Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Kostov i Cupać tri boda do zlatne skupine

13.12.2011. 23:00

U 49er-u 30. su Pavle Kostov i Petar Cupać, dok su Enia Ninčević i Romana Župan 33. u ženskom 470

Težak dan na regatnim poljima Svjetskog prvenstva u jedrenju u Australiji. Promjenjivi vjetar često je mijenjao smjer, promjene smjera su bile vrlo čudljive tako da je trebalo imati i sreće. Teško je bilo pročitati regatno polje, ni u jednom trenutku se nije sa sigurnošću moglo reći da je bolje lijevo ili desno ili sredina. Prilična lutrija.
Očekivano u drugom tjednu Svjetskog prvenstva najbolje rezultate ostvaruju hrvatski laseraši, koje zasad uoči odbacivanja najslabijeg plasmana još uglavnom po jedno slabije jedrenje od prekjučer drži malo niže u redoslijedu. Danas je na redu odbacivanje, zadnji je dan kvalifikacija za Laser, valja zauzeti što bolje pozicije prije nego što se flota podijeli na zlatnu, srebrnu i brončanu skupinu. U konkurenciji 147 Lasera nakon četiri plova na 14. mjestu je Tonči Stipanović, 17. je Milan Vujasinović, 28. Daniel Mihelić, 33. Aron Lolić, 81. Filip Matika, 119. Ivan Taritaš. Još dva plova se jedre sutra u kvalifikacijama, nakon čega će se 49 kormilara plasirati u zlatnu finalnu skupinu. Tonči Stipanović jučer je bio treći i osmi.
– Iako sam imao dva vrlo loša starta, uz malo sreće u prvom plovu sam ušao treći, borio sam se stalno. U drugom plovu sam se samo jednom išao malo osloboditi, očistiti i to me koštalo tri – četiri mjesta. Drugi je dan, nije loše, nadam se sutra još malo bolje. Sutra treba probati napraviti dva ulaza u prva tri, ako je ikako moguće – kaže Tonči.
Milan Vujasinović zabilježio je četvrto i šesto.
– Imao sam solidan dan, uvjeti su bili dosta šaroliki, vrlo lako se moglo napraviti jedan lošiji rezultat. Ja sam imao četvrto i šesto, zadovoljan sam, pogotovo što sam se drugi plov i izvukao, bio sam oko 15. mjesta – rekao nam je Milan.
Dobar nastup Luke Mratovića na dasci, nakon četiri jedrenja je 36., što je unutar njegovog zadanog cilja, odnosno olimpijske norme u ovoj disciplini, ako zadrži taj plasman do kraja. Prvi korak je da sutra završi kvalifikacije plasmanom u zlatnu skupinu. Mihovil Fantela je 73.
U ostalim klasama hrvatski se jedriličari jučer nisu vratili baš zadovoljni s mora. U Zvijezdi Mate Arapov i Ante Šitić su 23., a Marin Lovrović i Siniša Mikuličić 29., u 49er-u 30. su Pavle Kostov i Petar Cupać, dok su Enia Ninčević i Romana Župan 33. u ženskom 470. Danas završavaju kvalifikacije i za 49er. U ovoj klasi samo 25 posada ulazi u zlatnu skupinu, i vrlo vjerojatno će zlatna skupina nositi sigurne olimpijske norme. Kostova i Cupaća samo tri boda dijeli od 25. mjesta, stoga je danas za njih važan dan. Klase Zvijezda i ženski 470 nemaju kvalifikacije, jedre stalno u jednoj skupini. Procjenjuje se da će norma u ženskom 470 biti plasman u prvih 20, a u Zvijezdi u najboljih 12-13.

Nevrijeme i u Fremantleu

Grmljavinsko nevrijeme koje je prekjučer cijeli dan prijetilo floti Svjetskog prvenstva u ponedjeljak navečer spustilo se na Fremantle i prouzročilo dosta štete na području gdje su smješteni 49er-i. Prema neslužbenim informacijama dva su jarbola slomljena, jednu je jedrilicu vjetar bacio u more, više jedrilica je zadobilo oštećenja na tzv. balkonima. Zadarska posada Pavle Kostov i Petar Cupać srećom je dobro osigurala brod, privezali su ga čvrsto za pod, tako da je hrvatski 49er neoštećen. Kako bilo, ponedjeljak je i u Zadru i u dalekom Fremantleu donio nevolje s vremenom.