Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Javno u rukavicama, šporko na internetu

Autor: Suzana Bandić

30.05.2013. 22:00
Javno u rukavicama, šporko na internetu

Foto: Marin GOSPIĆ



Projekt Gaženica značajan je za Zadar, ali je činjenica da grad ima puno prioritetnijih problema počevši od nefunkcioniranja Poluotoka, komercijalizacije javnih površina, nebrige za mlade i za sadržaje koji čine život u gradu sadržajnim, kaže sociolog Krešimir Krolo
Danas je zadnji dan predizborne kampanje drugog kruga lokalnih izbora. Običnim smrtnicima ta činjenica trebala bi biti jamac za barem dvogodišnji predah od političkih slogana, floskula i u foto-shopu obrađenih nasmiješenih lica koja ih vrebaju s džambo plakata. A trebali bi odahnuti i korisnici internetske društvene mreže Facebook čiji se prostor kao nikada ranije koristio za političku kampanju, posebice onaj “šporki dio”.
I dok su se zadarski političari međusobno štedjeli u prozivkama političkih oponenata, pa je kampanja prošla relativno pristojno, u virtualnom svijetu koji omogućuju moderna tehnologija i internet kršila su se sva pravila. Najveći okršaji u kojima se zaboravljalo i na etiku, i kulturu, i sve manire dostojne civiliziranog svijeta vodili su se po lokalnim portalima koji dopuštaju anonimno komentiranje članaka. No iako je očiti cilj takvih komentara pridobiti birače za, u pravilu HDZ ili SDP, stručnjaci su mišljenja kako se takvim niskim udarcima po protivnicima napravila najveća usluga nezavisnim kandidatima, i onima iz manjih stranaka, a to mišljenje dijeli i zadarski sociolog, prof. dr. Krešimir Krolo.
Nije bilo šamaranja protukandidata
– Komentari na portalima zapravo su već standardno ponašanje. Potpuno je jasno i uočljivo vrijeme kad se pojavljuju i kad eskaliraju rasprave o određenim temama i osobama. No ti su komentari više iziritirali neodlučne birače, pa su njihovi glasovi mahom otišli kandidatima manjih stranaka i onima s nezavisnih lista – prokomentirao je Krolo napominjući kako i zadarski HDZ i SDP imaju problem u komunikaciji s biračima iz redova mlađih naraštaja, a koji je kod potonjih još i izraženiji. Krolo se osvrnuo i na temu koja je dominirala u ovoj kampanji kazavši da je zapravo žalosno bilo slušati naklapanja o Gaženici.
– Projekt Gaženice značajan je za Zadar, ali je činjenica da Grad ima puno drugih, prioritetnijih problema počevši od nefunkcioniranja Poluotoka, komercijalizacije javnih površina, nebrige za mlade i za sadržaje koji čine život u gradu sadržajnim. Ako se razvoj ovog grada bude oslanjao samo na Gaženicu kao što se gospodarstvo oslanja na turizam, budućnost nam je upitna – zaključuje Krolo te dodaje kako su zadarski političari, za razliku od splitskih, ipak zadržali jedan kulturni nivo u predizbornoj kampanji u kojem nije bilo “šamaranja” protukandidata.
Što se objava na Facebooku tiče, gdje su se u ovo predizborno vrijeme primjerice pojavila dva profila koja nose naziv Anonymous Zadar i Anonymous Zadar Oficial Site, Krolo je kazao kako još uvijek nema nekih relevantnih pokazatelja koji bi govorili o tome koliki je utjecaj tih sadržaja na birače. Kazao je kako on osobno drži da takvi sadržaji nemaju težinu, već da su više zabavnog karaktera.
Kampanju na internetu odradili prljavo
– Ono što sam vidio rekao bih kako je amaterski rad simpatizera određenih političkih opcija i njihovih kandidata te stranačke mladeži HDZ-a i SDP-a – kazao je Krolo ne željevši ulaziti u analizu objavljenih sadržaja. A kako se može i danas vidjeti na Facebook profilima koji nose naziv Anonymous, prvi su se okomili na zadarski HDZ, njihova gradonačelničkog kandidata Božidara Kalmetu kao i neke predstavnike medija za koje aludiraju da usko surađuju s tom strankom i slično. Na toj stranici mogu se naći razne fotomontaže satiričnog sadržaja, dok su noviji Anonymousi, pak, posegnuli za arhivom najstarije zadarske novine i tamo pronašli novinski uradak o predsjedniku tadašnje države, Josipu Brozu Titu, a koji je potpisao Ivo Bilić, nezavisni kandidat za gradonačelnika kojeg je angažirao SDP.
Bilo kako bilo, činjenica je kako u našem gradu i jedan i drugi imaju svoje birače, a u nedjelju će pobijediti onaj koji uspije animirati jedan dio biračkog tijela iz redova “spavača”. Taj kandidat vodit će naš grad sljedeće četiri godine, a u trenucima gospodarske krize i ulaska u EU to baš i nije zavidna pozicija.