Mali broj linija prema Viru odraz je malog broja putnika

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Nema potražnje za javnim prijevozom
Autor: 
Nekoliko je razloga zašto u smjeru Nina, Privlake i Vira nema više linija. Naime najveći promet prema Viru zapravo rade učenici kojih tijekom sezone nema. Povećan je broj linija tijekom tjedna, no vikendom za to nema potrebe, objašnjava Slobodan Erslan iz Liburnije
Vedran SITNICA
Kroz Autobusni kolodvor Zadar u sezoni prođe bitno veći broj putnika nego u ostalom dijelu godine, ali brojke iz 2019. još su nedostižne

Početkom pandemije koronavirusa Liburnija je sukladno epidemiološkim mjerama smanjila broj linija prema prigradskim naseljima, a prateći razvoj situacije u proteklih nekoliko mjeseci sukladno potrebama broj se linija povećao. Međutim, prema nekim je destinacijama broj linija ostao na malom broju pa tako putnici prema Viru vikendom mogu birati između samo tri linije.
S obzirom na činjenicu da je najveći broj putnika upravo za Vir, Vrsi i Biograd, o linijima gradskog i prigradskog prijevoza upitali smo Slobodana Erslana iz prometno-operativnog odjela zadarske Liburnije. Kazao nam je kako se situacija prati, ali kako nisu imali upita za dodatni broj linija prema Viru te smatraju kako bi uvođenje novih linija zapravo bilo nerentabilno.

Spremni brzo reagirati

- Pomno pratimo razvoj situacije te možemo reći kako smo uvijek djelovali prema potrebi, odnosno kad se na nekoj liniji poveća broj putnika, onda i povećamo broj linija. Nekoliko je razloga zašto u tom smjeru nema više linija, naime najveći promet prema Viru zapravo rade učenici kojih tijekom sezone nema. Povećan je broj linija tijekom tjedna, no vikendom za to nema potrebe. Trenutačno vikendom putuje minimalni broj putnika, ali čim se osjete gužve spremni smo povećati broj linija gdje god je to potrebno, kazao je Erslan dodajući kako su od subote, 3. srpnja uvedeni dodatni polasci u gradu za liniju Diklo i Puntamika (Borik), a dodana je i linija iz Preka prema Tkonu i prema zaseoku Muline mjesta Ugljan u večernjim satima.
- Radimo sukladno potražnji, a prema Viru prometuje i veliki broj međužupanijskih prijevoznika, pa onda ni stranci nemaju potrebu prometovati javnim prijevozom, već odmah imaju linije prema drugim gradovima, objašnjava Erslan.
O linijama i budućim projektima razgovarali smo i s direktorom Liburnije, Edvinom Šimunovom koji nam je također rekao kako se situacija prati iz dana u dan te se uvijek trude reagirati na potrebe i zahtjeve putnika. Šimunov nam je ispričao i o budućem projektu »Implementacija pametnih prometnih rješenja upotrebom novih tehnologija te IKT Zadar Urban Mobility 4.0 (ZUM 4.0)« koji je prošlog tjedna predstavljen u Zadru, a kojim je planirana uspostava web portala i mobilne aplikacije za pametne telefone (Zadar Smart City Aplikacija) za pristup objedinjenim uslugama - informiranje, javni prijevoz, parkiranje, mogućnosti plaćanja raznih usluga različitim platnim metodama, sustav elektroničke naplate u javnom prijevozu kojim će biti opremljeno najmanje 50 autobusa Liburnije d.o.o. Šimunov je, naime, zadovoljan projektom te dodaje kako je ovakav projekt u planu već nekoliko godina, a sad je došlo pravo vrijeme za njegovu realizaciju.

Zadar - smart city

- Ovim projektom Liburnija dobiva mnogo više od samog sustava elektroničke naplate u autobusima. Uspostavit će se pozadinski informatički sustav koji će nam omogućiti praćenje čitavog voznog parka u realnom vremenu, istaknuo je Edvin Šimunov, direktor Liburnije koja će dobiti »pametne« autobusne stanice sa zaslonima za informiranje korisnika u javnom prijevozu. Tako je u planu postavljanje panel pročelja na gradskim stanicama koja će informirati putnike o eventualnim gužvama ili kašnjenjima, a putnici prigradskih linija takve će informacije moći vidjeti preko aplikacije. Šimunov je naglasio kako ga najviše veseli što će najveće benefite od uvođenja novih sustava imati njihovi korisnici.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)