Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Nekić: Građanski odgoj treba biti ili obvezni predmet ili osnažena međupredmetna tema

01.09.2021. 08:31


Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, kako su prenijeli nacionalni mediji, na jučerašnjoj konferenciji za medije kazao je kako idu aktivnosti s pripremama za uvod građanskog odgoja i obrazovanja te da je to izvannastavna aktivnost.
– Procesi su tu krenuli i u prošloj vlasti, no danas smo u škole poslali dopise da vidimo koliki bi bio interes za tu aktivnost, dodao je Tomašević.
Otvorilo se tako opet pitanje građanskog odgoja u školama koji bi omogućio mladima da postanu odgovorni i aktivni članovi društva, sposobni djelovati za opće dobro te donositi informirane i promišljene odluke. Naime, građanski odgoj i obrazovanje podrazumijeva usvajanje vrijednosti, stavova i znanja, ali i vještina i sposobnosti kako ta znanja iskoristiti u svakodnevnim situacijama.
Joso Nekić, pročelnik Upravnog odjela za odgoj i školstvo Grada Zadra, istaknuo je najprije da građanski odgoj već postoji u školi, ali kao međupredmetna tema.
– Međutim, ja ne podržavam ideju da to bude izvannastavna aktivnost, kao što je to u Rijeci. Smatram da je građanski odgoj važan i u skladu s tim, trebaju ga slušati svi učenici, kazuje Nekić.
No, nameće se pitanje suglasnosti roditelja da njihova djeca slušaju taj predmet u školama.
– Imamo državnu školu i postoji kurikulum, kao i plan i program i to radi Ministarstvo. A na građanima i roditeljima je djelomično sudjelovanje u tome. Prema mom mišljenju, logično je da je, ako je to tako važno, a ja mislim da jest važno, sudjeluju sva djeca, ističe Nekić.
Važnost tumači primjerom iz svakodnevnog života. Kako kaže Nekić, djeca završe srednju školu, a ne razlikuju ustrojstva Grada i Županije.
– Te teme zavrjeđuju pozornost! Treba tražiti prostor da to slušaju svi učenici. Kolika će biti razina, je li potrebno od toga napraviti poseban predmet ili, još bolje, da to bude osnažena međupredmetna tema, to je pitanje za stručnjake, govori Nekić.
Ovaj pročelnik napominje da se tema građanskog odgoja nepotrebno politizira.
– Ne treba politizirati, već prići temi racionalno jer je to dobro, dodaje Nekić i nastavlja da se građanski odgoj kao obvezni predmet ne može uvesti »sad i odmah« budući da se treba pobrinuti za nastavnički kadar koji će izvoditi nastavu.
Zaključuje da treba napraviti evaluaciju i da je njegov generalni stav da je građanski odgoj bitan i da ga svi učenici trebaju slušati te da treba naći model i prostor u školskom kurikulu, planu i programu kako bi se to realiziralo.