Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Svjedok: Tog je dana bio opći kaos s informacijama i nije se znalo tko gdje leti?!

08.05.2012. 22:00
Svjedok: Tog je dana bio opći kaos s informacijama i nije se znalo tko gdje leti?!


Pukovnik Oto Bartoš naglasio je kako je zbog netočnih informacija o ovom suđenju završio u bolnici.
– Ja tog dana nisam letio na Kornat! – naglasio je svjedok i dodao kako je tog dana bio zapovjednik posade te da je gasio požar na Hvaru, a letio je od 11.30 do 14.20 sati


Nemam vremena i nisam danas dobre volje – rekao je vidno iznerviran odvjetnik Čedo Prodanović sucu Borisu Babiću kada ga je on zamolio da mu priđe vjerojatno zbog nekog dogovora. Nakon toga izjurio je iz sudnice Županijskog suda u Zadru na završetku rasprave u suđenju protiv 46-godišnjeg Dražena Slavice, bivšeg šibenskog vatrogasnog zapovjednika optuženog za stradavanje 12 vatrogasaca na otoku Kornatu 30. kolovoza 2007. godine.
Točka na “i” njegovoj jučerašnjoj reakciji bilo je pitanje Anti Sanaderu, splitskom županu, koje mu je zabranio predsjednik Sudskog vijeća Boris Babić argumentirajući to činjenicom kako je riječ o “pravnom pitanju” koje nema veze s optužnicom.
S obzirom da je svjedok Sanader bio i županijski vatrogasni zapovjednik Splitsko – dalmatinske županije, odnosno radio je isto što i optuženi Slavica u Šibensko-kninskoj županiji, Prodanović ga je pitao tko odgovara za stručnu osposobljenost vatrogasaca, njihovu opremljenost i eventualno slanje maloljetnika u gašenje požara.
U svom je svjedočenju Sanader potom ispričao kako je tog dana u poslijepodnevnim satima saznao da se na Kornatima dogodila nesreća i da će ozlijeđeni moguće biti prebačeni u splitsku bolnicu na Firulama. Stupio je u kontakt s ravnateljem bolnice, ali nije dalje koordinirao akcijom transporta unesrećenih.
Od javnosti poznatih imena svjedočio je i bivši ministar zdravstva Neven Ljubičić.
 Na pitanje zašto stradali nisu prebačeni u splitsku bolnicu koja je opremljenija i ima Odjel za opekline, Ljubičić je odgovorio kako je u odabiru bolnice ključna hitnoća, odnosno težina ozljeda pa se stoga takvi pacijenti upućuju u najbližu, veću bolnicu, a to je u ovom slučaju bila zadarska te da o tome odlučuju liječnici.
Pukovnik Oto Bartoš, pilot helikoptera H 212 naglasio je kako je zbog netočnih informacija o ovom suđenju završio u bolnici te da se zbog toga nije mogao odazvati na prvi sudski poziv.
Završio u bolnici zbog napisa u novinama
– Ja tog dana nisam letio na Kornat! – naglasio je svjedok i dodao kako je tog dana bio zapovjednik posade te da je gasio požar na Hvaru, a letio je od 11.30 do 14.20 sati.
– Ruta nam je bila Divulje – Hvar i ja tog dana više nisam letio, a u bazi sam bio do zalaska sunca. Je li nakon nas neka druga posada letjela tim helikopterom i gdje, ja to ne znam. Ne znam koliko je helikoptera sudjelovalo u gašenju požara na Kornatu. Istina jest da sam ja tog dana oko 13 sati dobio upit imam li dovoljno goriva da odemo do Kornata, ali nije ga bilo dovoljno pa smo se vratili u bazu – posvjedočio je Oto Bartoš.
Njegov kolega, pilot Ferenc Leš tada je bio dežuran u Divuljama te je u 16.30 sati od Tomislava Vuke, pomoćnika glavnog vatrogasnog zapovjednika za priobalje, dobio zapovijed s hitnom intervencijom na Kornatu te je tamo uputio prvu slobodnu posadu, a kasnije je saznao da ima teško stradalih i mrtvih, no nije se znao njihov broj.
– Zapovijed generala Stojkovića je bila da se helikopter s Hvara prebaci na Kornat, ali je povratna informacija bila da će ostati na Hvaru dok ne potroše gorivo jer nemaju dovoljno za let do Kornata ta da će tamo nakon što napune spremnike – rekao je Leš dodajući kako je za prave razmjere tragedije saznao tek navečer kada su se posade helikoptera počele vraćati u bazu, a u gašenju na Kornatu sudjelovala su tri helikoptera.
– Tog dana oko 15 sati dobili smo informaciju da se na Kornatu nešto dogodilo, a tek oko 21 sat smo saznali za tragediju. Bio je opći kaos s informacijama i više se tog dana nije znalo tko i gdje leti. Da su vatrogasci izgorjeli saznali smo od posada helikoptera. Mislim da su u gašenju Kornata sudjelovala četiri transportna helikoptera – posvjedočio je brigadir Branko Plazanić.
Suđenje se nastavlja sredinom svibnja.


U crnoj kutiji – “ništa posebno”?




Na pitanje o “famoznoj” crnoj kutiji, svjedok je pojasnio kako ona ima svoj “vijek trajanja” te da se čuva jedino kada su u pitanju zrakoplovne nesreće.
– Ta kaseta je izvađena iz helikoptera H 202. Osobno sam je pregledao i predao policiji, no nismo utvrdili ništa posebno – odgovorio je tadašnji zamjenik zapovjednika baze u Divuljama, Branko Plazanić.