Foto: Marijan TOMAC
Potaknuti činjenicom da na području Zadarske županije postoji slaba umreženost pružatelja usluga ruralnog turizma te prijetnjom od opasnosti kao što su masovni pristup pružanju usluga i komercijalizacija na štetu ambijentalnosti, Razvojna agencija Zadarske županije je odlučila tiskati Katalog ruralnog turizma Zadarske županije, rekla je direktorica Razvojne agencije Zadarske županije Sanja Peričić
Razvijeni ruralni krajevi bogatstvo su cjelokupnog razvoja nekog područja. Ako to područje posjeduje šarolikost i posebnost kakva je na prostoru Zadarske županije, tada se javljaju nesagledive mogućnosti u njegovoj komercijalizaciji od strane turizma.
Da je tome tako, svjedoči i netom predstavljen Katalog ruralnog turizma Zadarske županije koji je svjetlo dana ugledao pred mnogobrojnim uzvanicima na obiteljskom gospodarstvu Krševana Zrilića u Benkovcu. U katalogu je predstavljeno 17 turističkih destinacija u ruralnom prostoru Zadarske županije na području Primorja, Ravnih kotara i Like. U ambijentu obiteljskih gospodarstva, kamenih kuća i seoske idile putniku namjerniku nudi se domaća hrana i smještaj.
Začeci ruralnog turizma
Katalog je izradila Razvojna agencija Zadarske županije, a predstavili su ga Sanja Peričić, direktorica Razvojne agencije zadarske županije, Stipe Zrilić, župan Zadarske županije, i Mirko Erstić, gradonačelnik Benkovca.
Potaknuti činjenicom da na području Zadarske županije postoji slaba umreženost pružatelja usluga ruralnog turizma te prijetnjom od opasnosti kao što su masovni pristup pružanju usluga i komercijalizacija na štetu ambijentalnosti, Razvojna agencija Zadarske županije je odlučila tiskati Katalog ruralnog turizma Zadarske županije, rekla je između ostalog direktorica Sanja Peričić.
Zaleđe Zadarske županije je vrlo vrijedan resurs koji se može istovremeno očuvati, revitalizirati i pretvoriti u vrhunski turistički proizvod koji će sezonu produljiti na veći dio godine. Ruralni turizam na zadarskom području u samim je začecima i predstavlja veliki neiskorišteni potencijal – od otoka, preko sela i naselja u zadarskom zaleđu sve do ličkog dijela Zadarske županije, između ostalog rekao je župan Stipe Zrilić.
Posebna mi je čast da je Katalog ruralnog turizma Zadarske županije promoviran u Benkovcu, jer grad Benkovac teritorijalno ima najveće ruralno područje u Zadarskoj županiji. Na tom području nakon povratka prognanih i raseljenih pristupilo se obnovi naselja i poljoprivredne proizvodnje. Stvorili su se novi standardi života koji rezultiraju stvaranjem uvjeta za razvoj seoskog turizma u svojem kratkom izlaganju rekao je gradonačelnik Mirko Erstić.
Ne samo da se nudi domaća hrana i smještaj, već se nude svi proizvodi sela. Tako oživljava ponuda sela koja je tradicionalna u Zapadnoj Europi gdje se u dane vikenda odlazi na selo kupovati voće, povrće, vino i suhomesnati proizvodi, a ujedno se konzumira tradicionalna seljačka hrana.
I kod nas je došlo vrijeme promjene u ponudi i prodaji poljoprivrednih proizvoda. Tradicionalna prodajna mjesta tržnice po gradskim kvartovima gube bitku s pojavom trgovinskih lanaca i masovne prodaje voća i povrća. Ovakvom promjenom ne samo da gube proizvođači, već gube i potrošači. Mali proizvođači gotovo su osuđeni na propast, jer svoju skromnu i šaroliku paletu proizvoda nemaju kome prodati ili, ako je uspiju prodati, tada su cijene daleko ispod onih proizvođačkih.
Naša ili turska lubenica!?
Potrošači sve teže dolaze do tradicionalnih proizvoda na koje su navikli. Masovnom proizvodnjom gubi se na kvaliteti, a kvaliteta se danas sve više traži.
Da je tome tako, uvjerila se naša mala ekipa posjetivši Zelenu tržnicu – u Zadru prije nekoliko dana u kasnim večernjim satima. Svježe voće i povrće izloženo mami oko i nepce, ali kupaca vrlo malo. Cijene više nego pristupačne: fažoli 12 kuna, kupus 2,50, tikvice 3, kapula 3,50, salata 7, paprika 7, pomidor 4, dinje 3, lubenica 3, mrkva 4 i mladi krumpir 1,50 kuna.
Cijena je gotovo ista kao prije pet i više godina, a troškovi proizvodnje više puta su se povećali, govori Zrinko Prtajn, poljodjelac iz Vrane, redoviti posjetitelj Zelene tržnice u Zadru. Ne samo da su cijene ostale iste, a troškovi se povećali, sve teže je prodati vlastiti proizvod. Ubiju nas trgovinski lanci i uvoz. Evo i ovdje na Zelenoj tržnici prodaje se voće i povrće iz uvoza. Ne samo da se uvoze proizvodi kojih nema dovoljno na našem tržištu, već se prodaju lubenice pristigle iz Turske, jada se Zrinko.
Da se stvarno nude turske lubenice, uvjerili smo se i sami. Tvrtka Korana d.o.o. iz Poličnika uvezla je 23 tone prvoklasnih lubenica iz Turske. Plodovi veličine od 12 do 20 kilograma nude se po cijeni 2,50 kuna za kilogram.
U Turskoj je berba lubenica pri kraju i sada su plodovi najbolje kvalitete. Osim toga zbog masovne proizvodnje cijena je takva da se isplati uvesti je bez obzira na put duži od 2.000 kilometara, koji traje dva dana, govori Sead Šabić predstavnik tvrtke Korana.
Za uvezene lubenice posjedujemo svu potrebnu dokumentaciju, plaćena je carina, obračunat PDV, a tržište je slobodno i nema razloga da se ne bavimo uvozom. Osim toga lubenica se dobro prodaje.
Hoće li se krajnjem kupcu nuditi kao turska ili domaća ravnokotarska lubenica, na vama je da prosudite.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Liga prvaka
Niclas Fullkrug donio minimalnu prednost Borussiji, Parižani dvaput pogodili vratnicu
Hrvatska
PETAR VUŠKOVIĆ
Analitičar: Milanoviću smo dno dna EU!? Pa ljudi moji, pretekli smo Rumunjsku, Slovačku i Grčku!
Svijet
BEOGRAD
Budući premijer Srbije želi bolje odnose s Hrvatskom, Žigmanov opet u vladi
Nogomet
Županijski kup
Škabrnja ’91 i Hrvatski vitez nakon drame u finalu
Nogomet
Serie B
Nekadašnji osvajač Kupa UEFA i Kupa kupova se vratio u Serie A, bivši napadač Rijeke nije igrao
Zadar & Županija
BOGAT PROGRAM
Ne znate gdje za Praznik rada? U Zadarskoj županiji organizirano niz prigodnih događanja
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Scena
ČLAN SASSUOLA
OSVOJIO MNOGE JEDNOSTAVNOŠĆU: Reprezentativac Martin Erlić u sretnoj je vezi sa Zadrankom
Zadar
CIJENE SLADOLEDA
Pogledajte kako se kreću cijene kuglice sladoleda na Poluotoku: ‘Možda je to malo puno dati za sladoled…’
Zadar
POTREBA ILI TREND