Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Obespravljeni smo i premoreni!

31.01.2012. 23:00
Obespravljeni smo i premoreni!


Nije ni čudo da se našem kolegi koji je u ponedjeljak vozio pacijenta u Zagreb u tunelu Mala Kapela dogodila prometna nesreća. To je čovjek koji u 23 godine radnog staža nije ni ogrebao vozilo. No tog dana je u Zagreb krenuo nakon 26 odrađenih sati, rekao je Ivan Gašpar
Tražimo ponovno objedinjavanje saniteta i hitne pomoći jer je ovakvo stanje neodrživo. Naši vozači ujutro rade u Domu zdravlja, a poslijepodne trče na hitnoće. Premoreni smo. Nije ni čudo da se našem kolegi koji je u ponedjeljak vozio pacijenta u Zagreb u tunelu Mala Kapela dogodila prometna nesreća. To je čovjek koji u 23 godine radnog staža nije ni ogrebao vozilo. No tog dana je u Zagreb krenuo nakon 26 odrađenih sati. Najprije je bio na 24-satnom dežurstvu na punktu u Posedarju, a onda je direktno otišao odraditi svoju smjenu u Domu zdravlja. Mi kolege mu i ovim putem poručujemo da smo uz njega, rekao je na jučerašnjem prosvjednom skupu Sindikalnog povjereništva podružnice Samostalnog sindikata Hrvatske vozača saniteta i hitne pomoći održanom u garažama Doma zdravlja zadarske županije glavni zadarski sindikalni povjerenik vozača Hitne pomoći Ivan Gašpar.
Nedopustivo je, upozorili su prosvjednici, što se hitnoće odrađuju po ugovoru o djelu.
– Osim što se na ovaj način dovode u pitanje prava djelatnika, u slučaju vozača hitne to je i kazneno djelo. Što ako se dogodi neka nezgoda? Ne daj Bože da se nekome nešto dogodi! Tko će onda odgovarati za te vozače? A što je najgore, kolateralne žrtve ovakve reforme su pacijenti. Ne želimo nove slučajeve Krka i Umaga, poručio je pravni zastupnik zadarskog SSSH Vedran Uranija, najavivši skorašnji sastanak s ministrom zdravlja Rajkom Ostojićem od kojega će tražiti što skorije objedinjavanje sanitetskog prijevoza i hitne pomoći.
– Ovim je razdvajanjem izazvan kaos. Događa se da u cijeloj Zadarskog županiji u jutarnjoj smjeni na raspolaganju budu samo dva vozila hitne. Što ta dva vozila mogu?! Naravno, događa se da im stalno u pomoć uskače sanitet. Pogotovo u situacijama kada se dogodi neka veća prometna nesreća, čulo se na jučerašnjem prosvjednom skupu vozača saniteta i hitne.
Raditi dva posla vozači su primorani iz financijskih razloga.
– Plaće u sanitetskom prijevozu su dvostruko manje nego u hitnoći. Zbog toga su vozači koji su nakon razdvajanja ostali u Domu zdravlja sa Zavodom za hitnu medicinu potpisali ugovore o djelu kako bi barem honorarno mogli zaraditi ono što su prije razdvajanja mogli zaraditi kao djelatnici u stalnom radnom odnosu. Ako sanitet i hitna mogu biti objedinjeni u Zagrebu, Splitu i ostalim velikim gradovima, zašto ne bi mogli i u Zadru, poručio je Josip Marušić, zamjenik zadarskog glavnog sindikalnog povjerenika vozača Hitne pomoći.