Prioritet je Kapetanski, ali i uređenje Zelenog trga i fasada te »živa« riva

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Predsjednik MO-a Frane Brajković hvali projekt Grada i iznosi konkretne prijedloge
Želja nam je bila da Kapetanski poguramo u prvi plan, jer smatramo da ga treba očuvati i valorizirati.Na ‘Kapetanskom’ načelno ne postoje veći zahvati. Oni se uglavnom tiču obnove postojećih kapaciteta tog prostora. Ukoliko bi planirani trošak prelazio iznos predviđen projektom KVARTipo, nadamo se da će nam u osiguranju ostataka sredstava ususret izaći i budući korisnici tog prostora - Sveučilište, Pomorska škola i Koncertni ured, kaže Brajković
Vedran SITNICA
MO predlaže uređenje tzv. Zelenog trga

Stanovnici Poluotoka odmah su se na početku pilot projekta Grada Zadra KVARTipo angažirali predlažući projekte za svoj kvart, koji se u sljedećoj godini mogu realizirati. Za područje Mjesnog odbora Poluotok predviđen je iznos sredstava od 240 tisuća kuna, a može se utrošiti za projekte obnove i razvitka komunalne infrastrukture te javnih površina.

Isplati se živjeti u demokraciji

O idejama koje je MO Poluotok nekoliko dana nakon početka projekta sakupio i javno prezentirao, razgovarali smo s Franom Brajkovićem, predsjednikom MO-a Poluotok.
- Iznos od 240 tisuća kuna omogućuje da unutar godinu dana riješimo neke od većih komunalnih problema ili da navedena sredstva utrošimo na više manjih. Neki od predloženih projekata su već dugo u ranim fazama izrade dokumentacije ili podrazumijevaju suradnju više gradskih službi te ih predlažemo s ciljem da se ubrza realizacija, govori Brajković te ističe kako će projekt KVARTipo pomoći rješavanju problema oko financiranja inicijativa MO-a.
- Za MO-e se uvijek govori kako im nedostaje sredstava i mogućnosti za realizaciju ideja i projekata. Naš je zadatak da razmišljamo u manjim okvirima. No, u situaciji kada nam se pružila ovakva prilika treba biti spreman i imati kvalitetne projekte na koje se novac može utrošiti. Ja osobno smatram kako treba modificirati raspodjelu sredstava te kako više sredstava treba ići kvartovima koji su manje infrastrukturno razvijeni. Sama inicijativa za KVARTipo dokaz je da se Zadranima isplati živjeti u demokraciji jer se vlast napokon trudi više ponuditi svojim građanima, ističe Brajković koji se zajedno s timom iz MO-a Poluotok, među mnogim prijedlozima i idejama stanovnika Poluotoka, odlučio predstaviti devet projekata.
- Svjesni smo da za neke od njih već postoje ideje pa i konkretni projekti. Nama nije cilj izlaziti s novim projektima već pomoću ove platforme pogurati realizaciju već započetih ili predloženih projekata. Po meni je u cijelom ovom projektu najvažnije tko će i kako birati izvođača radova. Najbitnije je dobro promisliti i osmisliti financijsku pozadinu cijelog projekta jer je, barem po mom mišljenju, za boljitak svakog zadarskog kvarta, najvažnije da se s dodijeljenim novcem riješi što više problema. Mi ćemo se sa svoje strane potruditi da ne ostanemo samo predlagatelji, već i kontrolori izvođenja projekta, kako bismo bili uvjereni da se sredstva troše namjenski i transparentno za boljitak kvarta, naglašava Brajković.

