Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Kad Hrvatska uđe u EU, to će biti najtužniji dan za nas brodare!

15.09.2011. 22:00
Kad Hrvatska uđe u EU, to će biti najtužniji  dan za nas brodare!


Kod mene radi trideset ljudi, plaćam komunalnu naknadu. U svakoj normalnoj državi bi me nagradili za rad ili zatvorili, a ovdje sam ni lijevo ni desno. S druge strane, stranci dobivaju koncesije bez problema. Što mi Hrvati nemamo pravo na naše more – pita se Marko Bašić iz Murtera


Mali brodari i brodograditelji nalaze se na rubu propasti. Zajedno s budućnosti brodograditelja pod upitnikom je i budućnost malih ribara, upozoreno je jučer na tiskovnoj konferenciji koju je organizirala Hrvatska udruge brodara i brodograditelja. Konferenciji koja je održana na terasi restorana “Zadar” prisustvovali su brodari, brodograditelji i ribari te načelnik Općine Kali Toni Vidov.
– Situacija za brodare je uzavrela. Hrvatska država nam još uvijek nije riješila problem goriva. Talijanski brodari imaju 60 posto jeftinije gorivo od nas. Kad Hrvatska uđe u EU, to će biti najtužniji dan za nas brodare. Možete misliti koliko dugo ćemo mi opstati kada nam ovdje dođe konkurencija iz Italije raditi jednodnevne izlete ili kružna putovanja. Mi tražimo da nam država iz cijene goriva izuzme cestarinu, autocestarinu i PDV, da dođemo do cijene plavog dizela, kaže predsjednik HUBB-a Ivica Zorić.
Brodograditelji traže da se riješi problem pomorskog dobra, konkretno da im se omogući legalizacija njihova poslovanja.
– Tražim samo da mi država omogući da radim po zakonu, ne tražim nikakve subvencije, kaže Marko Bašić iz Murtera i dodaje:
– U 20 godina hrvatske države oni ne mogu riješiti taj problem. Vrtimo se u krugu država, općina, županija. Kod mene radi trideset ljudi, plaćam komunalnu naknadu. U svakoj normalnoj državi bi me nagradili za rad ili zatvorili, a ovdje sam ni lijevo ni desno. S druge strane, stranci dobivaju koncesije bez problema. Što mi Hrvati nemamo pravo na naše more.
Zajedno s brodograditeljima ugroženi su i mali ribari, na što upozorava načelnik Općine Kali koji kaže da je budućnost malih ribara bez malih brodograditelja nikakva. Za trenutačnu situaciju u maloj brodogradnji krivi su ljudi u resornom ministarstvu koji tamo sjede godinama, još iz doba Jugoslavije, a ništa ne rade, kazao je Nenad Šarić iz Splita.


Ako nestanu mali brodari, ribari mogu potopiti svoje brodove




– U Kalima se nalazi 40 posto hrvatske ribarske flote, od  čega je 60 posto drvenih brodova. Za nas su mali brodari veliki oslonac jer da nema njih, mi danas ne bismo  bili ovdje. Ako oni nestanu, mi slobodno možemo napuniti brodove kamenjem i potopiti ih na 1.100 metara  ovdje u Jadranu, rekao je ribar Davor Rakvin iz Kali.
S njim se slaže i sumještanin Rade Kolega.
– Imam dva broda. Na svakom radi po osam ljudi i svaki  godišnje lovi 500 tona ribe. Da nije bilo malih škverova,  oni brodovi sada ne bi plovili, ljudi ne bi imali posao.