Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

S bedema će se skidati asfalt i postavljati pigmentirani beton

08.09.2018. 21:01
S bedema će se skidati asfalt i  postavljati  pigmentirani beton


Tijekom ovoga ljeta Grad Zadar testirao je različite materijale  kojima bi se trebao pokriti sadašnji kolnik na Muraju u sklopu obnove  Bedema zadarskih pobuna.
Naime, na jednom manjem dijelu Muraja ovoga ljeta prvo je testiran  silok, koji se vrlo brzo ulegnuo te je potom potražen bolji materijal. Riječ  je o stabilizeru, koji povezuje usitnjen građevinski materijal, a koji je korišten prilikom obnove jedne šibenske tvrđave. Međutim, materijal se  nije pokazao dobar za promet jer se raspršio.
– Prema naputku projektanata testirali smo materijale koji će odgovarati i estetski i funkcionalno. Materijal koji ispunjava te uvjete je pigmentirani beton koji se pokazao kao najbolje rješenje. Tijekom obnove bedema skidat će se sadašnji asfalt te će se postaviti beton, pojasnio je Šime  Erlić, pročelnik UO za EU fondove pod čijom je ingerencijom uređenje  bedema.
Novom podlogom planira se pokriti dio površine Muraja u dužini od  752 metra, te će se veći dio bedema pretvoriti u pješačku zonu, a na nekim od dosadašnjih parkirališta uredit će se trgići. Ipak, Muraj neće biti u  potpunosti zatvoren za sav promet, već će njime moći prometovati interventna i dostavna vozila.
Osim toga, neće se sva parkirališta zatvoriti. Naime, parkiralište na samom početku Muraja, kojega koriste zaposlenici Gradske uprave, a koje  se nalazi preko puta MAS-a, neće se dirati.
 – Projekt ne obuhvaća ovaj dio bedema tako da će to parkiralište ostati.  Ostalih 140 parkirnih mjesta će se ukloniti kako bi se uredila šetnica, pojasnio je Erlić istaknuvši kako su svjesni problema nedostatka parkirnih  mjesta koji pokušavaju riješiti.
Inače, projekt uređenja i revitalizacije bedema kasni gotovo pola godine jer se, zbog zahtjeva konzervatora, morala mijenjati projektna dokumentacija.
– Grad je svoj dio dokumentacije pripremio i uskoro ćemo objaviti poziv za postupak prethodnog savjetovanja za izvođače. Nadam se da  ćemo kroz sljedeći mjesec objaviti natječaj za izvođača koji bi trebao biti  otvoren dva do tri mjeseca. Ako bude žalbi na natječaj, što nije isključeno, procedura će se dodatno produžiti. Ipak, očekujem da bi  početkom godine trebali početi radovi, rekao je Erlić dodavši kako je rok  za dovršetak ovog projekta kraj 2019. godine te početak 2020., a procijenjeno trajanje radova je oko godinu dana.