Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Uspješna prodaja

Autor:

27.11.2009. 23:00


Nešto se Bage ne srdiš na lošu poticajnu politiku u prodaji domaćih poljodjelskih proizvoda, spotiče mi Cinober. Ne da sam se ljutio, nego i grmio, kada u poljodjelske poticaje nisu ušli i oni koji promiču tržna rješenja.
Ponajprije, to su vrlo važna pitanja, koje hrvatske poljodjelce najviše muče. To su nemogućnosti utrživanja poljodjelske proizvodnje. Spomenuo sam poticaje s kojima je moguće početi rješavati i ovo teško pitanje. U domeni stvaranja znamke i oblikovanja proizvoda, pakiranja, istraživanja konkurencije i cijene proizvoda puno sam pisao.
U domeni prodajnih kanala ili putovanja proizvoda od proizvođača do potrošača puno manje. Uspješna prodaja poljodjelskih proizvoda, ishod je dobre pripreme proizvodnje od sjemena, sadnice, životinjskog podmlatka, preko pripreme proizvoda za tržište, promidžbe i valjane distribucije. Posebice proizvoda malih proizvođača, sitnih serija, ekoloških i zaštićenih izvornih proizvoda i proizvoda od ugleda, odnosno proizvoda sa znamkom. Je, reći ćeš, to naši poljodjelci sami prodaju preko sivog ili crnog tržišta. Da, ali nezakonitog tržišta, čija prodaja je kažnjivo djelo. Da bismo prodavali zakonito, pronašli prave prodajne kanale i našli put do potrošača, na pojedinim primjerima razmotrit ću mogućnosti promicanja prodaje naših proizvoda.
Prije svega, domaćih proizvoda koji u kakvoći odskaču, pred proizvodima osrednje kakvoće koji se uvoze sa svjetskog tržišta. Očuvati domaću proizvodnju zahvalna i teška zadaća od nacionalne važnosti. To nije izazov samo poljodjelskoj već i gospodarskoj politici naše zemlje. U tom smislu zagrmiti ću još nebrojeno puta.
Vaš Bage