Spoj karakteristične izvođačke vještine i tjelesne spremnosti

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Dvije predstave studenata plesa Akademije dramskih umjetnosti
Ovo je treće po redu gostovanje studenata plesa realizirano u Zadru, a studenti su se zadarskoj publici predstavili s dva cjelovečernja scenska djela pod nazivom »Nestani ovdje« autora Petre Hrašćanec i Saše Božića, i »Multiplicity of Movements 9« autora Mateja Kejžara
Bojan BOGDANIĆ
Studenti su izveli dvije plesne produkcije

Studenti suvremenog plesa izvedbenog smjera Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu u četvrtak su u Kazalištu lutaka Zadar u sklopu Plesne sezone i Večernje scene KLZ – a izveli plesne točke »Nestani ovdje« i »Multiplicity of Movements 9«. Osnivanjem odsjeka za ples učinjen je povijesni iskorak za plesnu umjetnost i obrazovanje u Hrvatskoj, jer je po prvi puta omogućeno visoko obrazovanje za plesne umjetnike i stručnjake.

Dvije plesne izvedbe

Ovo je treće po redu gostovanje studenata plesa realizirano u Zadru, a studenti su se zadarskoj publici predstavili s dva cjelovečernja scenska djela pod nazivom »Nestani ovdje« autora Petre Hrašćanec i Saše Božića, i »Multiplicity of Movements 9« autora Mateja Kejžara. Hrašćanec i Božić su koristili koreografske alate koje su razvili u konstrukciji vlastitih umjetničkih radova.

Taj spoj karakteristične izvođačke vještine i tjelesne spremnosti izvedbenog smjera studenata plesa urodio je kreativnim odlukama koje tvore rad »Nestani ovdje«.

- Budući da sam bila članica Zadarskog plesnog ansambla, drago mi je da studentski rad možemo spojiti s radom Ansambla. Drago nam je da studenti imaju priliku putovati, te da im u realnom profesionalnom okruženju možemo dati konkretne smjernice i predstaviti načine na koje razvijamo plesnu umjetnost. Zadar, osim Plese sezone, njeguje dugogodišnju suradnju s Plesnim odjelom na više projekta, među kojima mogu istaknuti festival Monoplay, na kojemu su sudjelovale generacije naših studenata, kazala je Hrešćanec, inače nastavnica na Plesnom odjelu Akademije dramskih umjetnosti i dodala kako su Božić i ona tijekom kreiranja koreografije koristili vlastite koreografske alate.

- »Nestani ovdje« se referira na kultnu rečenicu iz romana Breta Eastona Elisa: »Manje od nule«, te glazbeni opus Loua Reeda, koji opisuju specifičnosti kako generacija 80 - tih, tako i ove generacije. Rad priziva liminalne prostore socijalizacije, između noćnih klubova ili galerija, u svojim postavkama tematizirajući mjesta u kojima jesmo, nestajemo ili ćemo tek biti, naglasila je Hrešćanec i kazala kako su obje izvedbe vrlo specifične.

Plesna praksa

- S jedne smo se strane mogli autorski izraziti, jer smo studentima ponudili alate s kojima inače radimo u vlastitom radu. No, pošto je ovo njihova akademska produkcija i ispitni zadatak, morali smo raditi na način koji će najbolje predstaviti upravo studente. Osim naših alata kojima inače koristimo, s kojima smo studente kroz razdoblje od pet tjedana iscrpno upoznali, pokušali smo i uvesti pojam »nestani ovdje«, koji priča o generaciji koja ne može naći svoje mjesto u svijetu i pokušava se izgubiti kroz raznorazne stimulanse, rezimirala je Hrešćanec i dodala kako im je želja bila pitati studente koja su to mjesta i načini na koji oni žele nestati i izvedbu učiniti prezentnom.

- Upravo kroz ovakve radove tek vidimo koliko individualnog ima u skupnim nastupima, jer nam je to i najbitnije u našem radu, kako bi studentima usadili znanje o tome kako je odgovornost jedino na njima, zaključila je Hrašćanec.

U koreografiji »Multiplicity of Movements 9« susreli smo se s jednim zanimljivim »otvorenim« kreativnim paradoksom Mateja Kejžara. Naime, »Multiplicity of Movements 9« je svojevrsno nadovezivanje, ali istovremeno, i prekid s konceptom prethodnog Kejžarovog rada »Movements 9«, djela direktno inspiriranog omiljenim Kejžarovim glazbenim albumom »Floating Points, Promises«, u solo izvedbi koja, s jedne strane, čuva autorov osobni, intimni svijet, svijet kojim vibrira proto -znanje, ritam, moć glazbe, slušanje i primanje, naracija i apstrakcija u intertekstualnoj izvedbi, dok ga istovremeno izlaže i dijeli s gledateljima.

Jak tempo i intenzitet rada

- U Zadru smo odlučili predstaviti dvije plesne predstave, dva izvedbena projekta, koje su sastavni dio dva izvedbena kolegija koji se izvode u ljetnom semestru finalne godine plesnog studija. Svaki je pripremljen kroz pet tjedana intenzivnih proba. Premijeru smo imali u Zagrebu, a pošto simuliramo praksu i život plesača koji idu na turneju, organiziramo i gostovanja, kako bi studenti iz prve ruke okusili život profesionalnih plesača. Gostovali smo u Rijeci, sada u Zadru, a putujemo i u Ljubljanu, kako bi studenti mogli plesati u raznim prostorijama i uvjetima, te se upoznati s životom profesionalnih umjetnika na putu. Moraju se pripremati kako bi predstava bila živa i kvalitetna, istovremeno se prilagođavajući prostoru u kojem nastupaju, poručila je Irma Omerza, nastavnica na Odjelu plesa pri Akademiji dramskih umjetnosti

Među plesačima troje je studenata iz Zadra. Nataša Kustura, studentica treće godine preddiplomskog studija plesa na Akademiji dramskih umjetnosti, porijeklom iz Požege, jedno je vrijeme živjela u Zadru i bila članica Zadarskog plesnog ansambla i kazala nam kako je Odsjek jako intenzivno usredotočen na praksu.

- Neusporedivo je veći tempo i intenzitet rada u odnosu na plesne studije. Dva komada koje smo izveli fokusirana su na način kako plesači zajedno trebaju funkcionirati te na sceni djelujemo kao ansambl, iako se istovremeno svatko ima priliku predstaviti kao pojedinac. Svatko je imao priliku naći svoj prostor unutar zadanog materijala, kazala je Kustura.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno