Šimić: Bilo je zahtjevno prilagoditi djelo osebujnih likova i radnji koje se vješto isprepliću

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Drama Bertolta Brechta najnoviji uradak iz radionice Dragon teatra
To je predstava o složenosti donošenja odluka i nesigurnosti u valjanost zakona i ponašanje ljudi prema svojim bližnjima. Brecht je koristio otuđenje kako bi regulirao emocionalnu uključenost gledatelja prema likovima. Dominantna je tema vlasništva i pripadnosti, objasnila je Maja Šimić
Privatni album
Predstava Dragon teatra »Kavkaski krug kredom« premijeru je imala u utorak

Ekipa kazališne skupine Dragon teatra u utorak je zadarsku publiku počastila uprizorenjem drame Bertolta Brechta »Kavkaski krug kredom«. Rad u Dragon teatru je uvijek dinamičan. Posebice kad je riječ o radu Kazališnih škola. Od samog odabira teksta prisutan je dijalog, istraživanje, zajedničko propitivanje i projekcija ideja i mišljenja. Posljednji smo autorski uradak prokomentirali s voditeljicom Dragon teatra Majom Šimić, koja nam je kazala kako ih zbog specifične klime i načina rada dobra radna i kreativna atmosfera tijekom cijelog procesa, ali i na samom igranju predstave.

- Za svoje članove i polaznike ne raspisujemo audicije. Smatram da je kazalište mjesto otvoreno za sve one koji ga osjećaju i trebaju. Radije ulažem trud i ljubav u predstavu, pojedinca i svaku pruženu priliku, nego u stvaranje atmosfere odabira, podijele i elitizma u kojoj bi možda skrivala svoje slabosti, strahove ili nedostatak stručnog obrazovanja i profesionalnog iskustva, kazala je Šimić.

Uprizorenje velikog Brechta

Rad s mladima, a nešto kasnije i s odraslima u Dragon teatru započeo je prije deset godina u kojih je ekipa uprizorila velika dramska, prozna i poetska imena. Posljednjih godinu dana se kroz druge platforme Dragon teatra intenzivno bave njemačkim autorima, pa je tako došao red i na velikog Brechta.

- »Kavkaski krug kredom« slovi za najveće Brechtovo djelo, prema broju stranica, likova i radnji koje se vješto isprepliću. Zadatak nam stoga nije bio nimalo lagan. Od prve radne verzije, kroz tromjesečni rad, polako je izranjao tekst prema kojoj je nastala predstava. U zadnjih mjesec dana, rad je bio intenziviran kroz čitav radni tjedan. Uloge i scene u predstavi su se oblikovale prema mogućnostima i raspoloživosti polaznika Kazališne škole za mlade i odrasle a u pomoć su uskočili članovi ansambla Dragon teatra, kao neki novi pridruženi članovi, rezimirala je Šimić i naglasila kako su glumci odlično iznijeli predstavu s obzirom da je riječ o izuzetno zahtjevnom tekstu i adaptaciji.

- Hvalevrijedan je angažman naše mlade glumice Simone Perić, dugogodišnje članice Dragon teatra. Istakla se u ulozi Pepeljuge u prošlogodišnjoj adventskoj predstavi »Pepeljuga i Matovilka«, ali i u ulozi Kasandre u »Odiseji 2020.« Ulogu protagonistice Gruše, kuhinjske služavke koja u vihoru rata spašava dijete i beskompromisno se bori da ga zaštiti Simona je iznijela na profesionalnoj razini. Uvijek redovna, spremna, tiha i vrijedna, pravi je glumački dragulj s kojim sam imala privilegiju raditi prethodnih šest godina, pohvalila je Šimić.

Vrijedne glumačke snage

Milan Miočić Stošić sa glumačkom zrelošću i snagom, postavio je i sjajno odigrao ulogu seoskog činovnika Azdaka, koji u jeku rata sasvim neobičnom situacijom postaje gradski sudac.

- Milan je dugogodišnji član Dragon teatra i nezaboravne su njegove uloge Načelnika u predstavi »Anđeli babilona«, Nepoznatog u predstavi »Put u Damask«, te uloga dr. Floyda u »Odiseji 2020.« Niko Nikić pridružen je član Dragon teatra koji je vješto i talentirano uskočio u ulogu Simona, Oklopnika i Odvjetnika. Luka Baković po prvi put je zaigrao u ozbiljnoj kazališnoj predstavi u ulogama Redovnika, Oklopnika i Velikog kneza, kazala je Šimić, te predstavila ostatak glumačke ekipe Senku Marković, Marijanu Marjanović i Karlu Kresoju u zajedničkoj ulozi Pjevača, svojevrsnog zbora nalik onom u antičkim dramama, koje su vodili narativni tijek predstave, povremeno se izdvajajući kako bi vješto odglumile pojedine zanimljive epizodne likove. U predstavi su sudjelovali i Mario Zrilić, koji je svoj put u Dragon teatru započeo radom na predstavi »Put u Damask«. Predstava »Revizor« bila mu je izvrstan poligon za ni manje ni više četiri uloge u »Kavkaskom krugu kredom«.

- Ines Fantov po prvi put je zaigrala na kazališnim daskama pokazavši atraktivan talent i snagu prilagodbe ansamblu. Odigravši ulogu dvaju negativki, umješno se u pauzama transformirala u jednu od Pjevačica, članica zbora. Renato Pizek dugogodišnji je član ansambla Dragon teatra. Iza njega stoji veliki broj raznih uloga. Znalački je odigrao likove Debelog kneza, Kaplara i Jusupa, istaknula je Šimić i dodala kako je scena predstave ogoljena, te kako su sve promjene vidljive publici.

- Samim time je reprezentativna, a ne i realistična kako je to sam Brecht propovijedao i prakticirao. Razbija imaginarni zid između publike i glumaca, kazala je Šimić.

Scenska osobitost predstave

Kostimi su također svedeni na minimum i neutralni, a potpisuje ih Davorka Zelić. Broj rekvizita je također reduciran.

- Glumci često mijenjaju likove učvršćujući ideju otuđenja. Brecht je koristio otuđenje kako bi spriječio publiku da postane suviše emocionalno uključena prema likovima. Njegove se drame često nazivaju epskim kazalištem, dramskom formom koja je radije namijenjena provociranju racionalnog mišljenje nego stvaranju iluzije. Htio je poremetiti pojam četvrtog zida, tj. imaginarni zid između publike i svijet glumca. To često uključuje likove i izravno obraćanje i priznanje publici. Svemu tome smo ciljano težili kroz režiju i glumu, rekla je Šimić, te navela kako postoji niz različitih tema unutar samog komada » Kavkaski krug kredom«.

- To je predstava o složenosti donošenja odluka i nesigurnosti u valjanost zakona i ponašanje ljudi prema svojim bližnjima. Brecht je koristio otuđenje kako bi regulirao emocionalnu uključenost gledatelja prema likovima. Dominantna je tema vlasništva i pripadnosti. Pitanje koja se postavljaju u predstavi je: Kome dijete zaista pripada? Onoj koja je dijete rodila, ili onoj koja ga je čuvala i spasila mu život? Ostale teme koje se isprepliću u predstavi su: žrtvovanje, pojam pravde, borbe između više i niže klase, ratna i poratna previranja, pohlepa i profiterstvo, objasnila je Šimić i navela kako je velik trud uložen u realizaciju predstave.

- Voljeli bismo kad bi predstava pronašla svoj prostor i svoju kazališnu publiku. Nadamo se da će se takva suradnja ostvariti između novih prostora, institucija i nezavisne scene koja itekako ima što pokazati zadarskoj publici. Posebice se zahvaljujemo Koncertnom uredu Zadar i Mjesnom odboru Jazine II, bez čije podrške rad Dragon teatra ne bi bio moguć, zaključila je Šimić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno