Police u jedinoj prodavaonici na Silbi su prazne, stalno moramo u Zadar u opskrbu

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Mještani udaljenog otoka zadarskog arhipelaga ogorčeni poručuju
U prodavaonici su police i više nego poluprazne, a mnoge, osobito prehrambene artikle uopće se ne može kupiti. Na polici se nalaze dvije tegle marmelade, jedna staklenka nutele i to je sve. Sramota, sve je prazno, a srce je turističke sezone, kazao je mještanin Miodrag Ninković
ŽLU
Procjenjuje se kako na Silbi trenutačno boravi oko tri tisuće ljudi koji se ni izbliza ne mogu opskrbiti potrepštinama na tom otoku

Mještani Silbe, ali i brojni gosti koji su zadnjih tjedana svojim brojem višestruko nadmašili domaće stanovništvo, ogorčeni su situacijom s opskrbom jedine trgovine na tom udaljenom otoku zadarskog arhipelaga, ali i drugim problemima kao što su nepostojanje ijednog bankomata i radnim vremenom poštanskog ureda od samo nekoliko sati dnevno. Prema njihovim riječima Silba, u kojoj ljeti zna boraviti istovremeno i do pet tisuća ljudi, u zadnjih se nekoliko desetljeća nikada nije našla u situaciji ovako loše opskrbe jedine trgovine kao što je ovog ljeta.
Mještanin Miodrag Ninković kazao je kako su problemi počeli još prošle godine kada je zadarska trgovačka kuća koja je na ovom otoku imala jedine dvije prodavaonice prodana drugoj trgovačkoj kući, Studencu i to u stranom vlasništvu.

Artikala ima kad dođe kamion

- Od dvije prodavaonice nova trgovačka kuća je zatvorila onu manju, a u ovoj drugoj prodavaonici police su i više nego poluprazne, a mnoge, osobito prehrambene artikle uopće se ne može kupiti. Na polici se nalaze dvije tegle marmelade, jedna staklenka nutele i to je sve. Sramota, sve je prazno, a srce je turističke sezone. Svježeg mesa u prodavaonici danima nema. Da ne govorim o tome da često nailazimo na robu s istekom trajanja, govori Ninković dodajući kako određeni broj artikala u ovoj prodavaonici ima samo unutar dva sata od dolaska kamiona s robom i dok se popune police, a potom se sve isprazni. Ističe kako zbog toga mještani i gosti masovno odlaze po najosnovniju kupovinu u Zadar.
Njegove riječi potvrđuje i predsjednica Mjesnog odbora Silba Diana Klanac koja kaže kako su odgovorni u trgovačkoj kući koja ima jedinu prodavaonicu na otoku zatvorili prodavaonicu s nazivom matične tvrtke i otvorili novu s drugim nazivom koju je nazvala njihovom ljetnom franšizom.
- Opskrba ove prodavaonice je loša, svi smo u položaju turista, nema mještana, a zimi oni žive od nas. Police su praktično prazne, na njima se nalaze jedino piće i čipsevi. Kilogram pašte poznate talijanske robne marke prodaju po 35 kuna, a u Zadru je njegova cijena dva do tri puta manja. Nikada nismo bili u ovoj siutuaciji. Već lani bio problem jer su novi, strani vlasnici preuzeli ovaj lanac zadarskih trgovina, ali je barem dostava artikala u prodavaonicu na Silbi bila malo bolja, priča Diana dodajući kako je dostava artikala za prodavaonicu ove godine katastrofalna te da nedostaje osnovnih stvari.

Nema nijednog bankomata

Predsjednica MO Silba naglašava kako je njihov otok specifičan zbog iznimno velike razlike u broju stanovnika u usporebi zime i ljeta.
- Mislim da nas sada ima tri tisuće, a u središnjem dijelu ljeta narastemo do pet, šest tisuća stanovnika. Nikada nismo bili u ovoj situaciji. Zvali smo predstavništvo ovog trgovačkog lanca u Split, slali smo mailove u kojima su navodili probleme s kojima se susrećemo, ispričavali se, navodno 15. srpnja otvaraju drugu prodavaonicu koja će nositi naziv njihova trgovačkog lanca, kaže Diana Klanac dodajući kako je problem otoka i što nije ugrađen nijedan bankomat, dok poštanski ured radi samo do 11 sati ujutro, a vikendima uopće ne radi. Istaknula je kako je to daleko od uvjeta koje bi trebalo imati jedno turističko mjesto, te da Mjesni odbor i mještani na to ne mogu puno utjecati.
Komentirajući prozivke mještana Silbe iz tvrtke Studenac su nam odgovorili kako su »njihovu prodavaonicu na Silbi otvorili prateći upravo potrebe lokalnih kupaca na koje nastojimo što uspješnije odgovoriti«.

Otvorit će i drugu trgovinu

- Prodavaonica radi u punom radnom vremenu, a što se opskrbe tiče, voće i povrće stižu tri puta, a suha roba šest puta tjedno. U određenim trenucima pojačanih potrošačkih aktivnosti, sukladno sezoni, dogodi se da je potražnja za određenim proizvodima veća, no trudimo se pravovremeno pokriti kapacitete svih naših prodavaonica. Također, broj zaposlenika definiran je poslovnim potrebama te prethodno predviđenim zahtjevima kupaca u lokalnoj zajednici. Vjerujemo da svi naši zaposlenici uvijek nastoje ispuniti sve njihove zahtjeve, kao i svoje druge radne obaveze, no razumijemo koliko je to izazovno u pojedinim trenucima tijekom radnog tjedna, navode iz Srudenca dodajući kako se »trude pratiti trendove u ponašanju kupaca kako bi prilagodili poslovanje svake trgovine na najbolji mogući način.
- Uz to, radimo na tome da na Silbi u što kraćem roku otvorimo i drugu prodavaonicu manjeg formata, a zbog specifičnosti otoka imamo izazov u pronalasku djelatnika. Naime, sezonalnost našeg poslovanja uvjetovana je dinamikom turističke sezone na Jadranu te je sektor maloprodaje, kao i mnoge druge povezane djelatnosti, pod opterećenjem nedostatka raspoložive radne snage. Nastavljamo predano raditi na tome da odgovorimo na izazove, istovremeno poštujući radne mogućnosti i prava zaposlenika te ispunjavajući potrebe kupaca kojima nastojimo omogućiti najbolje iskustvo kupnje nadohvat ruke, poručili su iz Studenca.

Prodavačice padaju s nogu

Miodrag Ninković je posebno istaknuo kako za stanje u prodavaonici ne želi prozivati zaposlenike ove trgovačke kuće kazavši kako su uvjeti u kojima rade njima nametnuti.
- Ove prodavačice i njihov poslovođa spadaju s nogu od silnog posla s kojim se bore. Do prije sedam dana čak nisu ni imali dovoljno radne snage. Od nekadašnjih zaposlenika prethodne trgovačke kuće koju je preuzeo novi vlasnik ostalo ih je dvoje, troje. Doveli su zadnjih dana nove zaposlenike koji već tjedan dana pokušavaju sortirati robu, priča Ninković koji je rekao kako je novim vlasnicima prodavaonice bilo bitno jedino da promijene registarske oznake mehanizacije koja je vezana uz rad prodavaonice, traktora i viljuškara, sa Zadra na Split.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)