Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Puni hoteli probudili optimizam

Autor: Ivana Burica

04.05.2009. 22:00
Puni hoteli probudili optimizam

Foto: Ivan JAMIČIĆ



Prognoze su bile prilično pesimistične. Prije praznika kontaktirali smo slovenske agencije te smo dobivali informacije o slabom interesu, i to zbog gospodarske krize. No, na kraju je stigao velik broj gostiju koji su se na odmor odlučili u zadnji trenutak, kazala je Branka Martinec, direktorica prodaje u “Piniji”


Ako se po jutru dan poznaje, a turistička sezona prema turističkom prometu za Uskrs i Prvi svibnja, onda se zadarski turistički djelatnici ne trebaju bojati toliko najavljivanog pada turističkog prometa kao posljedice globalne recesije.
Naime, zadarski su hoteli već za uskrsne blagdane bili vrlo dobro popunjeni, a tijekom produženog vikenda za Prvi svibnja hoteli su bili puni, odnosno gotovo puni.
No, kako upozorava Dajana Krešić, direktorica prodaje u Falkensteiner Hotels & Resorts Borik, prvosvibanjske se brojke ipak ne mogu uzeti kao pouzdani pokazatelji turističke sezone.
Treba biti oprezan
– Kad je riječ o sezoni, treba biti oprezan. Već imamo bukinge za ljeto s tim da će i struktura gostiju biti otprilike kao i lani – većinom Austrijanci i Talijani, zatim Slovenci, kojih će najviše biti u ‘Donatu’. Pouzdano će manje biti Rusa, s kojima smo lani imali fiksne ugovore, a ove godine toga nemamo. Očekujemo i pad dolazaka njemačkih gostiju. Zapravo je riječ o nastavku trenda uočenog zadnjih nekoliko godina. Naime, Nijemci su poznati kao ‘money oriented’, kao gosti koji paze da na godišnjem prođu što jeftinije te im je prema nekim informacijama u zadnje vrijeme hit Bugarska. Ipak, mi se nadamo i znatnom broju last minute gostiju, također, očekujemo i Ryanairove goste, odnosno putnike iz skandinavskih zemalja i Velike Britanije za koje ova zračna kompanija ima direktne veze sa Zadrom. Sve u svemu, mislimo da će sezona biti dobra, ali ipak nešto slabija nego lanjska, govori Krešić, koja se osvrnula i na turistički promet tijekom produženog prvosvibanjskog vikenda.
– ‘Funimation’ i ‘Adriana’ bili su skroz puni, a ‘Donat’ gotovo pun. Kad je o nacionalnoj strukturi riječ, najbrojniji su bili Hrvati, zatim Austrijanci i Talijani.
Dobre vijesti dobili smo i od Branke Martinec, direktorice prodaje u “Piniji”.
– Tijekom proširenog vikenda koji je trajao od 30. travnja do 3. svibnja imali smo 620 gostiju. Bili smo, dakle, gotovo puni. Većina gostiju, njih oko 400, bili su Slovenci, a po brojnosti su ih slijedili Hrvati, Austrijanci i Talijani, navodi Martinec, koja priznaje da je djelatnike “Pinije” ovakav promet, zapravo, ugodno iznenadio.
Last minute gosti
– Prognoze su bile prilično pesimistične. Prije praznika kontaktirali smo slovenske agencije te smo dobivali informacije o slabom interesu, i to zbog gospodarske krize. No, na kraju je u četvrtak i petak bilo jako puno poziva, agecijskih i individualnih, te nam je stigao velik broj gostiju koji su se na odmor odlučili u zadnji trenutak. Znatan je broj onih koji su kod nas ostali i nakon produženog vikenda. Većinom je riječ o gostima treće životne dobi, kazuje Martinec, koja je pak optimistična i u najavama za ovogodišnju turističku sezonu.
– Nakon što smo ove zime završili i drugu fazu renoviranja hotela te smo dobili prekategorizaciju u 4 zvjezdice, hotel je otvoren 4. travnja. Ovogodišnji je travanj po prometu bio čak 50 posto bolji nego lanjski. Ali tu treba uzeti u obzir da je ove godine Uskrs bio u travnju, a prošle godine u ožujku te da smo ove godine otvorili tjedan dana ranije. No, ono što je vrlo važno jest da su gosti zadovoljni, a iskustva pokazuju da se većina zadovoljnih gostiju ponovno vrati tijekom ljeta. Pozitivno je i to što Talijani već sada bukiraju kolovoz, što je obično slučaj tek krajem svibnja, a već imamo i najavljene razne grupe i seminare za rujan i listopad. Očekujemo i veliki broj turista iz serijala tura gostiju koji obilaze nacionalne parkove te se na svakom području zadržavaju po nekoliko dana. Sve ovo nije nikakva slučajnost. Mi smo tržište sustavno obrađivali te smo bili nazočni na mnogim sajmovima i workshopovima. Osim toga, dosta smo investirali te sada između ostalih pogodnosti imamo i otvoreni bazen pa hotel izgleda mnogo atraktivnije, zaključila je Martinec.
Željka Kozulić, šefica prodaje u “Bastionu”, koji inače ima 28 smještajnih jedinica te 64 ležaja, izvijestila nas je i da je ovaj trenutačno najluksuzniji zadarski hotel za prvosvibanjske blagdane bio potpuno pun. No, za razliku od drugih hotela u kojima se Nijemce eventualno moglo pronaći “u tragovima”, velika većina prvosvibanjskih gostiju Bastiona bili su upravo Nijemci.
Da je Nijemaca u Zadru ipak bilo, moglo se vidjeti i šećući gradom koji je, inače, bio pun turističkih grupa, a upravo je njemački jezik bio jedan od onih koji se mogao najčešće čuti.