S obzirom da su počele vrućine, za nerealna očekivanja u turizmu i općenito na polju gospodarstva u uvjetima globalne krize i loše lokalne analize, brojnim će se izgovorima za pogrešne procjene možda pribrojiti čak i – nedužno Sunce!
Naime, govornike kao da je uhvatila sunčanica pa njihove riječi lebde bez uporišta u stvarnosti i nude halucinaciju sretne, bogate, najljepše i najpoželjnije destinacije na svijetu, koju, eto, zbog mračne zavjese krize, ne mogu prepoznati ni oni koji u njoj žive, ni oni koji bi u nju trebali doći tijekom turističke sezone ošamućeni potrošenom parolom “mala zemlja za veliki odmor”.
Onima koji na svijet gledaju ne iz visine, nego “iz nizine”, ispod oboda velikog, trošnog šešira i bez ružičastih naočala, istina izgleda drugačije i upućuje već sada da će turizam svakako podbaciti, no svima se uporno pokušava servirati optimizam bez pokrića i uvjeriti tzv. pesimiste da iz svoje perspektive baš i ne vide dobro jer kriza polako gubi na snazi. Ne vide kako je uspjeh što se zemlja uspjela zadužiti više nego ikad.
To što su se počeli objavljivati obeshrabrujući pokazatelji (ne)uspješnosti turističke sezone nikoga ozbiljno nije zabrinulo niti zaustavilo u već pomalo potrošenoj i sad već malo vjerojatnoj tvrdnji i nadi da će turizam biti luka spasa za krizni plimni val koji će morati zaobići hrvatske sunčane obale. Tako su se mogle čuti i tvrdnje kako će kriza u svoju silaznu putanju, ali i one da nam predstoje teški dani koji će tražiti ne samo promjenu načina promišljnja gospodarstva, nego i promjenu mentaliteta.
Kako zaraditi što više, a raditi što manje, morat će prestati biti dominantni moto u svijetu (ne)rada. Oni koji su u prilici čuti ovakva potpuno suprotna razmišljanja mogu samo zaključiti da je istina zasigurno negdje u sredini, no da ova sredina nikako nije “zlatna”. Igranje potpuno i isključivo na turizam dok izostaje dosljedna i cjelovita primjena antirecesijskih mjera, poput primjerice, osiguranja likvidnosti, može biti vrlo opasno. Velike državne tvrtke svrstane su u neplatiše i ne treba biti ekonomski strateg da bi se shvatilo kako taj lanac nelikvidnosti može početi dobivati nove karike. Nemoguće je, također, u sveopćoj recesijskoj histeriji Hrvatsku predstavljati kao onu izvnvremensku i izvanprostornu oazu koju će kriza samo okrznuti i uporno tvrditi kako će turizam izvući zemlju iz teškoća iako je jasno kako se problemi, poput koncentričnih krugova, iz gospodarstva šire na sve ostale sfere života.
Trebaju se namaknuti obećani milijuni na brojnim stavkama, raznim socijalnim kategorijama, a istodobno provoditi štednju kao lajtmotiv državnog proračuna.
Treba uvjeriti neodlučne turiste u poslovično gostoprimstvo i bajkovite ljepote koje se jednostavno moraju vidjeti i onda ništa neće biti skupo. Ovakvo sunce i more nitko ne može platiti!
Valjda treba bez promišljanja vjerovati da nisu uludo potrošeni pusti milijuni za turistički marketing, misliti kako će nas sve spasiti to magično sunce i more i živjeti sretno kao da nam uistinu granjiva sunce, a ne kao da nam je misli pomutila ta turistička sunčanica?!
najnovije
najčitanije
Zadar
"TESTOSTERON"
Najbolja suvremena poljska komedija stiže u Zadar
Hrvatska
IZBORI
HDZ i koalicijski partneri predali DIP-u liste: Vjerujemo da je naš program najbolji
Zadar
TURISTIČKA SLIKA
Gastrofestivali mamac za goste u predsezoni
Zadar
"Umirovljenici zajedno"
Za dostojanstven život umirovljenika, bez kopanja po smeću
Nogomet
TRENER HAJDUKA
Karoglan: Za nas su tri boda imperativ
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE