O tome što je ruralni turizam, kako se u njega uključiti i kako ga razvijati te gdje je Zadarska županija na karti ruralnog turizma Hrvatske, bilo je riječi na seminaru “Ruralni turizam – poslovna prilika kroz EU fondove” koji je u srijedu u Impact centru organizirala Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije. Gotovo sedamdeset sudionika iz svih dijelova županije, predstavnika lokalne uprave, turističkih zajednica, srednjih i malih poduzetnika i udruga ponajprije je zanimalo kako dobru ideju pretočiti u program koji će konkurirati na nekom od natječaja za povlačenje novca iz europskih fondova, ali i kako već gotov proizvod što kvalitetnije predstaviti na zahtjevnom tržištu te kako biti bolji i drukčiji od konkurencije.
Samo udruženo oglašavanje prolazi
Mag. pol. Marta Pintur u uvodnom je izlaganju govorila o oblicima ruralnog turizma, a mag. oec. Stefani Mikulec o marketingu kao jednom od najvažnijih segmenata u gospodarstvu općenito. Sudionici su se tako upoznali s internetskom oglasnom kampanjom na društvenim mrežama, oglašavanju koje se nužno ne plaća novcem, načinu pristupanja oglašavanju te o tome na što obratiti pažnju pri oglašavanju na Facebooku, Twitteru ili Googleu, kao i potencijalnim zamkama, osnovama komuniciranja i načinima uspješnog praćenja marketinških kampanja.
– Iskustva iz Istre dokazuju da samo udruženo oglašavanje, u koje su uključene turističke zajednice i agencije, gospodarski subjekti, low-cost kompanije, može stvoriti jak brend, a znamo da bez brenda danas nemamo ništa, kazala je prof. dr. sc. Aleksandra Krajnović te napomenula da pojedinac u turizmu nema velike šanse, pogotovo u ruralnom turizmu jer ponudom mora konkurirati velikim hotelskim kompanijama u koje je uloženo puno novca.
Španjolska – upozoravajući primjer
– Tu mali čovjek, a uglavnom je riječ o obiteljima koje se namuče da stvore kvalitetan turistički sadržaj, nema što tražiti, naglasila je prof. Krajinović i dodala da zbog razvijenog turizma Istra na neki način gubi svoju autentičnost, ali to što ima zna valorizirati. S druge strane, Dalmacija ima mnoštvo autentičnosti, ali malo toga valorizira. Prema raspoloživom potencijalu za razvoj ruralnog turizma, pred Zadarskom je županijom velika budućnost, ali potrebno je integrirano upravljanje, za što bi nam Španjolska trebala biti upozoravajući primjer: kad joj se dogodio razvoj, izgubila se autentičnost.
Govoreći o europskim fondovima, dr. sc. Mladen Rajko kazao je kako se novac iz strukturnih fondova ne dobiva tek tako, a mnogi upravo misle suprotno.
– Potreban je dobar program, projekt koji prate geodeti, arhitekti, uredni papiri, zatvorena financijska konstrukcija. U Istri je puno projektata dobilo novac iz europskih fondova, obnovljena su cijela sela, ali mnogo je i onih koji su imali dobru ideju, ali je nisu uspjeli integrirati u uspješan projekt, rekao je dr. Rajko.
najnovije
najčitanije
Zadar
HOTEL PINIJA
[FOTO] Poznati zadarski hotel obnovio dio svoje infrastrukture: ‘Radovi su bili zahtjevni i teški…’
Hrvatska
PERUŠIĆ
Novo ruho jezerca u Kvartama
Hrvatska
VELIKI ČETVRTAK
Molitve i simbolika Velikog četvrtka u gospićkoj katedrali
Hrvatska
PU LIČKO-SENJSKA
Divljao na cestama pa se još hvalio snimcima na društvenim mrežama. Brzinu vožnje povećavao i do pet puta od dozvoljene
Zadar
VELIKI PETAK
Večeras Služba Muke Gospodnje i procesija s Križem središtem Zadra
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE