Avion otpremiti na ekspertizu u Njemačku

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
zemunik
Sebastian GOVORČIN
KRAMER I VODANOVIĆ - Trup aviona će se izrezati i pripremiti za transport u BFU u Braunschweig pored Hannovera

Zrakoplov pilotske škole Inter Cockpit Piper PA-44-180 Seminole reg oznake D-GZXB koji je nakon potonuća 6,4 nautičke milje jugozapadno od Dugog Otoka izvađen i dopremljen u hangar 93. zračne baze u Zemuniku, bit će otpremljen na ekspertizu u Njemačku. To su jučer zajednički odlučili glavni inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović i njegov njemački kolega Ulf Kramer.

- Prema Aneksu 13 kojeg su potpisnice sve zemlje članice UN-a i Međunarodne organizacije za civilnu zračnu plovidbu - ICAO, istragu nesreće vodit će hrvatsko Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koje je prihvatilo pomoć njemačkog instituta za zrakoplovne nesreće BFU. Dogovorili smo se da će se u Zemuniku izrezati trup i pripremiti za transport u BFU u Braunschweig pored Hannovera, rekao je inspektor Vodanović.

Motori će se otpremiti u Roeder pored Frankfurta gdje će se izvršiti ekspertiza ne samo motora nego i prijenosa, te elisa. Vodanović dodaje da bi i bez tog dogovora s Nijemcima koji su uključeni u istragu jer je zrakoplov bio upisan u njihov registar, ionako motore morali slati na isto mjesto. U dva jučerašnja pregleda nije se isključila ni jedna mogućnost ili okolnost nesreće, a hrvatski inspektor je ponovio da bi istraga mogla potrajati u godinu dana.

Nesreća Inter Cockpitovog zrakoplova je točno 200. predmet kojeg obrađujemo. Od Inter Cocpita smo dobili dvije kopije sve dokumentaciju vezane za zrakoplov, pilote, plan leta. Dobili smo radarske slike radara kontrole leta koji je postavljen na Kozjaku. Kako ta radarska slika pokazuje situaciju do 549 m ili 1.800 stopa, zatražit ćemo od Hrvatske vojske snimku njihovog radara koji prati situaciju do 100 m iznad povšine mora kako bi što točnije mogli rekonstruirati sliku onoga što se dogodilo, rekao je na kraju Dinko Vodanović.

Osnovati nezavisni odjel za zrakoplovne nesreće

Najavljujući dugotrajnu istragu Vodanović je ukazao na to da na zrakoplovnim nesrećama danas u Hrvatskoj rade samo on kao stalno zaposleni glavni inspektor i dva honorarca na ugovor o dijelu. Sve se čini, kaže Vodanović, kako bi se zaposlilo još jednog čovjeka, a ministarstvo je prije tri mjeseca osnovalo nezavisni odjel za zrakoplovne nesreće. Isto kao što će u ovoj istrazi Hrvatima pomagati Nijemci, tako i u slučaju nedavne nesreće hrvatske Cessne u Turskoj, turskim inspektorima pomažu hrvatski istražitelji. Vodanović je rekao da za sad nema nikakvih pritiska u svezi istrage, te da će se sve učiniti da se rasvjetle okolnosti pada Inter Cocpitovog zrakoplova u kojem su poginuli Daniel Oleksa i  Alessandro D'Aggata čije je tijelo posebnim zrakoplovom jučer ujutro ispraćeno u Rim.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno