu grada, za Perivoj kraljice Jelene Madijevke pitali je li to nacionalni park, a jedan stariji par koji nije imao smještaj u špici sezone i nakon što su preko aplikacije Zadar Travel App našli smještaj s dijeljenom kupaonicom kazao – “pa to je u redu, nas dvoje i doma dijelimo kupaonicu”.
Jedni su pitali mogu li automobilom doći do apartmana na Kalelargi i tamo ga parkirati, drugi koje je radno vrijeme Morskih orgulja, treći gdje je gradska plaža na kojoj nema ljudi…
U svakom slučaju, zavidna je razina kojom djelatnici TIC-a obavljaju svoj posao. Svakodnevno opširno odgovaraju na mailove i upite, u roku od 24 sata od njihova pristizanja, a za svoj rad redovito dobivaju zahvale – od ljudi koji svrate u ured kako bi im se osobno zahvalili, do onih koji im pošalju mail sa srdačnim pozdravima.