Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Učenici s oštećenjem vida moraju doživjeti odnose sa stvarnim predmetima

27.10.2011. 22:00
Učenici s oštećenjem vida moraju doživjeti odnose sa stvarnim predmetima


Da bi učenik u potpunosti svladao kurikulum nastave matematike mora postojati suradnja između nastavnika matematike, stručne službe škole, obitelji i učenika, a i s učenjem matematičkih principa trebalo bi početi u najranijoj djetetovoj dobi


Djeca s oštećenjem vida razvijaju matematičke koncepte iskustvom i toga trebaju što više, odmah na početku predavanja na Novom Kampusu Sveučilišta u Zadru upozorila je zadarske studente i stručnjake Susan A. Osterhous, stručnjakinja na polju poučavanja slijepe i slabovidne djece matematičkim konceptima. Ona je svoja iskustva sa zadarskim sudionicima na predavanju u srijedu navečer podijelila preko videolinka predavajući iz svoje radne sobe u Teksaškoj školi za slijepe i slabovidne i tijekom tog vremena nastojala je sudionicima pružiti što više korisnih podataka počevši od tehnika učenja pa do materijala do kojih se može doći na internetu.
– Učenici s oštećenjem vida moraju doživjeti odnose sa stvarnim predmetima s ciljem da ih se pripreme za razumijevanje istih odnosa s brojevima, pojasnila je Osterhous, ističući da najviše koristi imaju od višeosjetnog pristupa. Također, da bi učenik u potpunosti savladao kurikulum nastave matematike mora postojati suradnja između nastavnika matematike, stručne službe škole, obitelji i učenika, a i s učenjem matematičkih principa trebalo bi početi u najranijoj djetetovoj dobi. Oni u Sjedinjenim američkim državama, nastavila je Osterhous, u podučavanju matematičkih principa koriste Nemethov kod koji su materijali jako bitni i na njih bi se trebala obraćati posebna pažnja. Primjerice, učenici preferiraju upotrebu normalnog tiska u kombinaciji s povećalom nego udžbenik s velikim tiskom. Također, Osterhous je sudionike provela kroz upotrebu taktilnih crteža te drugih pomagala kroz koja slijepa i slabovidna djeca lakše stječu spoznaje o razlomcima, algebri, geometriji, kao i različitim vrstama mjerenja.
Videokonferencija sa Susan A. Osterhous održana je pod sponzorstvom Sveučilišta u Zadru i u suorganizaciji Matematičkog društva Zadar. Inicijativa je započeta nakon što su se studenti Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja u sklopu svojih vježbaonica po školama susreli sa slijepim djetetom koje se u svom radu suočilo s teškoćama u učenju matematiku. Ovo predavanje ne bi trebalo biti i jedino, pa će se tako inicijativa u obliku dodatne edukacije ako je suditi po najavama nastaviti i dalje.