Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Djeca učila o novcu i financijama

01.10.2019. 12:20
Djeca učila o novcu i financijama


U Multimedijalnoj dvorani Sveučilišta u Zadru, u organizaciji Dječjeg vrtića Radost održana je završna konferencija Erasmus+ projekta On The Money Trail (Na tragu novca). Provedba projekta započela je u listopadu 2017. godine u suradnji s još tri partnera: Poljskom udrugom za podršku u obrazovanju i poduzetništvu Stowarzyszenie Centrum Wspierania Edukacji i Przedsiębiorczości Rzeszów, Poljska CWEP, savjetodavnom tvrtkom u području obrazovanja ADVANCIS iz Portugala te Institutom "Maestre Pie Addolorata" (Dječji vrtić Carbucci – Verni).


Razvijanje financijeske pismenosti
– Projekt je osmišljen i organiziran s ciljem poticanja razvoja financijske pismenosti djece u dobi od 3 do 6 godina. Dobno prilagođenim igrama i pričama djeci se nastoji približiti osnovne financijske pojmove s kojima se svakodnevno susreću, a koje često ne razumiju. Poticanje financijske pismenosti među djecom predškolske dobi i korištenje pristupa temeljenog na ICT-u, projektom OnTheMoneyTrail također se pridonosi poticanju različitih vještina i kompetencija, među kojima su matematičke kompetencije, digitalne kompetencije, usvajanje kompetencija komunikacije na našem, ali i stranom jeziku. Osim djece i odgojitelji će razvijati svoje ICT vještine, čime se podržava njihov profesionalni razvoj, rekla nam je marijana Miočić, ravnateljica dječjeg vrtića Radost. Dodala je kako je glavni cilj projekta objavljivanje interaktivne e-knjige (e-Book) "On The Money Trail" na web stranici projekta kojom će se sliko-pričama djeci na primjeren način približiti pojam novca i njegova namjena.
– Interaktivne e-knjige za djecu zahtijevaju sudjelovanje i interakciju čitatelja, a prednosti njezina korištenja prije svega su te što čitatelji mogu sudjelovati u donošenju odluka, osim toga naglašava vještine odlučivanja kod djece, sadrži animirani zvuk, akcije i posebne efekte koji omogućuju čitanje bogatijeg i privlačnijeg iskustva. Slušanje priča također pomaže djeci u savladavanju novih riječi i pri usavršavanju vlastitog izgovora, razvijanju osnovnih računalnih vještina djeteta itd., pojasnila je Miočić. Kazala nam je kako su uz interaktivnu e-knjigu, partneri izradili Vodič za nastavnike/odgojitelje i roditelje kojim će se sudionike uputiti kako koristiti knjigu u poučavanju djece te koje mogućnosti knjiga nudi u njihovu poučavanju.
– Na vrlo zanimljiv način odgojiteljice Jadranka Jurin i Vesna Antić su predstavile tijek razvoja projekta u vrtiću. Zanimljivosti prezentiranja pridonijele su aktivnosti u vrtiću, a sve je potkrijepljeno potkrijepljene dječjim izjavama. Nakon posjeta banci djeca su organizirala svoju trgovinu u kojoj su "naplaćivali" proizvode novcima koje su sama izradila. Zarađenim novcima kupili smo materijal kojim smo uredili vanjski prostor vrtića. A u svemu su pomogli i roditelji, rekla nam je Miočić. Pojasnila je kako je u travnju 2019. godine bila gotova prva verzija eSlikovnice. Djeca su željno iščekivala dan kada ćemo je čitati u skupini, najviše radi upotrebe tableta kao nečeg novog u našoj skupini.
Istaknula je kako su tijekom trajanja projekta organizirani susreti u zemljama sudionicama kako bi se razmijenile informacije o tijeku razvoja projekta i budućim aktivnostima. Do sada su se organizirali susreti u Poljskoj i Portugalu, a sljedeći susret organizirat će se u Italiji. U Zadru je održan susret u lipnju 2019. godine.


Financijska pismenost u kurikulum
– Predstavnice zemalja sudionica tijekom prvog susreta predstavile su odgojno-obrazovni sustav svoje zemlje odgovarajući na sljedeća pitanja: Postoji li obrazovni okvir za financijsko obrazovanje postavljen na nacionalnoj ili regionalnoj razini? Je li financijsko obrazovanje obvezni predmet u školama/vrtićima ili postoji li izvannastavni program koji uključuje financijsko obrazovanje? Koje su glavne teme obuhvaćene postojećim shemom financijskog obrazovanja? Postoje li adekvatni obrazovni materijali za financijsko obrazovanje djece naše dobne skupine? Jesu li učitelji pripremljeni i motivirani u poučavanju o financijskim temama? Koji su glavni pozitivni i negativni aspekti financijskog obrazovanja u vašoj zemlji? Odgovorima na postavljena pitanja nastojao se dobiti uvid u opće nacionalno gledište o trenutnom stanju financijskog obrazovanja u zemljama partnerima u projektu, objasnila je Miočić. Za kraj je izrazila nadu kako će i kompetencija financijske pismenosti biti uvrštena u kurikulum kao jedna od ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Završnoj konferenciji prisustvovali su profesori sa Sveučilišta u Zadru (Odjel za pedagogiju, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odjel za ekonomiju), predstavnici Grada, ravnatelj srednje škole, učitelji iz osnovne škole, ravnatelji gradskih i županijskih vrtića, ravnatelji privatnih vrtića Grada Zadra, članovi Udruge odgojitelja Maraška, stručni suradnici te odgojitelji gradskih, županijskih i
privatnih vrtića.