Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Model ekološkog ponašanja koji se ponese iz vrtića traje cijeli život

05.05.2021. 12:32


Dječji vrtić Morska vila koji djeluju na području Grada Nina i gradskog naselja Poljica Brig s radom započinje 1995. godine. Od tada uspješno odgaja, obrazuje i skrbi za djecu predškolske dobi na ninskom području.
– Poticanje ekološke osjetljivosti i važnosti održivog razvoja jedna je od glavnih vodilja u radu DV-a Morska vila Nin. Cilj odgoja i obrazovanja za okoliš je aktivno uključiti djecu u sve procese vezane uz prirodu i okoliš, ne kako bi stekla korpus činjenica i znanja, već kako bi, aktivno sudjelujući i istražujući, razumijevala prirodne procese i njihove uzajamne ovisnosti te izgradila stavove pozitivnog odnosa prema prirodi. Cilj je da takvi stavovi i praktično djelovanje postanu dio, odnosno stil života, kazala je Irena Ćuk, ravnateljica Dječjeg vrtića Morska vila.


Sadnice maslina, voćki i cvijeća
Ninski dječji vrtić je radno i edukativno obilježio Dan planeta Zemlje te se uključio u kampanju »Zasadi stablo, ne budi panj« koja organizira kolektivne sadnje stabala na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini. Zahvaljujući sponzorstvu Solane Nin vrtiću je donirano 10 sadnica maslina koje su djeca i djelatnici posadili u dvorište vrtića.
– Potaknuti ovom akcijom, promišljajući zajedno s djecom, odlučili smo po cijelom vanjskom prostoru vrtića posaditi male povrtnjake i cvjetnjake, koristeći što više reciklažnog materijala (plastične boce, drvene palete, automobilske gume), a uz pomoć roditelja i Turističke zajednice Grada Nina, koji su velikodušno donirali zemlju, sadnice voćki, sjemenje i lukovice raznog povrća, voća i cvijeća, naglasila je Irena Ćuk.
Djeca uče aktivno kroz igru i istraživačke i druge aktivnosti, odnosno neposrednim iskustvom.
– Uključivanjem djece od najranije dobi u ekološke aktivnosti učimo ih odgovornosti i razvijamo ljubav i pozitivni stav prema prirodi kako bi na vrijeme stekla temeljne vrijednosti za odgovorno ponašanje i postala savjesni građani svijeta, kazala je Gorana Žuvela, stručna suradnica pedagogica u ninskom vrtiću.


Igranje i istraživanje
Prostor u čijem su uređivanju sami sudjelovali, privukao je djecu na igranje i istraživanje.
– Upravo zato je neophodno djecu uključiti u sve procese, omogućiti im sva sredstva i alate pomoću kojih će osjetiti, doživjeti, istraživati, spoznati prirodu i okoliš koji ih okružuje, biljni i životinjski svijet oko njih te na taj način potaknuti kod djece svijest o važnosti održavanja bioraznolikosti, očuvanja okoliša i voda čistim, recikliranja i ponovne uporabe materijala i predmeta, istaknula je Žuvela dodajući kako je na taj način omogućujemo djeci da kroz ugodno, kreativno, izazovno iskustvo rastu kao aktivni, pouzdani i odgovorni građani koji čuvaju i cijene prirodnu baštinu i kulturu. A upravo je to jedini put ka boljem, aktivnijem i odgovornijem društvu u cjelini, poručila je Žuvela.




Po uzoru na roditelje
Dijete po uzoru na roditelje i druge odrasle usvaja model ekološkog ponašanja koje je trajno prisutno u životu, bez obzira na kasnije obrazovanje.
– Predškolsko doba je temeljno razdoblje u kojem se na specifičan način očituju i razvijaju osnovna obilježja ličnosti, fizičke i psihičke mogućnosti djeteta. Upravo zbog toga vrlo je važno s ekološkim odgojem započeti u predškolskoj dobi. Uz roditelje i mi u vrtiću potičemo stvaranje temeljnih ekoloških spoznaja i izgrađivanje pozitivnih pogleda i odnosa prema prirodi i okolini, odnosno biljnom i životinjskom svijetu, okruženju u kojem živimo: domu, vrtiću, dvorištu, igralištu, šumi, livadi, moru, potoku…, zaključila je Žuvela.