Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Strukovna škola Vice Vlatkovića primjer sinergije rada ministarstva, škole i županije

07.09.2021. 08:00


U sklopu radnog posjeta Zadru, ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs posjetio je i Strukovnu školu Vice Vlatkovića, gdje ga je ravnatelj škole Tihomor Tomčić upoznao s provedbom projekta Regionalni centar kompetentnosti u sektoru strojarstva.
Projekt Regionalnog centra kompetentnosti u sektoru strojarstva sastoji se od dva projekta. To su »Bolji uvjeti za učenje kroz rad – Unaprjeđenje infrastrukture Strukovne škole Vice Vlatkovića – regionalnog centra kompetentnosti u sektoru strojarstva« i »Budi spreman i kompetentan!«.
– Zadovoljstvo mi je što nam je ministar ukazao čast i posjetio našu školu, jer je ona dobar primjer sinergije rada ministarstva, koje je dalo inicijalna sredstva za provedbu projekta te same škole i Zadarske županije, jer mi kontinuiranim zajedničkim radom dokazujemo kako je moguće dobiti dobro strukovno obrazovanje primjereno potrebama domaćeg tržišta rada, kazao je Tomčić i kratko objasnio važnost projekta razvoja regionalnog centra kompetentnosti u strojarstvu.


Osigurana sredstva za rekonstrukciju
– Projekt »Bolji uvjeti za učenje kroz rad« je usmjeren na osiguravanje uvjeta za učenje temeljeno na radu kako za učenike tako i za odrasle polaznike regionalnog centra kompetentnosti, a sve s ciljem stjecanja praktičnih vještina traženih na tržištu rada. Projektom su osigurana sredstva za rekonstrukciju školske zgrade dogradnjom automehatroničarske radionice, opremanjem novih i postojećih školskih učionica, radionica i laboratorija. Vrijedna specijalizirana oprema nabavit će se i u partnerskim školama Tehničkoj školi Zadar, Srednjoj školi Biograd na Moru, Tehničkoj školi Rijeka te Industrijsko – obrtničkoj školi Pula. Projekt »Budi spreman i kompetentan!« usmjeren je na jačanje kapaciteta odgojno – obrazovnih radnika te kapaciteta ustanove regionalnog centra kompetentnosti za razvoj i provedbu programa redovitog strukovnog obrazovanja, te formalnih i neformalnih programa obrazovanja odraslih sukladno potrebama tržišta rada, objasnio je Tomčić.
Ravnatelj Tomčić komentirao je probleme s kojima se nastavnici i učenici susreću već od prvog dana nastave, kao što su nošenje maski, držanje epidemiološkog razmaka i organizacija nastave.
– U srijedu počinje službeno uvođenje u radove na projektu centra kompetentnosti, te se nadam da će radovi biti gotovi u narednih godinu dana. Tada kreće u drugu fazu projekta, a to je osiguranje potrebne opreme. Rade se preinake, ne samo u strukovnim kabinetima, već i u tehničkom izgledu škole, kako bi ona bila još pristupačnija učenicima s invaliditetom. Školu, kroz inkluzivne programe pohađa 87 učenika s teškoćama, troje u svakom razredu, kazao je Tomčić, te podsjetio kako škole, zbog neizvjesne epidemiološke slike preporuke i pravila donose na tjednoj razini.


Pravila se mogu brzo promijeniti
– Sve su radnje urađene za prvi tjedan nastave, jer nitko ne može predvidjeti situaciju u budućnosti. O svim ćemo promjenama djecu i roditelje pravovremeno obavijestiti. Zasada ćemo i mi i Tehnička škola nastavu provoditi samo u jutarnjoj smjeni, s time da smo napravili pomak termina velikog odmora, kako bi rasteretili prostor oko škole. Ukoliko brojke zaraženih budu rasle, ponovno ćemo razmisliti o opciji dvosmjenskog rada, naročito kako bismo rasteretili autobuse, koji prevoze djecu do škole. Želja nam je da nastava bude uživo, što je naročito važno učenicima strukovnih škola, koji eventualno opće predmete mogu usvojiti na daljinu, dok učenje stručnih predmeta i praktična nastava nemaju puno smisla na daljinu, zaključio je Tomčić.