Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Broj učenika u naukovanjima u šest godina se prepolovio

07.10.2021. 11:40


Srednja škola Biograd na Moru u sklopu 15. Tjedna cjeloživotnog učenja jučer je na trgu ispred Gradske uprave organizirala Sajam strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Sudionici sajma, osim Srednje škole Biograd bili du LAG Laura Biograd, Crveni križ Biograd i Veleučilište Baltazar, dislocirani studij Biograd.
– Svi žitelji grada Biograda na Moru i njihovi gosti mogu se na ovaj način informirati o strukovnom obrazovanju i osposobljavanju u ovog gradu postavljanjem pitanja, informiranjem na štandovima ili putem letaka, kazao je Ivica Kero, ravnatelj Srednje škole Biograd.
Biogradska srednja škola u školskoj godini 2021./2022. ima 273 učenika u 15 razrednih odjeljenja.


Važnost obrazovanja i učenja
– Srednja škola Biograd ima četverogodišnje programe: opća gimnazija i ekonomist, a predstavila je svoje trogodišnje programe: prodavač, kuhar, konobar, brodomehaničar i brodograditelj – plastičar, te ekonomist, rekao je Kero.
Popunjavanjem četverogodišnjih programa, trogodišnji strukovni ostaju bez učenika, a tako iz godine u godinu, bez zanimanja, ali i bez škola.
– Trogodišnji programi obrazovanja pripremaju učenike za rad u industriji, gospodarstvu i obrtništvu pa postoje programi za zanimanja u industriji i gospodarstvu (tzv. industrijska zanimanja) i programi za zanimanja u obrtništvu (tzv. obrtnička zanimanja), temeljit je Kero.
Tjedan cjeloživotnog učenja je osmišljen kao kampanja u kojoj se građanima na neposredan, često i neformalan način, prenosi poruka o važnosti obrazovanja i učenja.


Aktivno djelovanje u društvu
– Radi se o UNESCO-ovoj inicijativi koja je pokrenuta 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija, kazala je Davorka Demo, prof. savjetnica ekonomske grupe predmeta.
Osim Ivice Kera, Davorke Demo i učenika strukovnih zanimanja i srednje škole nazočili su pedagoginja Petra Zdrilić, profesor kulinarstva Marin Banović i prof. brodomehaničar Nino Majica. U sklopu terenske nastave sajam su posjetili i slikali učenici 6. razreda Osnovne škole Biograd s prof. likovne kulture Goranom Jeličićem.
– Opći cilj je podizanje svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja te povećanje sudjelovanja, odnosno uključenosti odraslih u procese cjeloživotnog učenja, kako bi se jačala konkurentnost odraslih na tržištu rada i ojačali osobni kapaciteti pojedinca za aktivno djelovanje u društvu, ističe Demo, voditeljica biogradskog Tjedna cjeloživotnog učenja i Sajma strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.




Kreiranje svoje budućnosti
Prof. Davorka Demo je jedna od četiri učiteljice na području Zadarske županije koje je Ministarstvo znanosti i obrazovanja u povodu međunarodnog Dana učitelja nagradilo za izniman doprinos struci.
– Cjeloživotno učenje osigurava: osobni rast i razvoj, zapošljivost i napredovanje u karijeri, veći spektar zanimanja, bogatiji društveni život i sposobnost da sami kreiramo svoju budnoćnost, reći će Demo.
Slogan hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije bio je: »Snažna Europa u svijetu punom izazova«. Poticanje digitalizacije, ulaganje u istraživanje i inovacije, veća dostupnost visokokvalitetnog i cjeloživotnog učenja te razvijanje novih vještina za poslove budućnosti.
– Fokus hrvatskog predsjedanja je bio na dvama glavnim područjima: učitelji i nastavnici budućnosti te daljnje jačanje mobilnosti polaznika obrazovanja i istraživača, podsjeća Demo.


Porazni podaci
Jedan od najvećih izazova za Hrvatsku je, kaže ona, niska stopa sudjelovanja u cjeloživotnom učenju više od pola stanovništva u posljednjih nekoliko godina. Upis u četverogodišnje programe redovitog SOO-a i općeobrazovne programe (gimnazije) ostao je stabilan tijekom godina.
– Prema statistici, u razdoblju od 2013. do 2019. godine, najviše su pogođeni trogodišnji programi redovitog strukovnog obrazovanja gdje se broj učenika smanjio za 29,4%, a u nekim najpopularnijim zanimanjima iz 2013. godini i do 50%, dok se broj učenika u naukovanjima, u posljednjih šest godina, prepolovio, zaključila je Davorka Demo.