Foto: Vedran SITNICA
Moje istraživanje je pokazalo da turisti sve više teže prema individualnim proizvodima, za doživljajem tradicije. Zbog toga je izuzetno važno potaknuti proizvodnju autohtonih suvenira kako bi turist odlazeći iz destinacije sa sobom mogao ponijeti djelić Dalmacije – Lada Tomšić
Splitska umjetnica i dizajnerica Ida Stipčić Jakšić koja već 32 godine živi i stvara u svom ateljeu u Donjem Humcu na Braču jučer je u Razvojnoj agenciji Zadarske županije održala praktičnu radionicu za izradu suvenira od kamena. Stipčić Jakšić inspiraciju za svoje stvaralaštvo crpi iz okoliša, pa je tako poznata po izradi nakita, ali i odjeće od kamena.
Dvadesetak zadarskih izrađivača suvenira i oni koji će to tek postati imali su tako priliku okoristiti se bogatim iskustvom umjetnice koja ih je, kako je sama kazala, podučila kako kamene otpatke pretvoriti u suvenire.
– U obitelji mojeg supruga se već oko 80 godina bave samo suvenirima, a prema pisanim dokumentima se već preko 110 godina bave kiparstvom i klesarstvom. Tako sam se i ja, čim sam udajom došla u ovu kamenoklesarsku obitelj, odmah počela baviti izradom suvenira od kamena. Mogu reći da je moje iskustvo bavljenja tim poslom jako pozitivno. Jer osim što je zanimljivo raditi, od toga se da i lijepo živjeti, rekla je dizajnerica čiji je rad među ostalima oduševio i hrvatsku glazbenu divu Josipu Lisac.
Njen najupečatljiviji izlazak pred publiku bio 1996. na Braču s autorskom revijom “Odića mojega krša”. Taj hepening izazvao je veliku pozornost medija zbog svoje originalnosti i ekstravagancije modela – odjeće od brnistre, lavande, kadulje i kapra, kao i nastavak bračke inspiracije – odjeća od kamena i morskog žala.
Stipčić Jakšić polaznicima radionice dala je osnovne informacije o kamenu, o njegovim nalazišta u Hercegovini i Dalmaciji, pokazala je kako ovaj tvrdi i opori materijal u njenim rukama postaje podatan, što je bitno učiniti pri prezentaciji finalnih proizvoda te koji su problemi u svezi s konkurencijom i kopiranjem suvenira od kamena.
Mlada ekonomistica Lada Tomšić koja također već dugi niz godina živi na Braču, govorila je pak o ekonomskim aspektima i trendovima biznisa sa suvenirima.
Istaknula je da je tržište prezasićeno nereprezentativnim suvenirima iz uvoza.
– Moje istraživanje je pokazalo da turisti sve više teže prema individulanim proizvodima, za doživljajem tradicije. Zbog toga je izuzetno važno potaknuti proizvodnju autohtonih suvenira kako bi turist odlazeći iz destinacije sa sobom mogao ponijeti djelić Dalmacije, kazala je Tomšić.
Inače, program praktične radionice financira se iz projekta “Kamen” Europske Unije.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
pobjednički govor
Plenković: Čestitam strankama koje smo porazili
Hrvatska
Reakcije iz stožera
Benčić: Možemo najviše narastao, još uvijek se HDZ može skinuti s vlasti
Hrvatska
NP SJEVER
Posavčeva platforma je iznenađenje izbora. Već je večeras poslao jasnu odbijenicu HDZ-u
Hrvatska
parlamentarni izbori
Obrada biračkih mjesta bliži se kraju. HDZ i dalje uvjerljiv
Hrvatska
DOMOVINSKI POKRET
Penava otvoreno poručio da želi pregovarati o vlasti: ‘Naši uvjeti su da nema SDSS-a i Možemo!’
Zadar
GLUMI I HOLIVUDSKA ZVIJEZDA
VOŠTARNICA POSTAJE MOSUL U Zadru se snima TV serija: ‘Meni će kamera biti na garaži…’
Novosti
Hrvatska bira
PARLAMENTARNI IZBORI Obrađeno 80% glasova. HDZ uvjerljivo vodi, Rijeke pravde ostale na 42 mandata
Zadar
PRVI PODACI
U Zadru izlaznost 25 posto, nema većih nepravilnosti
Zadar & Županija
IZMEĐU 20 I 30 POSTO
Značajan porast izlaznosti u Zadru, evo gdje je najveća, a gdje najmanja izlaznost u županiji
Zadar
PARLAMENTARNI IZBORI