Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Kamping čini četvrtinu hrvatskog turizma

Autor:

05.06.2009. 22:00
Kamping čini četvrtinu hrvatskog turizma

Foto: Zvonko KUCELIN



O ukupnim efektima kampinga se može samo nagađati, jer detaljne studije ne postoje, ali smatra se da na ukupno nacionalno gospodarstvo kamping utječe daleko više nego što utječu turisti u ostalim smještajnim objektima, kako je rekla predsjednica izvršnog odbora Kamping udruženja Hrvatske Josipa Cvelić-Bonifačić


U kampingu u ovom trenutku nema krize i nema straha da će je biti. Istraživanja pokazuju kako će se broj korisnika hotela i marina smanjiti, a broj kampera povećati te će ovoga ljeta svi kamping kapaciteti biti popunjeni. Kamping je turizam namijenjen svima, bogatim, manje bogatim ljudima, individualcima, obiteljima, idealan je za malu djecu i tko jednom proba kamping nikad ga se neće odreći, rekao je predsjednik Međunarodnog saveza za kamping i karavaning (FICC) Joao Alves Pereira na konferenciji koja je jučer održana u TN Zaton na temu «Svjetska kriza i camping turizam». Radi se o prvoj konferenciji koja se u Hrvatskoj održala pod pokroviteljstvom FICC-a.
Od 57 milijuna noćenja koje su lani ostvarena u Hrvatskoj četvrtina ih je ostvarena u kamping turizmu. O ukupnim efektima kampinga se može samo nagađati, jer detaljne studije ne postoje. Ipak smatra se da na ukupno nacionalno gospodarstvo kamping utječe daleko više nego što utječu turisti u ostalim smještajnim objektima, kako je rekla predsjednica izvršnog odbora Kamping udruženja Hrvatske (KUH) Josipa Cvelić-Bonifačić:
– Percepcija kampista kao siromašnih gostiju je stvar prošlosti. Mi vidimo danas na cestama koje automobile voze kamperi, koju opremu koriste. Kampiranje je životni stil ljudi u kojem se kvaliteta plaća isto tako kao i drugdje.
U Europi se godišnje ostvari oko 600 milijuna noćenja u trideset tisuća kampova, a Europom cirkulira oko šezdeset miliona kampista s prometom iznad dvadeset milijardi eura godišnje samo u smještajnim jedinicama. Ovim brojkama treba dodati i noćenja koja se ostvaruju izvan kampa, prihode od kamping opreme, a potrošnja van kampova još statistički nije evidentirana. Samo u prodaji kamp kućica, karavana i kampera bilježi se godišnji prihod od oko tri milijarde eura. Ovaj dio kamping industrije trenutačno je najviše pogođen krizom jer je prodaja kamping opreme u Europi pala i do 50 posto.


 PORAST GOSTIJU S VIŠIM CIJENAMA




Jučer je u TN Zaton boravilo 3.500 tisuće gostiju, što je više nego lani u isto vrijeme, kako je rekao direktor TN Zaton Frane Skoblar:
– Možemo se pohvaliti da smo u sezonu ušli dobro. Kolovoz će biti odličan, a što se tiče srpnja imamo manjih problema s punjenjem, ali ipak mislim kako će se i tu situacija popraviti. Svi očekuju sniženje cijena, ali mi to nećemo raditi jer imamo proizvod koji zaslužuje cijenu koju smo postavili. Ovogodišnje naše cijene su za pola kampa veće 15 posto veće nego lani, zbog naših ulaganja, i mi s takvim cijenama imamo bolji fizički rezultat, a vjerujem da će biti i financijski.


 U SEZONU BEZ OPTIMIZMA I PESIMIZMA


Predsjednica izvršnog odbora KUH-a Josipa Cvelić – Bonifačić oprezno je komentirala utjecaj ekonomske krize na ovogodišnju sezonu:
– U ovom momentu ne postoje čvrsti i relevantni pokazatelji zbog kojih bi trebali biti pretjerano optimistični, ali ni oni zbog kojih bi trebali biti pesimistični. Rezultati noćenja za prvih pet mjeseci su u noćenjima lošiji za tri posto nego lani. Međutim zbog rasporeda duhovskih blagdana to ne mora ništa značiti. Već sljedeći dan, 1. lipnja, kod pedeset posto naših članova situacija u noćenjima je bila šezdeset posto bolja nego lani. Mi bi bili sretni kada bi mogli ostvariti prošlogodišnje rezultate.