Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Cvjetna sol putuje u Japan, Ameriku i Kanadu

26.08.2016. 22:00
Cvjetna sol putuje u Japan, Ameriku i Kanadu


S obzirom da se ljetna sezona polako ali sigurno primiče svome kraju, poslovi na prikupljanju soli ovogodišnjeg roda na bazenima ninske Solane iz dana u dan zamjetno jenjavaju.
I ovog se je ljeta još jednom pokazalo ključnim da je sol izdašnija i kvalitetnija što je više sunčanih, vrućih i burnih dana, a manje kišovitih. Česte obilne kiše i prolomi oblaka tijekom svibnja i lipnja učinili su svoje, tako da je službena sezona berbe krenula 25. srpnja, što je dosta kasnije u odnosu na višegodišnji prosjek. U zadnjih desetak dana u dva navrata na bazene se izlilo preko 60 litara kiše na četvorni metar, što je u nepovrat odnijelo 500 do 600 tona soli.
Unatoč tome solari ne jadikuju i ne klanjaju duhom. Svjesni su da njihov rad isključivo ovisi o ćudima vremena, kao i to da je bilo ne tako davnih godina kada su ih ljetne kiše i bujice ostavila bez zrna soli. U proteklih mjesec dana prikupljeno je i u skladišta dopremljeno oko 1.200 tona ekološko zdrave soli, te preko šest tona cvjeta soli, što je ipak dosta solidno kad se uzme u obzir da se sve kao nekad bere ručno, bez pomoći mehanizacije unutar bazena, kao što se to radilo zadnjih desetak godina.
– Ako nas još koji dan posluži ovako lijepo ljetno vrijeme i ako bude kako se najavljuje bablje ljeto, vjerujemo kako ćemo godinu okončati ipak pozitivno u smislu kristalizacije i berbe soli. Strateški fokus Solane za 2017. godinu i plan investicija usmjerit ćemo prema razvoju novih proizvoda, otkrivanju novih tržišta te planiranju novih aktivnosti vezanih za narednu turističku sezonu. Sve to moguće je jer smo većim dijelom modernizirali naše proizvodne pogone kroz proteklih nekoliko godina, kaže voditelj Solane Ivan Tomić.
Kada je riječ o tržištu, prodaji te plasmanu soli, sve će se plasirati na domaćem tržištu, za maloprodaju, riboprerađivačku industriju i zimsko održavanje prometnica. Cvjetna sol osim na uhodano japansko tržište nastojat će se plasirati u zemlje šire regije, te na tržišta Amerike i Kanade.