Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Poker asova za zlatnu medalju

25.04.2017. 22:00

Hrvatsku seniorsku reprezentaciju za nastup na svibanjskom, 53. SP u sportskom ribolovu iz usidrenog broda (Sali, 6. do 13. svibnja 2017.) čine i četvorica članova zadarskoga ŠRD-a Zubatac David Bajlo, Ivan Galzina, Marko Sikirić i Angelo Kosović. Svu četvoricu zamolili smo za ‘domaći uradak’, odnosno da napišu ponešto o sebi – dob, zvanje, zanimanje, sportski ribolovac od…, u klubu od…, u reprezentaciji od…, značajniji plasmani na državnoj i međudržavnoj razini, motiv ulaska u sportski ribolov, te motiv zadržavanja u toj sportskoj grani, koliko vremena ‘troše’ na sportski ribolov, što na natjecanja, što na treninge, kako se mentalno pripremaju, o čemu razmišljaju dok traju natjecanja, što kaže njihovo iskustvo koja je ješka najprikladnija za koju ribu, imaju li – poput nekih sportaša – svoje rituale, koliko često im je na jelovniku – riba!?, a u završnom dijelu nekoliko riječi o očekivanjima za predstojeće natjecanje Salima.
Pa, evo…
Marko Sikirić
– Imam 33 godine. Djelatnik sam i voditelj prodavaonice ribolovne opreme. Ribolovom se bavim od šeste godine. U ŠRD Zubatac sam se upisao s 13 godina. Natjecanjima u sportskom ribolovu se bavim od svoje 14. Od 2002.-2005. bio sam član reprezentacije u kategoriji mladih seniora U-21 u ribolovu s obale. Potom sam nastavio u istoj disciplini u kategoriji seniora od 2007.-2010. Na kraju, postao sam seniorski reprezentativac u ribolovu s usidrenog broda. Momčadski sam hrvatski prvak sedam puta (2009./2010. x 2; 2011./2013./2015.), a pojedinačni prvak države četiri puta (2010 x 2/2013./2014.). Momčadske medalje sa Svjetskoga prvenstva od 2007.-2016.: jedno zlato, tri srebra i tri bronce.
Treninge odrađujemo uglavnom vikendima kad smo slobodni od privatnih obveza i posla. Pripreme se svode na to da treba što više biti na moru i u kontaktu s opremom da bismo dobili osjećaj za ribu. Naravno da i u našem sportu uz znanje i vrhunsku opremu ‘igra’ i jedan dio sportske sreće. U kom smislu sreća? Često se zna dogoditi da jedna strana broda lovi ribu, a druga ne. Uglavnom to budu vjetar ili kurenat koji okrenu brod i tada može loviti samo jedna strana broda a druga se trudi ali ne pomaže. U takvim trenucima treba brzo reagirati i naći način kako uloviti ribu i kad ne grize. Ješka koju koristimo na svjetskim prvenstvima nije uvijek ista jer to ovisi o domaćinu koji organizira natjecanje. Kad krenemo na prvenstvo obično imamo dva, tri treninga prije službenog natjecanja da se pripremimo za teren na kojem prvi put lovimo. Ove godine je Hrvatska domaćin na Dugom otoku u Salima tako da smo praktički na svom terenu. Zadnja dva mjeseca treniramo koliko nam omogućuju obveze. Naši prijatelji i domaćini Saljani su nam puno pomogli u treninzima omogućivši nam brodove, spavanje i hranu.
Na predstojeće SP u Sali dolaze jake reprezentacije kao što su Italija, Portugal, Francuska i ostale. Uz našu, ove tri reprezentacije su često na postolju tako da će za zlatnu medalju biti borba do zadnjeg grama.
Ivan Galzina
– Rođen sam 1985. godine. Moje zvanje je hotelijer, a zaposlen kao voditelj poslovnice vodećeg maloprodajnog lanca u Hrvatskoj. Član sam i natjecatelj u ŠRD Zubatac od 1998. godine. Od 2005. godine do danas neprekidno sam u reprezentaciji u lovu štapom iz usidrene brodice. Prema FIPS-M ljestvici plasiran sam među 10 najboljih ribolovaca na svijetu u toj disciplini. Imam višebrojna odličja sa državnih prvenstava u obje discipline (brodica i obala).
