Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

U rujnu i listopadu očekuje se još oko 100 tisuća putnika

03.09.2021. 10:30


Unatoč teškom početku turističke sezone, višekratnim odgađanjima i otkazivanjima letova, Zračna luka Zadar i kolovoz, baš kao i srpanj, završava s odličnim rezultatima. Iako podaci za cijelu godini nisu jako dobri, špica sezone nadmašila je sva očekivanja, poručuju iz Zračne luke.
– S vrhuncem turističke sezone, odnosno srpnjem i kolovozom smo iznimno zadovoljni. Niti najveći optimisti nisu predviđali ovakav rekordan promet. No, gledajući cijelu godinu ona ipak neće biti rekordna. 2019. godine zabilježili smo promet od 801.347 putnika, što ove godine ipak nećemo premašiti, s obzirom da ove godine očekujemo nešto više od 400.000 putnika. Ako se sjetimo prve polovice godine u kojoj su izostale sve poslovne aktivnosti, a samim time i zračni promet, i ovih 400.000 putnika koje ćemo ostvariti u praktički tri aktivna mjeseca je odličan rezultat, ističu iz Zračne luke.


Većina prometa ostvarena na samom vrhuncu sezone
Prema Zračnoj luci Zadar na redovitim linijama trenutačno leti 16 kompanija i to prema 60 europskih odredišta. Samo u kolovozu, tjedno je u prosjeku bilo čak 150 letova, od čega 88 Ryanaira, 22 Croatia airlinesa, 9 EasyJeta, te po 7 Lufthanse i Austriana.
– Od početka ove godine, zaključno s 31. kolovozom imali smo 6.400 rotacija zrakoplova, što je gotovo dvostruko više u odnosu na 2020. godinu, dok je to oko 75% u usporedbi na isto razdoblje 2019. godine. No, kako smo već rekli, većina prometa ostvarena je na samom vrhuncu sezone pa je tako i u srpnju i u kolovozu zabilježeno najviše rotacija zrakoplova, čak i u odnosu na rekordnu 2019. U srpnju je zabilježeno 2.168 operacija, dok je u kolovozu zabilježeno 2.415 operacija, što je najviše dolazaka i odlazaka zrakoplova u jednom mjesecu. Sve su to rekordne brojke. Što se tiče putnika, ove godine smo u kolovozu imali i najveći broj putnika u jednom mjesecu. Riječ je o 166.100 putnika, što je za oko 8 posto više u odnosu na rekordan kolovoz 2019. godine, a čak 320 posto više u odnosu na prošlu godinu, doznajemo u Zračnoj luci.
Što se tiče najprometnijih odredišta, ove godine najviše se letjelo iz i za Frankfurt, Beč, Bruxelles i Berlin. Najviše putnika očekivano leti iz i za Njemačku (30%), zatim Poljsku (13%) te Francusku (7,5%) i Austriju (6%).


Razvojni planovi
Direktor Zračne luke Zadar Josip Klišmanić naglašava kako je godina bila neizvjesna, a na samom početku ove druge covid sezone nije se znalo što očekivati.
– Istina, sa strepnjom smo dočekali ovogodišnju turističku sezonu čiji su početak obilježila višekratna odgađanja otvaranja europskih zemalja. No, možemo reći kako je promet od druge polovice srpnja iznenađujuće rastao te pokazao kako je zanimanje stanovnika EU za normalizaciju putovanja iznad svih očekivanja. Tome svjedoče i rekordne brojke u broju putnika u kolovozu. Iako su poslovne aktivnosti u prvoj polovici ove godine izostale gotovo u cijelosti, očekujemo da ćemo s ovogodišnjim poslovnim rezultatima osigurati ostvarenje daljnjih razvojnih planova Zračne luke Zadar koji su bili usporeni uslijed pandemije, kaže Klišmanić.
Što se tiče epidemioloških mjera, njihova primjena znatno otežava i usporava prihvat i otpremu putnika, ali unatoč tome nije bilo kašnjenja zrakoplova. Velika većina upita korisnika bila je vezana za epidemiološke mjere kojih se moraju pridržavati.
– U tom kontekstu najvažnija je destinacija u koju se leti i zrakoplovna kompanija kojom se leti. Kada su ove dvije nepoznanice riješene, možemo uspješno riješiti i jednadžbu epidemioloških mjera kojih se moramo pridržavati. Najčešće su putnicima trebali ili negativan PCR ili brzi antigenski test ne stariji od 48 sati ili potvrda o preboljenom COVIDU ili potvda o cijepljenju, pojašnjavaju dalje u Zračnoj luci te dodaju kako se ove godine, barem za sada, red letenja odvija po uobičajenome redu. Nije bilo otkazivanja aviokompanija, a niti pojedinih linija.




Očekuje se dobra posezona
Kako za sada stvari stoje, i posezona bi u svim segmentima trebala biti uspješna. Iako se predviđalo da će Hrvatska prijeći u crvenu zonu to se još nije dogodilo, ali iz Zračne luke poručuju da očekuju veći broj putnika.
-​ Sve ovisi o situaciji s COVIDOM i kod nas i u našem okruženju. Barem prema najavama zrakoplovnih kompanija, posezona bi trebala biti dobra. U rujnu i listopadu možemo očekivati dodatnih 100-tinjak tisuća putnika, čime bismo zaokružili ovu, možemo reći, u najmanju ruku »čudnu« godinu u zračnom prometu, poručuju.
Zračna luka Zadar se putem Nacionalnog programa za otpornost i oporavak uspjela izboriti za značajna sredstva koja će biti utrošena na elektrifikaciju i ekologizaciju sustava prihvata i otpreme zrakoplova. Cilj projekta je transformacijom postojećeg sustava prihvata i otpreme zrakoplova osigurati ekološki prihvatljiv sustav napajanja zrakoplova i opreme iz obnovljivih izvora energije te smanjiti štetne emisije u okolišu.


Ulaganje 70 milijuna kuna europskih sredstava
– Kako bi se ostvario navedeni cilj projektne aktivnosti su usmjerene na tri ključna elementa: implementacija fiksnih priključaka za električno napajanje zrakoplova u jednorednom sustavu pozicija; zamjenu opreme koja koristi dizel gorivo s ekološki prihvatljivom mobilnom opremom za prihvat i otpremu zrakoplova na električni pogon; izgradnju fotonaponske elektrane i povezivanje sa sustavom fiksnih priključaka i punionicom za mobilnu opremu za prihvat i otpremu zrakoplova na električni pogon. Na taj način ćemo ostvariti investiciju u Zračnu luku Zadar od 70 milijuna kuna europskih sredstava čime ćemo značajno podignuti ekološke standarde poslovanja na što smo se obvezali i pristupanjem ACI Airport Carbon Accreditation programu, objašnjavaju iz Zračne luke te nadodaju kako je i putnički terminal također u postupku projektiranja i sukladno ugovoru s arhitektom očekuju da će do kraja ove godine biti ishodovana lokacijska dozvola te da će na ishodovanje građevinske dozvole za prvu fazu proširenja biti predana sva potrebna dokumentacija.
– Intenzivno se pripremamo za sljedeću godinu kada očekujemo značajan porast prometa, ali i ulazak Republike Hrvatske u schengenski prostor za što su potrebne određene prilagodbe unutar postojećeg putničkog terminala, ističu u zadarskoj Zračnoj luci.