Izgledom i ekološki osviještenim motorom Volvo odmah pokazuje iz koje je škole stigao, no zadovoljstvo ruši visoka cijena
Volvo S40, automobil besprijekorno uglađene linije, u DRIVe izdanju je apsolutni simbol švedskog promišljanja dizajna. Testni je primjerak to dodatno isticao jer je bio obojen u bijelo što je, uz svijetlozelenu te boju drva, najčešći odabir predmeta “made in Sweden”. Čistoća oblika spojena sa štedljivim motorom je upravo ono što su Šveđani osnivajući u Malmeu prvi dizajnerski studio sebi zacrtali kao prioritete. Uporabni predmet mora biti jednostavan i apsolutno odgovoran prema okolišu. I to u svim svojim fazama. Kada su automobili u pitanju, emisija CO2 ne bi smjela biti viša od 140 g/km, a kako je ovaj sugestivni kompakt pokazao, moguće je napraviti čak i jedan tako izdašan automobil čija se težina opasno približava 1,4 tone, a da se ne skrene u rasipnost.
A do nečeg što u današnjim komercijalnim uvjetima možemo nazvati skoro besprijekornim, Volvo je došao nizom jednostavnih ali do kraja promišljenih poteza. Ponajprije, automobil je spušten za 10 mm kako bi se dobilo manji otpor zraka. Uklonjeni su svi nepotrebni detalji, a dodani oni poput obloge antene koji pomažu smanjenju potrošnje goriva. Jako dobro poznati turbodizelski agregat je do kraja uglađen te mu se, unatoč ne baš zanemarivim gabaritima, potrošnja bez problema spušta ispod 5 litara. Može se i s manje od četiri, no da bi se to postiglo, mora se uskladiti čitav niz parametara, od kojih je najvažnija monotona prometnica gotovo bez uspona i padova te ostali sudionici u prometu koji vas neće povlačiti na vožnju bržu od 100 km/h ili pak oni neumjereno spori jer svako mijenjanje pravca poput pretjecanja povećava potrošnju. Potrebno je, dakako, i strpljenje te iskustvo vozača, a od nemale pomoći je i strelica smještena u sam kut instrument-ploče koja nam signalizira idealan trenutak za promjenu “brzine”.
Sama dinamika vožnje je zadovoljavajuća. Nema tu naglih skokova, no činjenica je da se starta brzo i lako te da se i solidni brzinski prosjeci ostvaruju bez napora. Upravčljivost automobila je također, čak i bez elektronske pomoći kojom je S40 bio opremljen, više nego dobra.
Nije ni funkcionalnost automobila nezadovoljavajuća, no javlja se klasičan broj automobila s tri volumena i dva para vrata: prolaz u prostrani prtljažnik je za mnoge predmete preuzak. Čak i kad se ubacuje manje predmete, nije lako složiti ih do krajnje točke.
Još da nije te nesretne kategorije cijena. Volvo S40 u svom najekološkijem izdanju već i baznom cijenom pomalo iznenađuje, a kad se pak promotri ove 244 tisuće kuna, javlja se i iznenađenje. Istina – paket opreme “summum” znači da opremljenijeg nema. Uz svu klasiku, tu je i koža na sjedalima od kojih je vozačko pokretano elektromotorom. No ma što nabrajali, a možemo dakako još dodati i xenon svjetla, uočit ćemo da nema automatskog mjenjača (a nema ga jer automatika podiže potrošnju) te da ručni koji mu je pridružen ima samo pet stupnjeva prijenosa pa je cijena uistinu teško branjiva. Osim ako sama pripadnost uglednoj porodici Volvo ne podrazumijeva nekoliko desetak tisuća kuna više od konkurencije izvan premium segmenta.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina: 1560 ccm Snaga: 109 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 240 Nm pri 1750 o/m Dimenzije (d/š/v): 4476/1845/1454 mm Međuosovinski razmak: 2640 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,4 s Maksimalna brzina: 190 km/h Potrošnja (o/g/p): 3,8/5,7/4,5 l Emisija CO2: 119 g/km Težina: 1388 kg Gume: 205/50 R17 Prtljažnik: 404 l
+ Potrošnja, oprema
– Cijena, dostupnost prtljažnika
najnovije
najčitanije
Nogomet
Premier liga
VIDEO Lider Arsenal pregazio Chelsea s čak pet komada! Pogledajte golove
Nogomet
Nogomet
Tudorov Lazio slavio u uzvratu, ali Juventus ide u finale Kupa Italije
Nogomet
Pojačanje u uredu
Borussia Dortmund u klupskoj legendi pronašla novog glavnog direktora kluba
Zadar
PRIRODOSLOVNO-GRAFIČKA ŠKOLA
EKO DANI Drvo nade i biografija vode simboli ekoloških izazova
Scena
posebno iznenađenje
Jelena Rozga doživjela emotivan trenutak na pozornici
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Crna Kronika
NAPAD
TEŽAK NAPAD U VIRU: Staklenom bocom i fizičkom snagom udario 53-godišnjakinju, ozlijeđena je
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Zadar
NIZ ŠALJIVIH KOMENTARA
NASUPROT FOŠE: Mnogi se sprdaju s cipelicama ‘zadarske Pepeljuge’: ‘Da znam tko je princ…’
Nogomet
HRVATSKI REPREZENTATIVAC