Kako bi se rasteretilo ambulante uvedena je praksa po kojoj pacijenti ne moraju dolaziti zbog produljenja terapije lijekovima, izdavanja recepata i uputnica ili naručivanja pregleda
Dio zadarskih pacijenata u ordinacijama svojih izabranih liječnika u posljednje se vrijeme susreće sa sve nezgodnijom praksom tamošnjih medicinskih sestara. Naime, u sve većem broju ordinacija liječnika obiteljske medicine učestala je praksa nejavljanja na pozive pacijenata, zbog čega su ovi prisiljeni doći u ordinaciju, čak i zbog najmanjih zdravstvenih usluga, poput naručivanja recepata.
Neki od njih požalili su se se udrugama za zaštitu pacijenata kako ni u vrijeme naznačeno za telefonske pozive medicinske sestre u tim ordinacijama ne podižu telefonske slušalice, iako su pacijentima dale naputak da ne moraju dolaziti zbog najjednostavnijih usluga koje se mogu riješiti telefonom.
Primjerice, kako bi se rasteretilo ambulante uvedena je praksa po kojoj pacijenti ne moraju dolaziti zbog produljenja terapije lijekovima, izdavanja recepata i uputnica ili naručivanja pregleda. U većini ordinacija te se usluge mogu zatražiti pozivom na naznačeni fiksni broj ili internetskom poštom. Kako je, međutim, starijim pacijentima ovaj drugi način nedostupan jer nisu vični komuniciranju elektronskom poštom, osuđeni su na telefonske pozive. No, neki se žale kako ponekad ne samo satima, već ni danima, ne mogu dobiti sestre u svojim ordinacijama.
O ovom smo problemu stoga razgovarali sa dr. Dubravkom Finka, predsjedicom zadarske podružnice Udruge za zaštitu pacijenata, koja pak napominje kako je već čula za ovakvu praksu nekih ordinacija:
– Nažalost, naša udruga tu ne može puno napraviti jer je riječ o ordinacijama koje imaju ugovore s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje. Jasno je da je riječ o kršenju prava na dostupnost zdravstvene zaštite, zbog čega je dijelom došlo i zbog prijelaza na e-zdravstvo, što je nekim pacijentima otežalo komuniciranje sa svojim liječnicima. Riječ je osobito o starijim ljudima koji nemaju kompjutor ili nekog mlađeg u kući tko im može pomoći u slanju mailova. Stoga im je telefon jedina mogućnost, pa bi svojim liječnicima i njihovim medicinskim sestrama trebali napomenuti za ovaj problem. Bilo bi najlakše za sve kada bi ordinacije imale naznačeno vrijeme primanja telefonskih poziva, mada znamo da ima i onih koji imaju naznačen taj termin, ali se sestre opet ne javljaju – kaže dr. Finka, napominjući kako treba razumjeti i njih:
– Naime, teško je odazivati se na telefonske pozive, a kojih zacijelo ima puno, i istodobno obavljati posao sestre u ambulanti. To znači da morate razgovarati s pacijentima, voditi statistiku i istodobno odgovarati na pozive. Bilo bi najbolje kada bi ordinacije imale i administratore koji bi se javljali na telefon, no to iziskuje dodatne troškove i opremu. Nažalost, u ugovorima s ordinacijama nigdje nije izrijekom navedeno da se sestre moraju pacijentima javljati na telefon, pa ostaje da se liječnici obiteljske prakse i njihovi pacijenti nekako pokušaju dogovoriti oko toga – zaključuje dr. Finka.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Španjolska
Ipak preokret: Xavi ostaje u Barci i nakon ove sezone
Košarka
NBA liga
Miami došao do senzacije i rekorda u Bostonu, Oklahoma povećala prednost
Zadar
NASTUP
„Zoranić“ nastupio u Korčuli kao gost Zbora Moreška
Zadar
APARTMANIZACIJA UZELA MAHA
‘DOŠLI SMO DO TOČKE PRETJERIVANJA’ U Zadru i županiji veliki porast iznajmljivanja na crno
Hrvatska
PERUŠIĆ
Djeca u Perušiću ne idu na nastavu zbog prijetnje jednog učenika: ‘Ne puštamo djecu u školu do daljnjega…’
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA
VIDEO Autobus kod Krvavice sletio s Jadranske magistrale u provaliju, vozač prevezen u bolnicu
Zadar
MELADA
ĐIR PO KVARTU (9) Stanovnici Melade ukazuju i na negativnosti: ‘Kao da sam na Lučkom…’
Zadar
Sunset Sports Media Festival
Talijanska nogometna legenda Alessandro Del Piero stiže u Zadar!
Zadar
HEP JAVLJA