Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Hitna u ružičastom

29.09.2013. 22:00


Poduzetnost je, kažu, poželjna osobina. Kad preraste u poduzetništvo, e to već može donijeti i neke koristi. Štoviše, u trendu je, čak i država stimulira takve koji misle da znaju i umiju, daje im razne olakšice.
Evo se sad i tvrtka može osnovati za samo deset kuna. Ne više 20 tisuća kao prije, nego samo pišljivih deset kuna, taman za veliki makijato. Ima ih koji su se polakomili i odmah krenuli u svoj biznis s deset kuna, ne računajući da će ih država dočekati s druge strane porezima i doprinosima. Ili su računali da će to prevaliti na drugoga, na svoje poslovne partnere?
Eto takvu jednu tvrtku su osnovali neki mladi Zadrani koji se bave medijima. Najprije tako napravili portal, pa sad kradu cijele novinarske radove iz drugih medija pa ih objavljuju kao svoje, na otvorenosti komentiranja tih tekstova grade svoju posjećenost, a onda na temelju toga skupljaju marketing. Kradljivaca tuđih novinarskih radova ima na sve strane, no po nekim informacijama neće moći još dugo tako jer se priprema sustav zaštite autorskih prava po uzoru na ZAMP. Pa tko prenese nečiju informaciju, neka i plati pravom autoru.
No da se vratimo našoj današnjoj priči. Mladi poduzetni Zadrani sad su krenuli korak dalje i ponovno za deset kuna osnovali tvrtku, napravili nekakvu PR agenciju. Možda će, uistinu, postati podružnica srpskog medijskog magnata kao što tvrde, no zanimljivije je od toga da su odmah, nekoliko dana nakon registracije te tvrtke, već dobili pravi posao i to od državne ustanove i o tome odmah obavijestili javnost.
Pretenciozno se nazvavši Pink Group Hrvatska u stopostotnom vlasništvu mladog Zadranina, vrijednim deset kuna, sklopili su ugovor sa zadarskim Zavodom za hitnu medicinu. I ubuduće će, kažu, obavljati sve PR poslove i javne komunikacije, uključujući i komunikaciju s građanstvom! Ravnateljica Zavoda Davorka Krnčević kaže da je ugovor sklopljen na tri mjeseca i na taj način potvrđuje da ne želi osobno više imati posla ni s novinarima ni s običnim građanima. Te prljave poslove obavit će za nju PR agencija, kako se to valjda radi u velikim tvrtkama koje ne žele imati izravan doticaj s običnim pukom. Ta neće ona odgovarati na svaki upit znatiželjnog novinara, ili, da prostite, građanina.
Koliko košta to veselje, koje će, kako kaže Krnčević, trajati zasad tri mjeseca, nije se moglo saznati, u domeni je poslovne tajne. No javnost će to ipak prije ili kasnije saznati jer svakog normalnog zanima kako se troši naš novac namijenjen zdravstvu. Štrajk liječnika još traje, medicinske sestre su se nekako izborile za svoje zahtjeve, no kriza zdravstva nije ni blizu rješenja. Slijedi nam traganje za načinima sanacije gubitaka, ukidanje bolničkih odjela…
A sve u zadarskoj Hitnoj pomoći, odnosno Zavodu za hitnu medicinu, sada će nam biti samo ružičasto prikazivano. Za one koji nisu na ti sa stranim jezicima pink znači ružičasto. Takvo trošenje našeg novca je ipak malo veći bezobrazluk nego što je poduzetništvo. A sve pod krinkom da Pink iz Srbije na taj način otvara vrata u Hrvatsku. Baš preko Franka Pavića i Davorke Krnčević, kako da ne.