Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Letio dok je bilo goriva, a sletio bez kotača

Autor: Siniša Klarica

06.09.2008. 22:00
Letio dok je bilo goriva, a sletio bez kotača


“Fire boss” imao je izvučena samo prednja dva kotača i zahvaljujući velikoj prisebnosti i dobroj obuci pilota uspio je sletjeti na pistu natopljenu pjenom. Pritom je došlo do neznatnih oštećenja. Stradala je samo kolumba plovaka i nešto malo boje
U subotu oko 17.30 sati protupožarni zrakoplov air tractor AT 802 F “fire boss” Hrvatskog ratnog zrakoplovstva prilikom slijetanja u zadarsku zračnu luku nije mogao izvući kotače za slijetanje. Pilot zrakoplova odlučio je nastaviti let kako bi potrošio gorivo, a nakon što je to učinio sletio je na pistu zračne luke koju su prethodno zadarski vatrogasci dobro “natopili” pjenom za gašenje požara.
Zrakoplov je sletio na plovke, ispod kojih se nalaze uvlačeći kotači, te je navodno prilikom slijetanja minimalno oštećen, a pilot nije ozlijeđen. Tu nam je informaciju potvrdio i glavni inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović koji dodaje da je istraga u nadležnosti HRZ-a.
Inače, Hrvatska u svom vlasništvu ima 5 ovakvih aviona koji služe za gašenje požara, a vodu za gašenje prikupljaju slično kao kanaderi, spuštanjem na vodenu površinu. Zbog toga i imaju ugrađene plovke iz kojih izlaze kotači za slijetanje na “tvrdu” podlogu. No, ostaje nejasno zašto je pilot odabrao vrlo riskantno slijetanje u Zračnu luku Zadar, kad je mogao sletjeti na površinu mora u blizini npr. zadarske luke Gaženice ili u uvali Lamjani na Dugom otoku, gdje bi mogao biti izvađen na suho i pritom možda čak otkloniti kvar na kotaču koji se zaglavio.
Naši izvori kažu da to nije bilo moguće jer nije bila zadovoljena procedura slijetanja na more. Pilot navodno nije očitavao tzv. “četiri plava” ili sva četiri uvučena kotača, što je neophodan preduvjet za  slijetanje na vodenu površinu. Fire Boss imao je izvučena samo prednja dva kotača i zahvaljujući velikoj prisebnosti i dobroj obuci pilota uspio je sletjeti na pistu natopljenu pjenom. Pritom je došlo do neznatnih oštećenja. Stradala je samo kolumba plovaka i nešto malo boje. Zanimljivo je da su hrvatski piloti air tractorovih zrakoplova, svoju preobuku praktično izvršili gašenjima požara, i to bez pomoći instruktora u kabini. 
 


Svi “fire bossovi” prizemljeni
Prema posljednjim informacijama iz Zračne luke Zadar, svi “fire bossovi” su prizemljeni i radi se na uklanjanju kvara na zrakoplovu.
Nitko nam u Zračnoj luci jučer nije mogao odgovoriti na pitanje što će se dogoditi ako dođe do požara, hoće li kanaderi uzletjeti ili ne.
Inače, svi zrakoplovi su još pod jamstvom američkog proizvođača.