Sportski ribolov bio jedan od mnogih sportova koje sam probao. Na početku je to bila samo želja da od starijih kolega vidim kako to sve funkcionira, a nakon dvije godine bilo je kasno – shvatio sam da to želim raditi cijeli život. Karakterno sam natjecateljski tip pa sam objedinio sport, hobi, druženja i naravno natjecanja. Tijekom sezone koja traje od petog mjeseca do kraja kalendarske godine imamo desetak službenih natjecanja, te individualno po želji i još toliko prigodnih kupova koji su u jednu ruku i dodatni trening. Treninzi se odvijaju individualno, te za to koristim svaki slobodan trenutak, najčešće vikendom ako vrijeme dopusti. Naravno, priprema je vrlo bitan dio. Konkretno mislim na vezivanje predveza i tehničku pripremu opreme što bi trebalo odraditi ili po lošem vremenu ili neposredno prije natjecanja.
Mentalna priprema nije izravnog tipa. O njoj se razmišlja puno prije i poslije natjecanja da bi se eventualno ispravile sve nepravilnosti i unaprijedio ribolov. Slobodno mogu reći da je ribolov jedna od rijetkih stvari koju, dok ju provodim, ne mislim ni na što drugo. Ješke su na natjecanjima unaprijed određene, a za naša mora svakako na prvo mjesto stavljam dagnju, dok na svjetskima to bivaju različiti crvi.
Nemam neke rituale prije natjecanja. Jednostavno sve treba biti na svom mjestu i treba biti siguran u sebe. U prosjeku dvaput na jelovniku je riba. Neskromno mogu reći da očekujemo medalju u nadi da bude što ljepšeg sjaja. Ipak su to naš teren i naša riba.
Svakako bih napomenuo da ribolov nije puko zabacivanje udice i čekanje ugriza. Dapače, to je mnogo više. Ono što mene i moje kolege iz reprezentacije čini najboljima u Hrvatskoj je, prije svega, dugogodišnje iskustvo i ‘feeling’ za ribolov. Puno je tehničke pripreme s vrlo skupom opremom, puno je uloženog truda, rada, testiranja i novaca kako bismo najbolje prilagodili opremu i pribor, te kako bismo znali u kojem momentu i za koju ribu staviti pripadajući predvez, udicu, olovo i naravno ješku. Puno je stvari koje radimo drugačije od mnogih i upravo nas to čini najboljima.
David Bajlo
– Rođen sam 1984. godine, diplomirani sam pravnik, odvjetnik u Zadru. U sportskom ribolovu se natječem od 1995. godine, a u reprezenatciju sam ušao 1997. godine (tada u kategoriji juniora do 18 godina). Od tada kao junior, pa mlađi senior (do 21 godine) i danas kao senior, reprezentativac sam s time što sam više godina bio reprezentativac u objema disciplinama (lov štapom s obale i lov štapom s brodice). Od rezulata samo bih spomenuo da sam bio dvaput pojedinačni svjetski prvak u lovu štapom s brodice u kategoriji mlađih seniora (do 21 godine), tri momčadska zlata kategoriji u lovu štapom s brodice u kategoriji mlađih seniora, pojedinačno treće mjesto na SP seniora (štap s broda), te šest momčadskih medalja s reprezenatcijom u lovu štapom s broda. Imam više od 15 medalja sa svjetskih prvenstava, kao junior i kao senior.
