Pandemijske okolnosti bile su nam izazov, ali i velika prilika koju nismo propustili

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Zadar do kraja kolovoza ostvario više od 1,2 milijuna noćenja
Najveći broj dolazaka i noćenja ostvarili su Hrvati i Nijemci, potom Austrijanci, Poljaci i Slovenci, pri čemu su Nijemci, Poljaci i Slovenci bili gotovo na razini rekordne 2019., a domaći turisti su čak premašili te brojke. Noćenja iz kolovoza, 525.000, čine 89 posto rekordnih brojki od prije dvije godine
Vedran SITNICA
U prvih osam mjeseci ove godine Zadar je posjetilo čak 260.000 gostiju iz zemlje i inozemstva

Više od pedeset različitih događaja kroz nekoliko višednevnih manifestacija i koncerata na Zadarskom kazališnom ljetu, Glazbenim večerima u svetom Donatu, Jazz & Blues festivalu ili Open Air koncertima, odnosno kampanji Zagrli Zadar, održano je tijekom srpnja i kolovoza u Zadru.
Praktično se svakodnevno nešto događalo na ulicama, trgovima te otvorenim i zatvorenim koncertnim dvoranama na zadarskom Poluotoku, kao što je zadarska riva ovoga ljeta ugostila prvi Zadar Sunset festival i najveće europske techno zvijezde Talijanku Deborah De Lucu i Švicarca Andrea Olivu. Velika jazz i blues imena Omar Sosa iz Kube, američka funk legenda Joseph Bowie i pjevačica i pijanistica Dena DeRose bili su dodatak toj raskošnoj zadarskoj priči ovoga ljeta na sedmom po redu Zadar Jazz & Blues festivalu, dok je šlag na torti predstavljao klasični program Glazbenih večeri prožet notama spektakla. Zadarski komorni orkestar ugostio je vrhunske međunarodne soliste poput crnogorskog violinista i koncertnog majstora Londonskog simfonijskog orkestra Romana Simovića te nagrađivanog prvog violončela Minhenskog radijskog orkestra Uladzimira Sinkevicha. Srpanj i kolovoz ovoga su ljeta ponudili daleko više od standardne sintagme – za svakog ponešto.

Ponudili mnoštvo programa

- Nastojali smo unatoč ograničavajućim okolnostima zbog koronakrize ponuditi mnoštvo programa našim gostima i Zadranima, tako da smo praktično imali samo jedan otkazan nastup tijekom cijelog ljeta, naravno, ne uzevši u obzir brojne planirane promenadne evente manjeg karaktera na kojima nismo mogli kontrolirati propisani broj posjetitelja i distancu. Dodatno su nam planove poremetile i vremenske nepogode, pa smo bili prisiljeni pomicati dogovorene nastupe, ali smo istovremeno čvrsto odlučili kako ih nećemo odgađati. Dali smo sve od sebe da Zadar ove godine ima vrhunski program, kaže direktor zadarske Turističke zajednice Mario Paleka.
Tako su u Zadru ovog ljeta nastupili Tereza Kesovija i Radojka Šverko, Zorica Kondža, Psihomodo Pop, Vanna, Miro Ungar, Marko Tolja, Mia Dimšić, Marija Mirković, Davor Pekota & Ivana Kindl, uz mnogobrojne druge koncerte i događaje poput Vaicanto tribute festivala posvećenog grupi The Queen. Bio je to vrhunac ljeta koji se organizacijski i marketinški odrađivao u predsezoni, ali i daleko prije.

