Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Eškinja: Ostati prvi!

Autor: Damir Maričić

03.02.2010. 23:00
Eškinja: Ostati prvi!


Češko je tržište jedno od ključnih za Hrvatsku jer smo Česima oduvijek prvi izbor za odmor pa valja vjerovati da to kriza neće promijeniti
Hrvatska nastupa na sajmu “Holiday world” u Pragu, a zajednički štand obuhvaća 220 metara što samo govori o značenju koje Hrvatska turistička zajednica pridaje promociji u glavnom gradu Češke Republike, odnosno tržištu na kojem je Hrvatska oduvijek ljetovalište broj jedan, kazao nam je Ivo Eškinja, voditelj štanda HTZ-a na sajmu u Pragu.
Sajam je otvoren u četvrtak i traje do 7. veljače, dakle zatvara se navečer u nedjelju. Prva su dva dana namijenjena poslovnim ljudima, tvrtkama, agencijama, touroperatorima i slično, dok su subota i nedjelja otvoreni za građene posjetitelje kojih se očekuje u velikom broju.
Impresivan štand
Uz Ivu Eškinju tu je predstavnik Hrvatske turističke zajednice u Češkoj Republici Antun Plenković, iskusan turistički radnik.
 Osim opće turističke ponude na štandu Hrvatske turističke zajednice predstavile su se i TZG Zagreba, TZG Makarske, TZŽ Ličko-senjske te Valalta iz Rovinja, dok je nautičku ponudu predstavila Hrvatska gospodarska komora, odnosno tamošnja udruga. U 2010. godini se s ovog tržišta očekuju stabilna turistička kretanja prema Hrvatskoj, premda će konačan rezultat u velikoj mjeri ovisiti o prilagodbi ponude hrvatskih partnera i njihovom odnosu prema češkom tržištu, koji treba u određenoj mjeri promijeniti. Hrvatska i dalje ostaje broj 1. odredište za češke turiste, posebno zbog zemljopisne blizine, tradicije, manje jezične barijere i sl.
No za Čehe su zainteresirani i svi ostali:
– Tu smo uz Talijane, odmah podalje su Slovenci, a Slovenije je ove godine zemlja partner sajma. Naravno, ovdje su i Nijemci, Španjolci i svi ostali. Dakle, to što Hrvatska ovdje nastupa kao lider ne jamči ništa već je za zadržavanje pozicije na ovom tržištu nužno stalno biti prisutan, kazao nam je Eškinja.
Gost je uvijek u pravu
Kad se govori o nesporazumima, znamo ih nekoliko koje korijenimo već godinama. Neki se naši turistički djelatnici, posebice neprofesionalci iznajmljivači nisu navikli na promjene u svijetu, posebice u Europi te se na Čehe gledalo s omalovažavanjem i podcjenjivanjem, da ne kažemo kao rezervne goste. U pojedinim trenucima takva su gledanja čak dizana i na političku i međudržavnu razinu.
 U sustavu TZ odavno su već svjesni prigluposti takvih pogrešaka. No neke se psihološke posljedice dugo vuku. I nastup HTZ-a na ovom sajmu kao i drugi obilasci ovog područja potvrđuju respektabilan odnos prema ovom važnom tržištu. Nedavno smo imali “incidentnu” situaciju s pravilnikom koji je prvo donesen pa povučen oko unošenja hrane, gdje je opet ispalo da smo spram Čeha imali podcjenjivački stav.
Česi su tradicionalni gosti našeg područja ljudi koji su u doba Austro Ugarske bili začetnici turizma u našem području nerijetko osim gostiju i prvi investitori, što i sam Eškinja i Biograđani znaju.
Najnovije informacije vješto plasirane preko hrvatskih medija, a navodno iz jedne dvije agencije koje nećemo imenovati spadaju u standardni predsezonski folklor. Naime, zapljusnuti smo tvrdnjama kako Česi masovno traže snižavanje cijena u našim hotelima, odnosno cijena aranžmana. Naravno da je snižavanje cijene prvi interes svakog turista, a posebno ga trenutačno, a tako će i nastaviti, potenciraju touroperatori i agencije, jer se radi i o “podjeli kolača” i koga će dopasti veći dio.
Eškinja nam ove informacije nije želio šire komentirati osim da će se više moći kazati nakon sajma, ali ne misli da bi cijene trebalo staviti u prvi plan, niti misli da su povike na naše cijene centralno pitanje u Češkoj.
 


 PROMOCIJE


Osim Praga, ovaj se tjedan hrvatska turistička ponuda predstavlja i na sajmu turizma u Bruxellesu. Inače, idući tjedan u Bruxellesu će u sklopu posebne prezentacije HTZ i Niko Bulić predstaviti našu zemlju. Tada će i Damir Hordov iz TZ Zadarske županije gore sa 10-minutnim predstavljanjem Zadarske županije novinarima. Valja nam ponoviti da od travnja očekujemo Ryanairovu novu liniju za Bruxelles.
Tjekom vikenda počinje sajam turizma “IMTM” u Tel Avivu, gdje će Hrvatska turistička zajednica organizirati i Hrvatski turistički dan. Izraelci su najčešće gosti na višednevnim putovanjima od jednog do drugog kraja Hrvatske, nerijetko i s posjetom BiH, odnosno Sloveniji, a najčešća meta su Dubrovnik, Plitvice i sl., ali i Zadar spada u program obilaska, ponekad i noćenja.