Otkazuju domaćima da bi apartmane iznajmili strancima po paprenoj cijeni

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Gosti ukazuju na negativna iskustva s privatnim iznajmljivačima
Autor: 
Ovakve stvari rade nam antireklamu! Ukoliko je nešto dogovoreno, potvrđeno i postoji pisani trag o tome, račun ili polica o otkazivanju, nikako ne bi smjelo doći do otkazivanja. Nebitno je kolika je trenutačna potražnja, naglašava Radeta i dodaje da bi vlasnici smještajnih kapaciteta koji rade antikampanju trebali biti kažnjeni, prvi put opomenom, zatim kaznom, a ako se budu ovakve stvari ponavljale, čak i poništavanjem kategorizacije
Vedran SITNICA
Na zadarskom području veliki broj turista, traži se krevet više

Ova je turistička sezona obilježena otkazivanjem i/ili odgađanjem koncerata, kontroliranim uvjetima prilikom okupljanja, maskicama, EU digitalnim COVID potvrdama koje su traženije od slobodnog mjesta za ručnik na gradskim plažama i iznajmljivačima koji u zadnji trenutak otkazuju rezervacije, uglavnom domaćim gostima, kako bi svoje smještajne jedinice ponudili za više novca.

Tko prvi, njegov smještaj?

Naime, početkom godine, kada su prognoze za turističku sezonu bile prilično loše, iznajmljivači su snižavali cijene noćenja, a gosti su rezervirali i planirali svoj odmor.
Međutim, granice su otvorene, ljudi su željni opuštanja i traži se krevet više. I sad su neki iznajmljivači odlučili otkazati rezervacije gostima »pet do podne«, kada su već krenuli ili čak došli na željenu destinaciju, a razlog je - novac.
Putem društvenih mreža, grupa za putovanja, savjete i slično, dijele se negativna iskustva ili pak vapaji za smještaj, budući da su gosti »poljubili vrata« rezerviranog smještaja i ostali bez krova nad glavom.
Daniel Radeta, predsjednik Udruge iznajmljivača privatnog smještaja u Zadru, komentirao je takvu praksu, utjecaj na sliku o turizmu koju tako šaljemo, trenutačnu popunjenost, kao i neizvjesnost u poslovanju.
- Iznajmljivači su iskoristili situaciju koja se popravlja, mogu zaraditi više na svojim smještajnim kapacitetima. Ja to nikako ne odobravam, riječ je o lošoj praksi. Ako se to događa, to treba kazniti, ističe Radeta i dodaje kako upravo zbog toga postoji turistička inspekcija.
Nastavlja da se takvim praksama narušava kvaliteta ponude u turizmu i da je nedopustivo da netko, usprkos ugovorima i protokolima, radi takvo što.

I gosti otkazuju

- Gosti su zaštićeni policom o otkazivanju ukoliko koriste servise kao što su Booking.com i Airbnb. U tom slučaju, ne može doći do takvih situacija budući da tad iznajmljivači imaju određene sankcije, napominje Radeta prednosti online servisa.
S druge strane, brojni su slučajevi gdje se rezervacije direktno dogovaraju s iznajmljivačima, a u tom slučaju nijedna strana nije osigurana, njihov se dogovor zasniva na međusobnom povjerenju.
- To je na usmenoj razini i tu se ništa konkretno ne može poduzeti. Dakle, u ovakvim situacijama kad se traži krevet više, svakako je bolje koristiti servise koji jesu skuplji zbog provizije, ali nude zaštitu što je u ovoj situaciji polica otkazivanja, tumači Radeta.
Ako gost ima račun ili uplaćenu ponudu, a nije dobio uslugu, može pokrenuti privatnu tužbu. Ali, ako gost nema unaprijed plaćenu ponudu ili račun, priča Radeta, otvoren je prostor za manipulaciju i s jedne i s druge strane.
- Ne opravdavam niti iznajmljivače, niti goste. Nekad su i gosti nekorektni, napominje Radeta koji ističe i da se planovi mijenjaju tijekom sata vremena ovisno o okolnostima.
Prisjetio se Radeta i prošle sezone kada se zatvaralo polovinom kolovoza što nije bilo očekivano.
- Tada su se iznajmljivačima masovno otkazivale rezervacije, iako su tada gosti mogli prelaziti granice, priča Radeta.
Kako saznajemo od Radete, u ovom je trenutku popunjenost gotovo 100%.

Iz dana u dan

- Da je sada peti ili šesti mjesec, ne bi dolazilo do ovakvih priča. Premda je toga bilo i tijekom prethodnih sezona, kao i u svakom poslovanju. No, ovakve stvari rade nam antireklamu! Ukoliko je nešto dogovoreno, potvrđeno i postoji pisani trag o tome, račun ili polica o otkazivanju, nikako ne bi smjelo doći do otkazivanja. Nebitno je kolika je trenutačna potražnja, naglašava Radeta i dodaje kako bi vlasnici smještajnih kapaciteta koji rade antikampanju našem turizmu, trebali biti kažnjeni, prvi put opomenom, zatim kaznom, a ako se budu ovakve stvari ponavljale, čak i poništavanjem kategorizacije, odnosno mogućnosti da posluju u turizmu.
Premda se čini da je sezona fantastična, kako ističe Radeta, teško je govoriti o poslovanju na ovakav način.
- Doslovno živimo iz dana u dan, pratimo razvoj situacije, ne možemo ništa predviđati. To što je sad sezona dobra, ne znači da neće biti prekinuta kao prošle godine. Moramo biti spremni na sve i prilagoditi se okolnostima, zaključuje Radeta dodajući kako bi se djelatnici u turizmu trebali cijepiti s obzirom na brojnost kontakata u poslu, ali samo ako to osobno smatraju potrebnim.
- Ne vidim ništa sporno, vjerujem znanosti. Ali, nisam sklon forsiranju i postavljanju uvjeta, kao što su potpore, ulazak u šoping centre i slično. To već zadire u privatnost pojedinca. Neka svatko odluči sam za sebe, to je njihovo pravo, objašnjava svoj stav Radeta.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)