Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Prijevara u malim oglasima?

Autor: Katina Vrsaljko

29.07.2009. 22:00
Prijevara u malim oglasima?


U telefonskom razgovoru operaterka objašnjava kako automobil poklanja jedan gospodin i to osobi kojoj je najpotrebniji te da će izvlačenje biti 1. kolovoza. Pitamo se, čemu izvlačenje, poput onog u nagradnoj igri, ako se automobil daruje osobi kojoj je najpotrebniji?!
Još jednom dolazimo do spoznaje da prijevara vreba na svakom koraku, a nije prvi put da se ušulja upravo među male oglase. U prekjučerašnjem broju Zadarskog lista, koji je općenito ograđen od sadržaja Malih oglasa, nalazile su se tri sumnjive ponude.
Naime, u oglasu stoji da se poklanjaju polovni, “vrhunski očuvani” automobili Citroen C3, Volkswagen Passat i Volkswagen Passat karavan. Sami pogled na oglas budi sumnju, a posebice telefonski razgovor s “darivateljima”. Pozivom na telefonski broj početnih brojki 060 pretpostavili smo o čemu se radi.
Minuta 6,82 kune
Prvo se javi automat koji kaže da jedna minuta razgovora košta 6,82 kune te da odbrojavanje započinje nakon zvučnog signala. Nakon zvučnog signala neko vrijeme čeka se javljanje operaterke. Ona objašnjava kako automobil poklanja jedan gospodin i to osobi kojoj je najpotrebniji te da će izvlačenje biti 1. kolovoza. Pitamo se, čemu izvlačenje, poput onog u nagradnoj igri, ako se automobil daruje osobi kojoj je najpotrebniji. Nadalje, koji su uopće kriteriji za utvrđivanje te osobe? Operaterka traži osobne podatke, no kako na temelju osobnih podataka taj velikodušni gospodin može odlučiti koliko je nekome automobil potreban?
Novinarka na tajnom zadatku operaterki je ispričala “svoju tužnu priču” kako je samohrana majka petero djece i kako joj automobil treba. Ona ju je upitala što radi i tražila osobne podatke te utvrdila kako bi s takvom pričom imala šanse da dobije automobil.
Operaterka je ispitivala treba li nam automobil, gdje smo vidjeli oglas, u kojim novinama, odakle zovemo. Rekli smo da ćemo razmisliti još pa onda možda nazvati da damo osobne podatke.
Zarada darivatelja
S razgovorima koje smo obavili u svrhu istraživanja, “darivatelji” su zaradili minimalno 15 kuna. Hoće li automobil zaista pokloniti, vidjet ćemo sutra, a koliko automobila mogu kupiti od zarade na telefonskim razgovorima, drugo je pitanje. To ovisi o tome koliko je ljudi nasjelo na ovu ponudu. Ako je gospodin tako velikodušan i želi nekom teškom socijalnom slučaju uljepšati i olakšati život, zašto tu osobu traži preko oglasa na kojima zarađuje? Znamo svi da teških socijalnih slučajeva, nažalost, ima na svakom koraku.
Kako doznajemo iz PU zadarske, do sada još nije bilo prijava građana o ovakvim ili sličnim slučajevima. Ipak, stalno se čuju ovakve ili slične priče, no ljudi vjerojatno ne prijavljuju jer su oštećeni za neke sitne novce, a u međuvremenu prevaranti se na većem broju ljudi dobro obogate, čemu zaista treba stati na kraj.
Možda ovo i nije prijevara, no svatko neka odmjeri isplati li mu se potrošiti 6,82 kune na minutu razgovora, zato što će upravo njima jedan divni gospodin pokloniti automobil.