Nije postojao nikakav poseban motiv za početak sportskog ribolova. Ribe lovim otkad znam za sebe, tako da sam s natjecanjima počeo prvo iz znatiželje da vidim kako to zgleda kad se netko natječe u ribolovu, a i da naučim još i bolje kako loviti. Na prvom natjecanju sam bio 1995. godine i od tada do danas se redovito natječem, a o motivu zašto se i dalje natječem, nisam nikad razmišljao. Volim to i dobro mi ide i barem za sada mi ne treba dodatna motivacija. Treninzi su u biti jednostavni. Uzmem što mi treba za ribolov i lovim i to je najbolji trening. Nekakvih posebnih mentalnih priprema nemam, osim što se nekako posložim u glavi što bi moglo dati najbolji rezultat na natjecanju, koja ješka, koje udice, koja riba…,itd. Dok traje natjecanje pratim što drugi natjecatelji rade i što oni love i koncentriram se na to što bi bilo najbolje sljedeće učiniti u smislu treba li promijeniti predvez, veličinu udice, vrstu ješke, način ješkanja i kako se što bolje prilagoditi uvjetima koji su trenutno na moru kako bih ulovio više od drugih. Nekih posebnih rituala nemam prije natjecanja osim što sve mora biti spremno dan prije natjecanja i što obvezno mora biti dobar doručak, ha, ha, ha…
Riba je na jelovniku često, više puta tjedno. Na sreću i supruga i djeca vole ribu pa sam tu spojio ugodno s korisnim.
Što se tiče predstojećeg SP u Salima, sigurno je to da ćemo se svi maksimalno nastaviti truditi kao što to činimo intenzivno zadnjih nekoliko mjeseci i da ćemo napraviti sve da kao momčad osvojimo zlato.
Angelo Kosović
– Imam 22 godine i student sam četvrte godine Nautike i tehnologije pomorskog prometa. Sportski sam ribolovac gotovo od rođenja, a u klubu ŠRD Zubatac Zadar od svoje 11. godine. Kao član državne reprezentacije nastupam od 2012. godine, prve dvije godine kao reprezentativac u ribolovu s obale (surf casting), a od 2014. u ribolovu iz usidrene brodice. Od 2016. sam član seniorske reprezentacije.
Kao značajnije rezultate svoje ribolovne karijere naveo bih da sam u ribolovu s obale dvaput viceprvak države, osmo mjesto na SP u Budvi. U ribolov iz usidrene brodice jednom sam bio treći, jednom drugi i jednom prvi na državnim natjecanjima
Prvak sam svijeta 2015. godine na SP u Supetru na Braču.
Motiv mog ulaska u sportski ribolov je taj što sam od malih nogu odlazio kod djeda i bake na otok Vrgadu gdje sam i zavolio more i ribolov. U počecima s djedom i bakom na mreže i parangale, te s mamom na tunjicu s rive, dok se nisam osamostalio i počeo sam odlaziti u ribolov. Zbog neizmjerne ljubavi prema tom sportu i moru općenito, namjeravam se time baviti koliko god to život bude dozvoljavao. Natjecanja se obično održavaju u nekoliko vikenda od svibnja do listopada što nije dovoljno da zadovolji potrebe za ribolovom jednog strastvenog ribolovca. Kad sam slobodan od studentskih obveza, kojih u zadnje vrijeme imam sve više, svoje vrijeme provodim na moru. Razlog mojih čestih odlazaka u ribolov nije samo trening prije natjecanja, već uživanje i opuštanje koje pružaju ribolov i pogled na more. Uz to, ribu volim jesti gotovo jednako kao što je volim i loviti, tako da se lijepo povezalo ugodno s korisnim.
U ribolovu za ješku najčešće koristim dagnju kao i manje-više svi ostali sportski ribolovci jer se pokazala kao doista svestrana ješka koja je ujedno i lako dostupna. Nekad također koristim i lignju, a malo rjeđe crva. Iste te ješke se, uz srdelu, dobivaju na natjecanjima kao službena ješka, pa je i to jedan od razloga zašto je dobro koristiti i u slobodnom ribolovu. No, moje mišljenje je da je nekad dobra pozicija važnija od samog odabira ješke.
Što se tiče predstojećeg SP u Salima imam velike nade u dobar rezultat. Reprezentacija seniora je kvalitetna i dosad je više puta dokazala da želi i može osvojiti medalju: Pa, ako se to uspijevalo u drugim zemljama i na nepoznatim morima, onda je uspjeh na domaćem terenu zajamčen.