Promotivna kampanja

- Dobro smo se pripremili, ali nisu u pitanju samo događaji nego i naša cjelokupna marketinška kampanja i brendiranje destinacije koje intenzivno provodimo još od početka koronakrize. Našu internetsku stranicu prilagodili smo za osobe s invaliditetom, a na tu temu smo tijekom predsezone također educirali i naše iznajmljivače putem tiskanih priručnika, online edukacije i TV emisija. S iznajmljivačima redovito komuniciramo putem newslettera i posebne web stranice na hrvatskom jeziku za poslovne subjekte na adresi www.business.zadar.travel. Redizajnirali smo naš brend identitet, na temelju kojega smo izradili novu web stranicu i tiskali nove brošure na osam svjetskih jezika. Također smo tijekom zime uspješno nadogradili i prilagodili aplikaciju za last minute buking privatnog smještaja Zadar Travel, za koju smo realizirali opsežnu promotivnu kampanju na četiri emitivna tržišta u lipnju i srpnju. Kampanja je rezultirala posjetom od gotovo milijun pregleda na dediciranoj web stranici i bezbroj ostvarenih direktnih kontakata između gostiju i iznajmljivača, ističe direktor Paleka.
Osim standardnog uređenja i informacija koje se koriste na mrežnim stranicama turističkih zajednica, u zadarskom TZ-u posjetiteljima su ponudili i vrlo čitanu redovitu blog sekciju na hrvatskom i engleskom jeziku posvećenu gastronomiji i kulturno-povijesnim temama vezanima uz Zadar.

Veći porasti broja dolazaka i noćenja

Sve je to doprinijelo vidljivosti Zadra kao poželjnog turističkog odredišta, a rezultat je odlična ovogodišnja statistika noćenja i dolazaka domaćih i stranih turista. Od 1. siječnja do 1. rujna ove godine u Zadru registrirano je 260.000 dolazaka turista te 1.200.000 turističkih noćenja, što predstavlja povećanje od 65 posto u dolascima i 53 posto u noćenjima u usporedbi s istim lanjskim periodom. Najveći broj dolazaka i noćenja ostvarili su Hrvati i Nijemci, potom Austrijanci, Poljaci i Slovenci, pri čemu su Nijemci, Poljaci i Slovenci bili gotovo na razini rekordne 2019., a domaći turisti su čak premašili te brojke. Noćenja iz kolovoza (525.000) čine 89 posto rekordnih brojki od prije dvije godine. Sve ovo govori kako se Zadar kao turistička destinacija potpuno vratio na hrvatsko i međunarodno tržište.
- Intenzivnu kampanju proveli smo u lipnju na četiri naša ključna tržišta, što je u kombinaciji s nacionalnom kampanjom HTZ-a i promocijom Zadra kao sigurne destinacije očito dalo pravi rezultat. Značajno je kako smo ove godine imali veći broj domaćih turista nego u rekordnoj 2019., dodaje Paleka, ukazujući na značaj PR članaka u utjecajnim medijima i oglašavanja na platformama Facebook, Instagram i Google, projekta u koji je zadarski TZ uložio preko 400.000 kuna.

Uložen veliki trud

Povratne informacije govore sljedeće: od 15. lipnja stranicu Zadar Travel aplikacije posjetilo je 75 tisuća posjetitelja u 120 tisuća navrata, a stranice su imale više od 300 tisuća prikaza, dok je aplikacija na Androidu i iOS-u imala preko 20 tisuća preuzimanja. Hrvatsku varijantu stranice posjetilo je 18 tisuća posjetitelja, uglavnom iz Zagreba, a u oba slučaja dominiraju posjete ženskih osoba iz svih dobnih skupina. Sve skupa riječ je o gotovo milijun pregleda mrežne stranice zadarskog TZ-a, što uz brojku veću od milijun noćenja do kraja kolovoza, napokon daje pravu sliku ovogodišnjeg turističkog uspjeha u koji je zadarski TZ uložio dosta truda.
- Bili smo svjesni kako u pandemijskim okolnostima imamo znatna ograničenja, ali i priliku napraviti ozbiljan posao za zadarski turizam i sve koji se bave turizmom, pogotovo za naše zadarske privatne iznajmljivače koji su zbog pada avio prometa bili izravno pogođeni. Dali smo svoj maksimum i mislim da smo uspjeli, zaključak je prvog čovjeka zadarskog turizma.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)