Foto: Sebastian GOVORČIN
U dva jučerašnja pregleda nije se isključila ni jedna mogućnost ili okolnost nesreće, a hrvatski inspektor je ponovio da bi istraga mogla potrajati u godinu dana
Zrakoplov pilotske škole Inter Cockpit Piper PA-44-180 Seminole reg oznake D-GZXB koji je nakon potonuća 6,4 nautičke milje jugozapadno od Dugog Otoka izvađen i dopremljen u hangar 93. zračne baze u Zemuniku, bit će otpremljen na ekspertizu u Njemačku. To su jučer zajednički odlučili glavni inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović i njegov njemački kolega Ulf Kramer.
– Prema Aneksu 13 kojeg su potpisnice sve zemlje članice UN-a i Međunarodne organizacije za civilnu zračnu plovidbu – ICAO, istragu nesreće vodit će hrvatsko Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koje je prihvatilo pomoć njemačkog instituta za zrakoplovne nesreće BFU. Dogovorili smo se da će se u Zemuniku izrezati trup i pripremiti za transport u BFU u Braunschweig pored Hannovera, rekao je inspektor Vodanović.
Motori će se otpremiti u Roeder pored Frankfurta gdje će se izvršiti ekspertiza ne samo motora nego i prijenosa, te elisa. Vodanović dodaje da bi i bez tog dogovora s Nijemcima koji su uključeni u istragu jer je zrakoplov bio upisan u njihov registar, ionako motore morali slati na isto mjesto. U dva jučerašnja pregleda nije se isključila ni jedna mogućnost ili okolnost nesreće, a hrvatski inspektor je ponovio da bi istraga mogla potrajati u godinu dana.
Nesreća Inter Cockpitovog zrakoplova je točno 200. predmet kojeg obrađujemo. Od Inter Cocpita smo dobili dvije kopije sve dokumentaciju vezane za zrakoplov, pilote, plan leta. Dobili smo radarske slike radara kontrole leta koji je postavljen na Kozjaku. Kako ta radarska slika pokazuje situaciju do 549 m ili 1.800 stopa, zatražit ćemo od Hrvatske vojske snimku njihovog radara koji prati situaciju do 100 m iznad povšine mora kako bi što točnije mogli rekonstruirati sliku onoga što se dogodilo, rekao je na kraju Dinko Vodanović.
Osnovati nezavisni odjel za zrakoplovne nesreće
Najavljujući dugotrajnu istragu Vodanović je ukazao na to da na zrakoplovnim nesrećama danas u Hrvatskoj rade samo on kao stalno zaposleni glavni inspektor i dva honorarca na ugovor o dijelu. Sve se čini, kaže Vodanović, kako bi se zaposlilo još jednog čovjeka, a ministarstvo je prije tri mjeseca osnovalo nezavisni odjel za zrakoplovne nesreće. Isto kao što će u ovoj istrazi Hrvatima pomagati Nijemci, tako i u slučaju nedavne nesreće hrvatske Cessne u Turskoj, turskim inspektorima pomažu hrvatski istražitelji. Vodanović je rekao da za sad nema nikakvih pritiska u svezi istrage, te da će se sve učiniti da se rasvjetle okolnosti pada Inter Cocpitovog zrakoplova u kojem su poginuli Daniel Oleksa i Alessandro D’Aggata čije je tijelo posebnim zrakoplovom jučer ujutro ispraćeno u Rim.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Liga prvaka
Kakva utakmica na Santiago Bernabeu! Real gubio do 88. minute, preokret s dva gola režirao joker s klupe!
Nogomet
Nogomet
Fiorentina je u finalu Konferencijske lige. Remi u uzvratu je bio dovoljan za Talijane
Košarka
Košarka
Fenerbahče nakon drame s produžetkom u petoj utakmici izborio Final Four Eurolige
Kultura
DAR UMJETNIKA
Na Viru održana izložba “Sv. Josip, zaručnik BD Marije”
Scena
problemi majčinstva
Evo zašto je Danijela Dvornik ljuta na Ellu: ‘Ponekad me baš naljuti pa joj zaprijetim…’
Scena
PJEVAČICA I VODITELJICA
Vlatka Pokos ostala zgrožena plakatom u Zadru: ‘Odvratni seksizam’
Zadar
U 104. GODINI
Preminula Anđelka Mičić, jedna od najstarijih Zadranki
Županija
PUEBLO ESCONDIDO
U Lončarima vas odmah poklopi ljepota krajolika i kreativna odlučnost Marka Simića
Scena
EUROSONG
VIDEO Pogledajte nastup o kojem se priča: Baby Lasagna razvalio na Eurosongu, ne prestaju reakcije
Zadar
LOŠA USLUGA