Kapetanski i Zeleni trg

Među devet predloženih projekata, u MO-u Poluotok ističu kako im je prioritet uređenje Kapetanskog gdje je potrebna obnova igrališta i koševa, tribine, javne rasvjete i priključka za vodu te uređenje pristupnih puteva i zelene površine s ciljem ostvarivanja infrastrukturnih preduvjeta za sigurno javno korištenje igrališta.
- U strahu da nam krupni kapital ne oduzme javne površine koje koriste stanovnici Poluotoka, želja nam je bila da Kapetanski poguramo u prvi plan, jer smatramo da ga treba očuvati i valorizirati. Što se tiče ostalih prijedloga, postoji permanentna potreba da ih se riješi, ali nam je cilj zapravo bio stanovnike i Grad osvijestiti kako se problemi mogu riješiti na način da se promišlja budućnost Poluotoka. Na Kapetanskom načelno ne postoje veći zahvati. Oni se uglavnom tiču obnove postojećih kapaciteta tog prostora, kaže Brajković napomenuvši kako se troškovi realizacije takvog projekta mogu pokriti iz više izvora.
- Ukoliko bi planirani trošak prelazio iznos predviđen projektom KVARTipo, nadamo se da će nam u osiguranju ostataka sredstava ususret izaći i budući korisnici tog prostora - Sveučilište, Pomorska škola i Koncertni ured. Ono što je najbitnije je rješenje problema sa strujom i vodom. Potencijala je mnogo te nadam da će ih građani znati prepoznati i predložiti, navodi Brajković, izdvojivši kao važan i drugi prijedlog - uređenje tzv. »Zelenog trga«, tj. površine koja se sa svoje južne strane nastavlja na Forum, a proteže se od Ulice I.T. Zanottija do Ulice Grgura Mrganića.
- Posljednja je to ‘velika’ zapuštena površina u samom centru grada, koja zahtijeva hitnu intervenciju u suradnji više gradskih službi. Igrom slučaja, bio sam u više nego dovoljno situacija kada bi se turisti razočarali videći tako veliku i zapuštenu površinu na par koraka od Foruma. Oko nje bi bilo posla za više pravnih službi, zbog kompliciranih imovinskopravnih problema, napominje Brajković te dodaje kako je potrebno uređenje prilaznih stuba uz crkvu svetog Ilije i pristupnog puta, postavljanje zaštitne ograde u Ulici I.T. Zanottija, uređenje i osvjetljenje zelene površine, postavljanje dječjeg igrališta te pronalazak pravnog modela za uređenje zapuštene površine koja se trenutačno koristi kao parkiralište za stanare.

Uređenje zelenih površina i fasada

Trn u oku svih stanovnika Poluotoka je i šetnica i staza između drvoreda na rivi, kao i njezina nedovoljna uređenost i nedostatak zanimljivih sadržaja.
- Za vrijeme izvođenja radova rekonstrukcije obalnog pojasa, rive, pješake se postupno preusmjerava na nedovoljno uređen put između drvoreda, koji je posebno u zimskim mjesecima, pun lokvi i blata. Stoga je nužna hitna intervencija gradskih službi kako bi navedenu šetnicu pripremili za pješake, koji će je koristiti sljedeće dvije godine. Uz obnovu šetnice između dva drvoreda nameće se i potreba obnove puteva koji se protežu kroz zelene površine, a preporučamo i postavljanje dodatnih dječjih igrališta te pametnih klupa kako bi prostor infrastrukturno približili svakodnevnim potrebama građana. Prostor rive, kao jedne od najprepoznatljivijih lokacija na Poluotoku, zapravo nema sadržaja i ne može biti stihijski uređen i nedovoljno valoriziran, ističe Brajković, ukazujući dalje na problem koji se dugi niz godina ne rješava, a to su zapuštene fasade.
Naime, problem zapuštenih pročelja nekih zgrada na Poluotoku stara je tema, otvorena godinama, a osim lošeg vizualnog dojma u nekim slučajevima predstavlja i ozbiljnu sigurnosnu prijetnju.
- Predlažemo da u slučajevima sigurnosne ugroze Grad Zadar hitno krene sa sanacijom, te na sebe preuzme troškove obnove, a putem svojih pravnih službi naknadno utvrdi vlasnike objekata te modele naknade troškova ukoliko je to moguće, objašnjava Brajković i navodi primjer jedne takve crne točke na Poluotoku, u Ulici Dalmatinskog sabora, blizu OŠ Petra Preradovića gdje je jedna od zgrada u vrlo lošem stanju te predstavlja konstantnu opasnost za prolaznike, posebno djecu. Jedan jači potres na području Zadra, upozorava Brajnović, mogao bi prouzročiti teško popravljivu štetu.

