Uz nadzor Konzervatorskog odjela iz Zadra završeno je sondiranje starih skladišta za sol koji se u Pagu nazivaju magazinima, a na temelju provedenih istraživanja izrađen je elaborat za konzervatorske i restauratorske radove, objavio je morski.hr. Dio kompleksa nekadašnjih magazina soli trebao bi postati muzejsko središte s Muzejom grada Paga i tematskim muzejskim sadržajima. Vrijednost projekta procjenjuje se na četiri milijuna eura.
– Dio starih magazina namijenjen je za muzejsku djelatnost, a za izradu dokumentacije potrebne za uređenje magazina bilo je potrebno ispitati stanje u kojem se nalaze – rekao je gradonačelnik Paga Ante Fabijanić.
Natjecat će se za sredstva iz EU fondova
Na temelju elaborata izradit će se projekt uređenja magazina kojim će se Grad Pag natjecati za sredstva iz pretpristupnih fondova Europske Unije.
– Uređenje magazina je veliki projekt koji zahtijeva znatna ulaganja i zbog toga ćemo se natjecati za sredstva iz pretpristupnih fondova Europske Unije. Radovi na uređenju magazina trajat će nekoliko godina – rekao je Fabijanić.
Magazini su napušteni nakon što je osamdesetih godina prošlog stoljeća proizvodni pogon »Solane Pag« preseljen četiri kilometra južno od grada Paga. Uz proizvodni pogon izgrađena su i nova skladišta za sol. U vrijeme pretvorbe i privatizacije »Solanu Pag« je kupio koncern »Agrokor« koji ih je u studenom 2003. godine prodao Gradu Pagu za 8,5 milijuna kuna. Devet godina poslije u magazinima su provedena prva znanstvena istraživanja.
Kompleks magazina izgrađen je od 17. do 19. stoljeća. Do 1946. godine magazini su se zvali Ferdinand I, Frane Karlo, Frane Josip, Sv. Marko, Sv. Petar, Sv. Pavao, Ivan Krstitelj, Ludovik i Ferdinand Maksimilijan. Od 1946. godine nazivaju se po položaju u prostoru.
Magazin Ferdinand I preimenovan je u Prvi magazin, Frane Karlo je preimenovan u Drugi magazin i tako do devetog. U magazinima se skladištila sol koja se jedrenjacima dopremala s bazena. Od sredine 20. stoljeća za dovoz soli se koristila željeznica i Pag je, zahvaljujući solani, bio jedini otok na Jadranu koji je imao željezničku prugu i željeznicu. Magazini su bili dugački 41,5, široki 11,3 i visoki 5,6 metara, a preuređenjima su te dimenzije neznatno promijenjene.
Na temeljima opatije
U njima se moglo uskladištiti 22.000 tona soli. Magazini Sv. Marko, Sv. Petar i Sv. Pavao izgrađeni su od 1629. do 1797. godine. Magazin Sv. Petar ili Peti magazin dijelom je izgrađen na temeljima opatije Sv. Petra u kojoj se u 12. stoljeću nalazila muška benediktinska zajednica.
Prema povijesnim dokumentima 1826. godine vlasnik magazina Sv. Marko bio je Jeronim Kačić, vlasnik magazina Sv. Petar bila je plemićka obitelj Zorović, a vlasnik magazina Sv. Pavao bila je država. Država je od Kačića i Zorovića kupila magazine, a kako tri magazina nisu bila dovoljna za skladištenje proizvedene soli, 1846. godine je izgrađeno šest novih magazina.
najnovije
najčitanije
Županija
obavijest građanima
Uskoro larvicidna dezinsekcija na područjima Općine Bibinje te Novalje
Ostali sportovi
Formula 1
Tajland želi organizirati utrku Formule 1, vozilo bi se ulicama starog Bangkoka
Hrvatska
MOST
Grmoja: Sa SDP-om nećemo, s HDZ-om ne želimo ni razgovarati, kreću pregovori s DP-om
Zadar
akcija policije
DVIJE LOKACIJE Ovaj tjedan besplatno provjerite tehničku ispravnost svog motocikla
Nogomet
Širi roster
UEFA će omogućiti izbornicima da na EURO u Njemačkoj povedu 26 umjesto 23 igrača
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Zadar
'za zadar'
‘Samo je Kalelarga bila pošteđena’: Stara fotka busa ispod Kopnenih vrata izazvala čuđenje kod Zadrana
Zadar
KRUZER U ZADRU