Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Crotour: Zadrani se predstavili domaćim turistima

Autor: Damir Maričić

06.04.2009. 22:00
Crotour: Zadrani se predstavili domaćim turistima


Zadarska županija ima tradicionalno najveći udio domaćih gostiju u zemlji te nastup nije izraz nužde u krizi, već kontinuiteta
 
Na Zagrebačkom velesajmu (ZV)  završen je Međunarodni sajam turizma CroTour na kojem je od 1. travnja sudjelovalo 272 izlagača iz Hrvatske i još 24 zemlje, među  kojima tradicionalno i TZ  Zadarske županije.
Direktorica Zagrebačkog  velesajma Katja Luka Kovačić ocijenila je da je ovogodišnji sajam bio uspješan,  što pokazuje i odaziv većeg  broja izlagača, nego lani kojih  je unatoč krizi bilo stotinjak  više.
 
U iščekivanju  neizvjesne sezone
O uspješnosti sajma govori i  vrlo dobra posjećenost gotovo  svih stručnih skupova na kojima su predstavnici turističke  industrije razmatrali trenutačnu situaciju hrvatskog turizma na stranim tržištima, uz  zaključak da će ova sezona u  Hrvatskoj najvjerojatnije donijeti minuse, ali i uz optimizam da se uz dobru pripremu svih u sektoru mogu  izbjeći veliki minusi, istaknuto  je tijekom sajma.
Također je zaključeno da  hrvatskom turizmu, posebno  hotelijerstvu, trebaju državne  mjere za financijsko olakšavanje poslovanja koje bi ovu  sezonu, a posebno onu 2010.  godine osnažile.
Predstavnici Svjetske turističke organizacije i drugih  europskih marketinških turističkih stručnjaka na Sajmu  istaknuli su kako Hrvatska  ima prednost pred svojim mediteranskim konkurentima,  jer je blizu većini europskih  tržišta te su procijenili da  cijene nikako ne bi trebalo  puno snižavati.
Domaći i strani izlagači na  sajmu turizma CroTour predstavljali su svoju turističku  ponudu, a neki hotelijeri i  agencije davali su popuste od  pet do deset posto onima koji  su svoje odmore rezervirali  tijekom sajma.
Prvi put u sklopu tog sajma  održan je i skup o turističkom  novinarstvu u Hrvatskoj, kao i  Burza poslova na kojoj su  turistički poslodavci u direktnim razgovorima pregovarali  s potencijalnim zaposlenicima u turizmu.
Među stranim izlagačima  zapažen nastup imalo je Veleposlanstvo SAD-a, Turska,  Tunis i Španjolska, kao i predstavnici Bosne i Hercegovine  te Vojvodine.
Međunarodni sajam turizma CroTour održavao od 1.  do 5. travnja, prvi put kao  samostalni sajamski projekt u  čiju je promociju ove godine  Zagrebački velesajam uložio  50 posto više novca nego  lani.
 
Zadarska županija –  rekorder domaćeg  turizma
 
Turistička zajednica Zadarske županije i ove je godine  ostala vjerna tradiciji nastupa, što iz domoljubnih razloga, ali i realnih interesa  nije ni prekidala. Voditeljica  našeg štanda bila je Dalija  Pavlović, direktorica TZ Pakoštana.
– Išli smo s desetak tisuća  prospekata i brošura koje su  pokupljene, što potvrđuje razinu interesa za naše područje. Kod domaćih sajmova  uvijek valja računati da je  značajan broj ljudi koji će  odmor riješiti sami, ali su na  štandovima jer žele informacije na području na kojem će  boraviti. Dakle, iako su direktno zainteresirani koji su  tražili i buking na licu mjesta  u manjini, veliki dio posjetitelja sigurno će posjetiti  naše područje tijekom sezone. Sajam je bio dobro organiziran, a čitav niz domaćih  agencija nudio je i kupnju  aranžamana, neki i uz prigodne sajamske popuste. Mi  smo predstavili cjelokupnu  ponudu od hotela, nautike,  kampova do privatnog  smještaja, bile su tu i aktivnosti i brošure kraja i pojedinih gradova i mjesta, kazala nam je Pavlović.
 
Domaći gost – najbolji  gost
 
Valja ponoviti za one koji  ne znaju, da najviše domaćih  turista redovito prijavljuju  Primorsko-goranska i Zadarska županija. U srazmjeru  ukupnog broja turista u zemlji, Zadarska županija ima  najveći udio domaćih turista.  Naime, dok je državni prosjek  domaćeg turizma na oko 10  posto, u Zadarskoj županiji  on prelazi 20 posto.
Ta tradicija u ovom je vremenu posebno dragocjena.
– U vremenima smo bitke  za svakog gosta, a Zadarska  županija svojim prometnim  položajem, strukturom kapaciteta uz veliki udjel privatnog smješataja, ali i tradicijom dobrog domaćinstva  očito privlači domaće ljude.  To u našem slučaju nije pomodarstvo iz nevolje, odnosno okretanje domaćima sada  kada je jasno da je godina  krize i da se valja boriti za  svakog gosta, već je to naša  tradicija na koju smo i ponosni. Uostalom, uvijek se  sjetimo one – domaći gost  najbolji gost, kazao nam je i  direktor TZ Zadarske županije Ivo Dunatov.
– Svakako je vidljiv pojačan  interes za predstavljanje domaćoj publici. Ne mogu procijeniti posjet iako se čini  prilično dobar, a čemu je  trebalo poslužiti i ukidanje  plaćanja ulaznica, kazala nam  je Pavlovićka te dodala:
– Uostalom nastupi preko  24 zemlje potvrđuju da je  domaći gost interesantan i  stranim tržištima.