Tijekom ovoga ljeta Grad Zadar testirao je različite materijale kojima bi se trebao pokriti sadašnji kolnik na Muraju u sklopu obnove Bedema zadarskih pobuna.
Naime, na jednom manjem dijelu Muraja ovoga ljeta prvo je testiran silok, koji se vrlo brzo ulegnuo te je potom potražen bolji materijal. Riječ je o stabilizeru, koji povezuje usitnjen građevinski materijal, a koji je korišten prilikom obnove jedne šibenske tvrđave. Međutim, materijal se nije pokazao dobar za promet jer se raspršio.
– Prema naputku projektanata testirali smo materijale koji će odgovarati i estetski i funkcionalno. Materijal koji ispunjava te uvjete je pigmentirani beton koji se pokazao kao najbolje rješenje. Tijekom obnove bedema skidat će se sadašnji asfalt te će se postaviti beton, pojasnio je Šime Erlić, pročelnik UO za EU fondove pod čijom je ingerencijom uređenje bedema.
Novom podlogom planira se pokriti dio površine Muraja u dužini od 752 metra, te će se veći dio bedema pretvoriti u pješačku zonu, a na nekim od dosadašnjih parkirališta uredit će se trgići. Ipak, Muraj neće biti u potpunosti zatvoren za sav promet, već će njime moći prometovati interventna i dostavna vozila.
Osim toga, neće se sva parkirališta zatvoriti. Naime, parkiralište na samom početku Muraja, kojega koriste zaposlenici Gradske uprave, a koje se nalazi preko puta MAS-a, neće se dirati.
– Projekt ne obuhvaća ovaj dio bedema tako da će to parkiralište ostati. Ostalih 140 parkirnih mjesta će se ukloniti kako bi se uredila šetnica, pojasnio je Erlić istaknuvši kako su svjesni problema nedostatka parkirnih mjesta koji pokušavaju riješiti.
Inače, projekt uređenja i revitalizacije bedema kasni gotovo pola godine jer se, zbog zahtjeva konzervatora, morala mijenjati projektna dokumentacija.
– Grad je svoj dio dokumentacije pripremio i uskoro ćemo objaviti poziv za postupak prethodnog savjetovanja za izvođače. Nadam se da ćemo kroz sljedeći mjesec objaviti natječaj za izvođača koji bi trebao biti otvoren dva do tri mjeseca. Ako bude žalbi na natječaj, što nije isključeno, procedura će se dodatno produžiti. Ipak, očekujem da bi početkom godine trebali početi radovi, rekao je Erlić dodavši kako je rok za dovršetak ovog projekta kraj 2019. godine te početak 2020., a procijenjeno trajanje radova je oko godinu dana.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Tužna obljetnica
Prije 16 godina stradao je Hrvoje Ćustić
Zadar
RADNO VRIJEME
Pogledajte kako rade trgovine na Veliku subotu, Uskrs i Uskrsni ponedjeljak
INFOteka turizma
SPOMENIK KULTURE
Sv. Nikola napokon sjaji novim sjajem
INFOteka turizma
SKRIVENI BISER PAŠMANA
Ostaci bizantinske tvrđave iz 6. stoljeća ponovno će vrvjeti žamorom i posjetiteljima
Zadar
KONCERT
Jet Set Band na Uskrsni ponedjeljak na Narodnom trgu
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE