Zadarska županija ima tradicionalno najveći udio domaćih gostiju u zemlji te nastup nije izraz nužde u krizi, već kontinuiteta
Na Zagrebačkom velesajmu (ZV) završen je Međunarodni sajam turizma CroTour na kojem je od 1. travnja sudjelovalo 272 izlagača iz Hrvatske i još 24 zemlje, među kojima tradicionalno i TZ Zadarske županije.
Direktorica Zagrebačkog velesajma Katja Luka Kovačić ocijenila je da je ovogodišnji sajam bio uspješan, što pokazuje i odaziv većeg broja izlagača, nego lani kojih je unatoč krizi bilo stotinjak više.
U iščekivanju neizvjesne sezone
O uspješnosti sajma govori i vrlo dobra posjećenost gotovo svih stručnih skupova na kojima su predstavnici turističke industrije razmatrali trenutačnu situaciju hrvatskog turizma na stranim tržištima, uz zaključak da će ova sezona u Hrvatskoj najvjerojatnije donijeti minuse, ali i uz optimizam da se uz dobru pripremu svih u sektoru mogu izbjeći veliki minusi, istaknuto je tijekom sajma.
Također je zaključeno da hrvatskom turizmu, posebno hotelijerstvu, trebaju državne mjere za financijsko olakšavanje poslovanja koje bi ovu sezonu, a posebno onu 2010. godine osnažile.
Predstavnici Svjetske turističke organizacije i drugih europskih marketinških turističkih stručnjaka na Sajmu istaknuli su kako Hrvatska ima prednost pred svojim mediteranskim konkurentima, jer je blizu većini europskih tržišta te su procijenili da cijene nikako ne bi trebalo puno snižavati.
Domaći i strani izlagači na sajmu turizma CroTour predstavljali su svoju turističku ponudu, a neki hotelijeri i agencije davali su popuste od pet do deset posto onima koji su svoje odmore rezervirali tijekom sajma.
Prvi put u sklopu tog sajma održan je i skup o turističkom novinarstvu u Hrvatskoj, kao i Burza poslova na kojoj su turistički poslodavci u direktnim razgovorima pregovarali s potencijalnim zaposlenicima u turizmu.
Među stranim izlagačima zapažen nastup imalo je Veleposlanstvo SAD-a, Turska, Tunis i Španjolska, kao i predstavnici Bosne i Hercegovine te Vojvodine.
Međunarodni sajam turizma CroTour održavao od 1. do 5. travnja, prvi put kao samostalni sajamski projekt u čiju je promociju ove godine Zagrebački velesajam uložio 50 posto više novca nego lani.
Zadarska županija – rekorder domaćeg turizma
Turistička zajednica Zadarske županije i ove je godine ostala vjerna tradiciji nastupa, što iz domoljubnih razloga, ali i realnih interesa nije ni prekidala. Voditeljica našeg štanda bila je Dalija Pavlović, direktorica TZ Pakoštana.
– Išli smo s desetak tisuća prospekata i brošura koje su pokupljene, što potvrđuje razinu interesa za naše područje. Kod domaćih sajmova uvijek valja računati da je značajan broj ljudi koji će odmor riješiti sami, ali su na štandovima jer žele informacije na području na kojem će boraviti. Dakle, iako su direktno zainteresirani koji su tražili i buking na licu mjesta u manjini, veliki dio posjetitelja sigurno će posjetiti naše područje tijekom sezone. Sajam je bio dobro organiziran, a čitav niz domaćih agencija nudio je i kupnju aranžamana, neki i uz prigodne sajamske popuste. Mi smo predstavili cjelokupnu ponudu od hotela, nautike, kampova do privatnog smještaja, bile su tu i aktivnosti i brošure kraja i pojedinih gradova i mjesta, kazala nam je Pavlović.
Domaći gost – najbolji gost
Valja ponoviti za one koji ne znaju, da najviše domaćih turista redovito prijavljuju Primorsko-goranska i Zadarska županija. U srazmjeru ukupnog broja turista u zemlji, Zadarska županija ima najveći udio domaćih turista. Naime, dok je državni prosjek domaćeg turizma na oko 10 posto, u Zadarskoj županiji on prelazi 20 posto.
Ta tradicija u ovom je vremenu posebno dragocjena.
– U vremenima smo bitke za svakog gosta, a Zadarska županija svojim prometnim položajem, strukturom kapaciteta uz veliki udjel privatnog smješataja, ali i tradicijom dobrog domaćinstva očito privlači domaće ljude. To u našem slučaju nije pomodarstvo iz nevolje, odnosno okretanje domaćima sada kada je jasno da je godina krize i da se valja boriti za svakog gosta, već je to naša tradicija na koju smo i ponosni. Uostalom, uvijek se sjetimo one – domaći gost najbolji gost, kazao nam je i direktor TZ Zadarske županije Ivo Dunatov.
– Svakako je vidljiv pojačan interes za predstavljanje domaćoj publici. Ne mogu procijeniti posjet iako se čini prilično dobar, a čemu je trebalo poslužiti i ukidanje plaćanja ulaznica, kazala nam je Pavlovićka te dodala:
– Uostalom nastupi preko 24 zemlje potvrđuju da je domaći gost interesantan i stranim tržištima.
najnovije
najčitanije
Style
Bujan zeleni kutak
Pronašli smo idealne biljke za uzgoj na zasjenjenom balkonu
Feelgood
Drevni korijeni
U većini zemalja jaja se smatraju simbolom Uskrsa. Evo i zašto
Nogomet
Afera
Menadžer ženske momčadi Leicestera dobio otkaz nakon veze s igračicom
Košarka
Košarka
VIDEO Beogradska arena pljeskom dočekala Tonija Kukoča. Na utakmici bio i Dino Rađa
Novosti
U rimskom zatvoru
Papa oprao noge zatvorenicama
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE
U Ričinima lopov iz kuće ukrao novac i ručni sat, krađa zabilježena i u Arbanasima…
Zadar
predizborni program