Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

U pismu “Dragi tata” piše o AIDS-u

Autor: Anamarija Bilan

13.04.2010. 22:00
U pismu “Dragi tata” piše o AIDS-u

Foto: Adam VIDAS



U pismu je Bernarda Čirjak prikazala sukob generacija, odnosno sukob sa svojom majkom, kroz koji je htjela pokazati kako danas mladi ljudi o nekoj temi mogu znati više nego njihovi roditelji. Pismo je oslovila na tatu zbog isticanja generacijskog sukoba i razlika
Bernarda Čirjak, učenica osmog A razreda Osnovne škole Stanovi iz Zadra pismom “Dragi tata” pobijedila je na ovogodišnjem natjecanju mladih u pisanju najljepšeg pisma, koje su organizirale Hrvatska pošta i Agencija za odgoj i obrazovanje. Bernardino će pismo predstavljati Hrvatsku na 39. međunarodnom natjecanju za najljepše pismo u organizaciji Svjetske poštanske unije. Kao nagradu za uloženi trud i kreativnost mlada je autorica osvojila jednodnevni izlet po vlastitom izboru unutar Hrvatske na koji će povesti cijeli razred.
Tema kao izazov
Bernarda je u pismu obradila temu “AIDS – zašto je važno razgovarati o temi”, koju je u natjecanju zadala Svjetska poštanska unija.
– Imam mnogo izvanškolskih aktivnosti, a sudjelovanje u literarnoj grupi jedna je od njih. Kad mi je mentorica Dinka Gulan predložila temu, prihvatila sam je jer mi je predstavljala izazov. Naime, tema je više prilagođena učenicima srednje škole, a ne osmom razredu. Zbog toga sam morala dobro proučiti literaturu kako bih se što bolje upoznala s temom, i, srećom, uspjela sam pronaći knjigu koja je prilagođena mom uzrastu. Nakon što sam je proučila, tema me zaintrigirala, počela je o svom pismu učenica Bernarda Čirjak, odlična učenica osmog razreda koja pored literarne grupe sudjeluje i u natjecanjima iz matematike, fizike, geografije, hrvatskog jezika te u literarnoj skupini.
U pismu je prikazala sukob generacija, odnosno sukob sa svojom majkom, kroz koji je htjela pokazati kako danas mladi ljudi o nekoj temi mogu znati više nego njihovi roditelji.
– Pismo sam oslovila na tatu zbog isticanja generacijskog sukoba i razlika. Moram reći da pismo nije nastalo lako. Dugo sam proučavala temu, razmišljala o njoj, dugo se kuhala u meni pa sam je tek tada stavila na papir. Osim o temi razmišljala sam i o stilskoj formi, pa sam tako ubacila dijalog kako bi pismo postalo zanimljivije, objasnila je Čirjak, istaknuvši da je ponosna i sretna zbog svog razreda, razrednice, mentorice, ravnateljice i škole s kojima može podijeliti sreću zbog osvajanja prvog mjesta. Dodala je da joj je mentorica prilikom pisanja rada pružila sigurnost i potporu. Za kraj je rekla da još nije razmišljala o tome kako će iskoristiti nagradu, već će o tome odlučiti zajedničkim dogovorom s razrednicom Vesnom Gojom i razredom.
Svestrana učenica
Razrednica Vesna Goja i ravnateljica škole Jurka Šaban složile su se da je Bernarda svestrana odlična učenica koja je sve razrede prošla s prosjekom 5,0. Uz izvrstan uspjeh Bernarda uspijeva sudjelovati u brojnim dodatnim aktivnostima pa tako sudjeluje u brojnim natjecanjima na kojima ostvaruje zapažene rezultate.
Mentorica Dinka Gulan slaže se s kolegicama i ističe da je Bernarda jako vrijedna i marljiva djevojčica koja ima brojne interese i aktivnosti zbog kojih ne stiže uvijek sudjelovati u radu literarne skupine. Ona je Bernardu vodila kroz rad na pismu. Početni problem bio je motivacija te realizacija projekta. Naime, kako je rekla, u natječaju se tražila popularizacija teme pa su imali problema s ostvarenjem te ideje.
– Nakon proučavanja teme prionule smo na rad, odnosno morale smo odabrati pripovjednu tehniku u koju smo ubacile dijalog da bi čitatelju bilo zanimljivije. Također je trebalo baratati stručnim pojmovima jer je temu trebalo približiti čitateljima. Osim toga bila je potrebna dobra priprema i čitanje literature kako bi se i Bernarda upoznala s temom o kojoj piše, objasnila je rad s Bernardom mentorica Dinka Gulan.
Kazala je da su se prilikom pisanja susrele i s tehničkim problemom. Naime, bilo je teško pronaći pismo, budući da danas gotovo nitko ne piše pisma. Ipak pismo su uspjele naći, napisati i poslati na natjecanje.
U natjecanju, koje je održano u veljači, sudjelovali su učenici osnovnih škola u Hrvatskoj od petog do osmog razreda. Cilj natjecanja bio je bolje upoznati učenike viših razreda osnovne škole s problematikom AIDS-a, kao i potaknuti ih na pisanje i kreativno izražavanje. Ovogodišnja tema je bila poticaj učenicima da promišljaju o prevenciji, liječenju i samim činjenicama AIDS-a.