Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Šibenčanke dovela u Zadar

11.10.2021. 10:37


Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar, osim po mnogobrojnim hvalevrijednim projektima, poznata je i po zanimljivom pozitivnom trendu tijekom zadnjih nekoliko godina – upisuje se sve više i više učenika i učenica iz Šibensko-kninske županije. Naime, ove godine ih je čak deset.


Brušenje talenta
Učenice Maja Agić, Marta Radovčić i Ana Vulinović Zlatan ispričale su nam što ih je potaknulo da dođu iz Šibenika u školu u Zadar, kako su se prilagodile, što rade u slobodno vrijeme, doživljaje iz Đačkog doma te su dale savjet svim zaljubljenicima u umjetnost kada je riječ o »brušenju talenta«.
Maja je trećašica, dok su Marta i Ana prvašice. Stoga, Maja je probila led i započela priču.
– Oduvijek sam voljela umjetnost, najviše crtati. Za ovu školu čula sam od tete, roditelja i prijatelja. Obitelj mi je govorila da bih potratila talent kada ne bih išla u takvu školu, kazuje Maja koja priznaje da joj je početak bio težak i pomalo stresan.
Međutim, vrlo je lako stekla prijatelje, a glavna zajednička tema im je, kao što je i za očekivati, ljubav prema umjetnosti.
Živi u Đačkom domu i tamo također ima ekipu i jako je zadovoljna. Sve u svemu, ni u jednom trenutku nije požalila zbog svoje odluke.
– Mlada osoba u Zadru ima više zanimacija i mogućnosti nego u Šibeniku, uspoređuje Maja koja, kad odraste, želi biti tattoo majstorica ili profesorica Likovne umjetnosti.


Otvoreni i dragi profesori
U skladu s tim, studirala bi u Zadru ili Zagrebu, a svima koji vole umjetnost poručuje da upišu ovu školu.
– Ovdje te profesori zaista odlično nauče. A ako u nečemu nisi dobar, trude se pomoći ti oko toga. Profesori su, kao i naši kolege, jako otvoreni i dragi, priča Maja koja Split nije odabrala jer joj je dalje, a u Zadru ima tetu.
Ravnateljica Marjana Bakmaz potvrđuje kako, s obzirom da je manja škola i da rade u manjim skupinama, profesori ostvaruju s učenicima topao odnos i da vlada izuzetno pozitivno razredno ozračje.
– To je učenicima jako važno i mislim da takve odnose zaista treba njegovati, kazuje Bakmaz.
Marta je bila na radionici za osmaše. Riječ je, saznajemo od ravnateljice, o radionicama koje se održavaju u petome mjesecu gdje se informira osmaše.
– Svi ti nastavnici bili su super! Onda sam došla na prijemni koji nije bio težak, ali pripremala sam se za to. Tek sam nedavno došla, no nije mi teško, sve se to lagano odvija, upoznajem ljude, odlično mi je i u školi i u domu, a svaki vikend idem doma, govori Marta i kaže kako su presudan razlog za upis u Primijenjenu bili baš nastavnici.
Marta bi htjela biti scenografkinja, o tome mašta od malih nogu.
– Uvijek sam htjela biti u kazalištu, saznala sam za ovu školu, vidjela da ima scenografiju i to je bilo to, odlučno priča Marta.




Povezani s institucijama
Škola surađuje kako s Kazalištem lutaka Zadar, tako i s HNK Zadar.
– Povezani smo sa svim institucijama; muzejima, kazalištima, knjižnicama, kao i s udrugama… Oni na taj način uče i vježbaju. Djeca trebaju izaći van, biti što više u tom praktičnom životu, ali i sami doprinijeti društvu, dodaje ravnateljica Bakmaz.
Obje su učenice toliko zadovoljne da ništa ne bi mijenjale, ni u školi, ni u domu. Ali, prema svojim crtežima iznimno su kritične.
– Stalno ispravljamo, popravljamo, nikad nismo skroz zadovoljne, govore obje učenice koje su se upoznale pred školom i sprijateljile.
Ana je također zaljubljena u crtanje, a Primijenjena je privukla svojim šarenilom.
– Ne znam, u Splitu nisam osjetila tu atmosferu, dok je ovdje ugodno, toplo i šareno, govori Ana o tome zašto je odabrala Zadar umjesto Splita.


Čarolija umjetnosti renesanse i baroka
Iako je kratko tu, stekla je prijateljstva koja su jako važna u školi, a posebno kada se učenici prvi put odvajaju od obitelji.
– Prijatelji iz razreda su mi odlični, pokazuju mi grad i družimo se, kao i ekipa iz doma. Posrećilo mi se! A u slobodno vrijeme crtam, otkriva nam Ana koja bi htjela biti grafičarka.
U Aninom razredu je šestero učenika iz Šibensko-kninske županije, a zanimljivo je da je svatko od njih to zasebno odlučio.
– Saznala sam tek nakon upisa za te druge učenike, ovdje smo se spojili, kazuje Ana.
Maja napominje da joj je tužno što Šibenik nema umjetničku školu budući da poznaje još mladih koji su htjeli baviti se tim, ali nisu u financijskoj mogućnosti otići negdje ili im roditelji to nisu dopustili.
Međutim, Šibenik i Zadar povezali su se u projektu »Čarolija umjetnosti renesanse i baroka«. Naime, nositelji projekta su OŠ Vidici Šibenik, Glazbena škola Ivana Lukačića i Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar.
– Projekt je zamišljen kao povezivanje triju umjetnosti – književnosti, glazbe i likovne umjetnosti. Promocija projekta planirana je u svibnju u Kući umjetnosti Arsen u Šibeniku, kao i u Zadru. Ostvaruje se međugeneracijsko povezivanje učenika kroz umjetnost i suradnja dviju županija. Također, učenicima osnovne škole ukazuje se na mogućnost nastavka u Srednjoj glazbenoj školi u Šibeniku i Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zadru, tumači ravnateljica Bakmaz.
U skladu s tim, može se očekivati impresivna brojka upisanih učenika iz te županije i dogodine.
37 projekata
Projekti Škole koji se godinama kontinuirano ponavljaju i koji su postali prepoznatljivi su Visit me again, love Zadar, gdje učenici osmišljavaju suvenire, razvijaju svijest o kulturnoj baštini, kao i identitetu Zadra i Županije. Zatim, projekt Iške keramike, edukativni priručnik Zadar u prapovijesti, Magična močvara koji rade u suradnji s JU Park prirode Vransko jezero, sudjeluju na Festivalu znanosti, onda projekt Grafička igra koji je krenuo iz njihove škole, a okuplja sve škole primijenjene umjetnosti u Hrvatskoj i izvrsna je platforma za razmjenu iskustava i brojni drugi.