Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

U 21 srednjoj školi zaposleno samo 6 psihologa

25.03.2011. 23:00
U 21 srednjoj školi zaposleno samo 6 psihologa


Opća klima u društvu je takva da potiče pojavu različitih problema kod djece i adolescenata – ovisnosti, nasilje, delinkventno ponašanje. Postupak prepoznavanja problema adolescentne dobi je puno brži, ako u školi rade psiholozi i stručnjaci drugih odgovarajućih profila. Posao psihologa u srednjim školama je zahtjevan i odgovoran, i ono što je najvažnije, potreban, ističe psihologinja Rupčić
U Zadarskoj županiji je 37 osnovnih i 21 srednja škola. Dok u radu svih osnovnih škola sudjeluju psiholozi, a u njih 20 su zaposleni u stalnom radnom odnosu, u srednjim školama je zaposleno samo šest psihologa, doznajemo iz Ureda državne uprave u Zadarskoj županiji.
Ovih 20 stalno zaposlenih također sudjeluju u radu preostalih 17 škola bez psihologa i to kao članovi Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djece i primjerenog obrazovanja djece s teškoćama u razvoju, u čemu sudjeluju i ostali stručnjaci.
Kako je utvrđeno kriterijima Državnih pedagoških standarda, jednog za osnovnoškolski, a jednog za srednjoškolski sustav odgoja i obrazovanja, u svakoj školi radi određen broj suradnika, ovisno o broju učenika. Među stručne suradnike spadaju pedagog, psiholog, stručnjak edukacijsko-rehabilitacijskog profila, knjižničar i zdravstveni radnik.
Uvjetovano je da redovita škola koja ima do 180 učenika mora imati dva stručna suradnika, od kojih je jedan pedagog, a osim tog kriterija u Državnom pedagoškom standardu, određen je broj stručnih suradnika u odnosu na broj djece, ali ne i decidirano profil stručnog suradnika.
Ivana Rupčić, psihologinja u Prirodoslovno-grafičkoj školi, smatra da je iznimno važno da svaka srednja škola ima psihologa.
– Opća klima u društvu je takva da potiče pojavu različitih problema kod djece i adolescenata – ovisnosti, nasilje, delinkventno ponašanje. U školi se mogu pojačati već postojeće poteškoće kod djece ili pojaviti nove. Postupak prepoznavanja problema adolescentne dobi je puno brži, ako u školi rade psiholozi i stručnjaci drugih odgovarajućih profila. Učenicima treba pomoći da što kvalitetnije prođu kroz školski sustav, a za to je nužna suradnja s roditeljima i nastavnicima. Posao psihologa u srednjim školama je zahtjevan i odgovoran, i ono što je najvažnije, potreban, ističe Rupčić.