Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Objektivnosti u filmskoj kritici nema

Autor: Marija Knežević

29.08.2012. 22:00
Objektivnosti u filmskoj kritici nema

Foto: Adam VIDAS



Ima puno mladih filmofila s velikim znanjem, ali koji, na primjer, nikad nisu gledali Fellinija


Maja Peretlić je u  društvu filmskog kritičara Jurice  Pavičića u Arsenalu predstavila  dvije knjige u izdanju Hrvatskog  filmskog saveza. Jedna je Pavičićeva i zove se Postjugoslavenski film / Stil i ideologija, a  drugi naslov potpisuje Petar  Krelja. Radi se o knjizi Prijateljsko uvjeravanje.
– Svakog kritičara inspiriraju  različite stvari. Najbolji primjer  za to je Igor Mandić koji, kad svi  kažu da je nešto dobro, udari kontru. I obrnuto, kazala je Peterlić.
Maja Peterlić diplomirala je  komparativnu književnost i povijest umjetnosti te završila poslijediplomski studij iz pisanog  prevođenja na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Zaposlena je na  HRT-u kao urednica na Odjelu  stranog programa HTV-a, urednica je za književnost u književnom listu za umjetnost, kulturu i  znanost Vijenac.
Bilo je govora i o padu interesa  za filmove koji se prikazuju u  sklopu kinoteka i o utjecaju festivala na takav trend. Zaključak  je ipak da nije “festivalizacija” ispraznila kinoteke, već se to jednostavno dogodilo.
– Filmska kritika, posebno kad  je u pisanom mediju, mora biti  zanimljiva. Nekad su novine imale prosvjetiteljsku ulogu kojoj ljudi vjeruju, danas se sve to promjenilo. Poznajem danas puno mladih filmofila, neki od njih me zaista nečemu mogu naučiti, ali ima  ih puno s velikim znanjem koji, na  primjer, nikad nisu gledali Fellinija.
Na pitanje iz publike gdje se  “skrila” filmske kritike objektivnost odgovor je od strane Pavičića, ali i redatelja Danila Šerbedžije koji je također prisustvovao radionici, bio nedvosmislen –  objektivnosti u filmskoj kritici nema, niti je može biti, jedina “mjera” je filmsko znanje.