Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

U turizmu preko četrdeset godina

28.10.2016. 22:00
U turizmu preko četrdeset godina


U društvu prijatelja, kolega i suradnika, stručne i hrvatske turističke elite te predstavnika sustava Hrvatske turističke zajednice i Ministarstva turizma, dugogodišnji i umirovljeni direktor Turističke zajednice grada Zadra, Zvonko Šupe nagrađen je na Danima hrvatskog turizma posebnim priznanjem koje nosi ime po Antonu Štifaniću, ocu porečke Plave lagune i čovjeku koji je obilježio turizam u Istri.
 Pri obrazloženju i čitanju Šupina imena – pljesak je bio spontan i dugotrajan, što bi moglo značiti da je u posljednjih 13 godina, koliko je bio na čelu zadarske Turističke zajednice, puno dao u stvaranju prepoznatljivosti zadarske turističke destinacije.
– Ponosan sam, jer sam nagradu dobio od struke i ljudi iz sustava u kojemu sam radio i stvarao. Bio sam okružen ljudima iz svoje struke koji su valjda smatrali kako sam ipak, ostavio neki trag. Mogu reći da sam svoj posao odradio pošteno, živeći u gradu i za grad, rekao je Zvonko Šupe, vidno dirnut dobivenim priznanjem.
Svi koji ga poznaju znaju da je u turizmu proveo više od 40 godina i to od zadarskog Borika gdje je bio voditelj prodaje, do kraće “epizode” u hotelu President kao direktor i od 2003. godine kao direktor TZ-a.
– Cijelu karijeru bio sam okružen turističkim znalcima, a u slučaju Borika bio sam dio tima koji je uspješno stvorio jednu veliku zadarsku turističku priču. To je i poanta cijelog turizma. Moje je mišljenje uvijek bilo kako ga trebaju voditi struka i stručni ljudi, ali uz konkretnu podršku sustava i države kojoj turizam mora biti značajna gospodarska grana. To onda uključuje i ozbiljnije stručno obrazovanje te brigu za reprezentativnim objektima i doživljajima gostiju koji nas posjećuju, dodaje Šupe.
Početkom 2000.-ih kada je preuzeo zadarski TZ, turizam je na razini cijele Hrvatske još uvijek bio u povojima, daleko od ponude, sadržaja ili podataka o dolascima i noćenjima koje ima danas. Niz ozbiljno promišljenih i organiziranih manifestacija, podrška kvalitetnim turističkim programima i podizanje standarda turističke usluge na visoku razinu, učinili su Zadar prepoznatljivom turističkom destinacijom. Kruna svega bilo je ovogodišnje proglašenje Zadra za najbolju europsku turističku destinaciju, a to je bila preporuka koja je u Zadar dovela rekordan broj posjetitelja sa sve češćim predsezonskim i posezonskim turističkim grupama.
– Ponosan sam na priznanje koje je dobio Zadar, kao i na sve manifestacije koje smo pokrenuli. Uvijek smo nastojali Zadranima i gostima Zadra pružiti najviše što možemo i ono što Zadar zaslužuje, tako da je on danas turistički prepoznatljiv grad. Naravno, Zadar ima prepoznatljivost i s drugim stvarima koje prate turizam kao što su danas i umjetničke instalacije – Pozdrav Suncu i Morske orgulje, zatim Zračna luka, lijepe šetnice, kulturna i spomenička baštinu te jednu od najčišćih obala na svijetu. Bio sam svugdje i vidio sve, pa odgovorno tvrdim kako se čak ni Norvežani ne mogu mjeriti s čistoćom i našim obalnim standardom, a kamoli konkurentske mediteranske zemlje – naglasio je na kraju ovogodišnji dobitnik nagrade “Anton Štifanić” te posljednjih 13 godina prvo i nezaobilazno ime zadarskog turizma, sada u ulozi savjetnika novom direktoru Turističke zajednice Grada Zadra Anti Radosu.