Poluotok - životna zajednica i turističko srce grada

Iako je Poluotok žila kucavica Zadra, gdje su smješteni i Grad i Županija, kao i mnoge javne službe i ustanove, stanovnici Poluotoka smatraju kako se nedovoljno pozornosti posvećuje potrebama građana za rekreacijom.
- Ukoliko želimo sačuvati život na Poluotoku, jedan od prioriteta moraju nam biti ulaganja u bolje uvjete života mladih obitelji s djecom. Naš je inicijalni prijedlog da takvi zahvati postanu dijelom nekih većih projekata kako bi se valorizirao ili prenamijenio veći broj površina na Poluotoku. Poluotok je pun ‘skrivenih’ dvorišta koja su nekad imala barem malu zelenu površinu te koš, gol ili ljuljačku, a danas su uglavnom zapuštena ili u potpunosti svedena na divlji parking. Pomoću iznosa predviđenog za KVARTipo, možemo urediti površine za obitelji i djecu u gotovo svakom dvorištu na Poluotoku kojeg građani prijave u projekt. To su male intervencije koje vidno podižu kvalitetu života na Poluotoku, napominje Brajković te ističe još jednu želju stanovnika Poluotoka, a to je mogućnost kvalitetne rekreacije i tjelovježbe na otvorenom.
Brajković, naime, smatra bitnim odvojeno prijaviti prijedlog za uređenje te postavljanje sprava za vježbanje na otvorenom na nekoj od zelenih površina koje se protežu dužinom rive.
- Kao idealnu predlažemo lokaciju kod OŠ Petar Preradović jer bi tako bila dostupnija i djeci u sklopu izvannastavnih aktivnosti. Ne treba posebno naglašavati kako je Obala Petra Krešimira IV. možda i najfrekventnija lokacija u županiji te bi ovakav sadržaj predstavljao podizanje kvalitete života domicilnom stanovništvu, ali i dodatan sadržaj posjetiteljima. Iako se mnogi bune da se na takvim lokacija mladi okupljaju i zabavljaju, osvjetljivanjem prostora može se doskočiti takvom problemu, kaže Brajković dodajući kako je Poluotok u jednakoj mjeri životna zajednica, kao i političko i turističko srce grada.

Biciklističke staze

Dugi se niz godina stanovnici Poluotoka, ali i Zadrani općenito, žale na nedostatak zelenila kod crkve sv. Šime, koje je uklonjeno tijekom posljednje obnove Poljane Šime Budinića te se Brajković nada kako završetkom radova na Providurovoj palači primat neće imati štekati.
U MO-u Poluotok ukazuju i na nedostatak javnih špina na Poluotoku te predlažu lokacije poput Stare rive, Muraja, trgova, u blizini dječjih igrališta i na drugim frekventnim lokacijama.
Izrada prometnog rješenja biciklističkih staza za Poluotok također je među projektima ovog MO-a.
- Zadar je po konfiguraciji terena idealan za korištenje bicikala, no problem je nedostatak označenih biciklističkih staza. Na području pješačkih zona MO-a Poluotok trenutačno je zabranjena vožnja biciklima i sličnim prijevoznim sredstvima te su biciklisti primorani voziti prometnicama koje nisu pripremljene za promet bicikala čime ugrožena njihova sigurnost te sigurnost svih sudionika u prometu. Stoga smatramo bitnim da se u koordinaciji s policijom te nadležnim službama Grada Zadra krene u proces planiranja trase buduće biciklističke staze oko Poluotoka, a koja bi se mogla nadovezati na buduću mrežu biciklističkih staza, zaključuje Brajković.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno