Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Prijateljstvom do zadarskog predstavljanja

12.03.2021. 13:59


Spomenuli smo nedavno prijateljstva gradova, regija i sl. i kako mogu koristiti u promicanju turizma, a evo nam briljantnog primjera koji nam priopćenjem HTZ-a stiže iz Kine.


Na kineskoj Hainan televiziji emisiju o Hrvatskoj pratilo 60 milijuna gledatelja
Na kineskom Hainan TV-u, sa oko 700 milijuna gledatelja, emitirana je epizoda u potpunosti posvećena Hrvatskoj, izvijestila je direktorica HTZ-a u Kini Franka Gulin.
Emitirana je u sklopu sedme sezone emisije Connections, popularnog mozaičnog TV showa, a u kojem TV voditeljica Mei Qing ugošćuje stručnjake za kulturu i veleposlanike u NR Kini iz zemalja diljem svijeta. Emitiranje je u prvom prikazivanju pratilo oko 60 milijuna gledatelja.
Hainan TV velika je regionalna medijska kuća u vlasništvu Hainan Broadcasting Group sa sjedištem na najvećem kineskom otoku Hainanu. S obzirom da se emisija emitira u sklopu čitave mreže spomenute televizije te u inozemstvu, kao i u sklopu platformi Hong Kong International Saellite TV, iQiyi, Tencent, TravelNet i Himalaya, gledanost je i značajno veća od ovih brojki.
Tu nam je podsjetiti na sporazume o suradnji Zadarske županije sa provincijom Hainan, a grada Zadra sa gradom Shaoxingom (pa se ovdje vjerojatno HTZ-u dogodila greška je Sanya je na Hainanu). Postupak uspostave suradnje s Hainanom potpisan je za boravka ovdašnje delegacije na Boao forumu u Provinciji Hainan kada je luka Zadar uvrštena na Pomorski put svile. Otok Hainan, iako površinom najmanja kineska regija s devet milijuna stanovnika, četvrta je po BDP-u, vodeća u turizmu, a proglašena je zonom slobodne trgovine. Godišnje ih posjeti oko 80 milijuna turista. Grad Shaoxing osnovan prije 2500 godina, ima 7 milijuna stanovnika i godišnji izvoz robe u vrijednosti od 30 milijardi USD, no nije u regiji Hainan, o kojoj je ovdje bilo riječi.
U trenutku pandemije i blokade putovanja ovo naizgled nema veliko značenje, ali sjetimo se da su kineski turisti, nakon navale južnokorejskih, zadnjih godina imali najznačajnije stope rasta i – dolaze cijele godine. Od 2013. godine kineski su turisti pretekli i Amerikance i Nijemce i najveći su strani turistički potrošači na svijetu.