Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Nastavak izgradnje i sređivanje stanja s vezovima

29.07.2016. 22:00
Nastavak izgradnje i sređivanje stanja s vezovima


Županijska lučka uprava Zadar osnovana je sa zadaćom upravljanja, izgradnje i korištenja luka županijskog i lokalnog značaja, što između ostalog uključuje i osiguravanje trajnog i nesmetanog obavljanja lučkog prometa, sigurnost plovidbe i pružanje usluga od općeg interesa. Ona tako brine o gradnji, održavanju, upravljanju, zaštiti i unapređenju pomorskog dobra koje predstavlja lučko područje, gradi lučku podgradnju, provodi stručni nadzor, osigurava trajno i nesmetano obavljanje lučkog prometa itd.
Davor Škibola, ravnatelj ŽLU Zadar, zadovoljan je tijekom sezone, a većina misli usmjerena je prema onome što dolazi nakon nje. Do kraja godine, naime, trebao bi biti gotovo projekt u Tkonu, gdje se grade dvije iskrcajno-ukrcajne rampe, gat za trajekte, ukrcajno-iskrcajni trak za motorna vozila, kao i čekalište za ukrcaj u trajekt. Time će se postići deblokada cestovnoga prometa, koja se redovito događa tijekom nekoliko mjeseci godišnje.
Interventni radovi
S ulaskom u 2017. kreće i prvi dio prve faze rekonstrukcije obalnog zida luke Petrčane. Cijela prva faza vrijedna je 11,5 milijuna kuna, obuhvaća rekonstrukciju više od 180 metara obalnog zida, južni lukobran dužine 51,5 metar te pješački plato sa sanitarijama, a u ovom trenutku kreće se s radovima koje će sufinancirati Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture s 2 milijuna kuna, ŽLU s 1 milijunom, te Grad Zadar s 1,7 milijuna kuna. Po završetku sezone kreće sanacija srušenog lukobrana u Neviđanima, za što su Ministarstvo Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije i ŽLU Zadar pripremili po milijun kuna, a općina Pašman još 500.000. U rujnu kreće rekonstrukcija gata u Draženici vrijedna 900.000 kuna bez PDV-a.
– Gat je u dosta derutnom stanju, dosta je podlokan pa će se sanirati, kaže Škibola, ističući kako je dosta poslova ŽLU vezano za hitne intervencije i popravke obale.
– Imali smo situaciju da je u Jazinama došlo do odronjavanja. U uvali Kosirača na Istu došlo je do razbijanja obalnog pojasa usljed nevremena, moramo sanirati operativnu obalu u Salima, luku lokalnog značaja u Žmanu, gat u Komoševi na otoku Mali Iž, vidjeti stanje na pristaništu za trajekte na Lazaretu na otoku Ošljaku… To su sve područja na kojima moramo intervenirati da ne bi došlo do urušavanja obale. Naša djelatnost nije samo izgradnja, nego i održavanje postojećih objekata.
Od proračunskih ŽLU Zadar najviše je u 2015. godini dobila od Zadarske županije, koja joj je doznačila 4,2 milijuna kuna. Bez tog iznosa ŽLU praktički ne bi mogla funkcionirati. Najveći dio novca otišao je za izgradnju pomorske infrastrukture. Iz proračuna su njezin rad prošle godine sufinancirali Grad Biograd (1,3 milijuna kuna za rekonstrukciju glavnog mula u luci Biograd na moru), te Grad Zadar, koji je s 540.000 kuna sufinancirao rekonstrukciju obale uz Veslački dom. Iz državnog proračuna povučena su 4 milijuna kuna za izgradnju trajektne luke Tkon – otok Pašman.
Vezovi u Salima i Kalima
Ono na što će se staviti naglasak u sljedećim mjesecima je sređivanje situacije s reguliranjem odnosa s vlasnicima brodica. ŽLU je pred potpisivanjem ugovora za svih 12 luka na Dugom otoku, gdje će se s korisnicima vezova potpisati ugovori. Korisnici će plaćati godišnju naknadu za korištenje veza unutar županijskog lučkog područja. U tijeku je objava o potpisivanju ugovora u Općini Kali. Svi građani zainteresirani za vez brodica u lukama Kali – Mul, Kali – uvala Batalaža i Kali – uvala Mala Lamjana, pozvani su da dostave zahtjeve za dodjelu komunalnog veza. Nakon što je vrijeme za aplikaciju isteklo, ŽLU Zadar određuje poziciju veza za svaki pojedini brod ili brodicu, vodeći računa o mogućnosti što sigurnijeg obavljanja manevra, te će uskoro pozvati zainteresirane na potpis ugovora.
– Imamo još dosta problema s vlasnicima brodova koji bez ikakvih ugovora koriste komunalni vez. Onima koji su “na divlje” vezani u lučicama morat ćemo dizati plovila i odvoziti u suhu marinu. Jedno takvo plovilo, u slučaju da se ne pojavi vlasnik iz Austrije, koje je na vezu u lučici Jaz u Bibinjama, podignut ćemo i odvesti u suhu marinu o trošku vlasnika, jer takva osoba prema našem Pravilniku o načinu održavanja reda u lukama i uvjetima korištenja luke na području ŽLU Zadar, nema pravo boraviti u takvoj luci. U svim takvim slučajevima vlasnici su dobili pisana upozorenja, s rokom od osam dana da odvedu plovilo.
– Imamo dosta ljudi koji se drže propisa, ali i pojedinaca koji provode svoje samovolju. Ima slučajeva i u Jazinama, gdje ljudi nakon više poziva, dostava na kućnu adresu i na plovilo, i dalje ignoriraju upozorenja. Takav nered ne možemo tolerirati, upozorava Škibola.